Mä oon nyt kurja poikkeus, mut kerron kuitenkin. MEillä esikoinen on ollut aina kov ahikoamaan, vauvana syödessään, ja senkin jälkeen aina nukkuessaan, nin yöllä kuin päiväunilla. Koskaan ei mitään sivuääntä esim. neuvolassa todettu.
Käytettiin sit yksityisellä lasten kardiologilla ennen kouluikää (aloitti rankemman urheilulajin harrastuksen ja haluttiin varmistaa sydämen tilanne kun mulla on itsellä lievä sydänvika)ja sieltä löytyikin kaksi reikää sydämestä. JA meillä siis tuo hikoilu kyllä on johtunut tuosta sydämestä. Onneksi ei ollut rasitanut sydäntä, ei tarvitse toimenpiteitä todennäköisesti ikinä, seurantaa muutaman vuoden välein nyt kasvuiässä. Sydänvika ei ole sama kuin minulla, mutta meillä ilmesesti on "taipumus" sydänvikaan suvussa.
Kuopus on sit tutkittu(kardiologin suosituksesta kans) ja sillä lievä sivuääni mut ultrassa ei mitään löydöksiä ole ollut, kuopus vauvana kans hikoili kovasti syödessään ja jonkinverran nukkuessaan, kasvun myötä tämä on hävinnyt, esikoisenkin hikoilutaipumus on iän myötä vähentynyt.
Mutta siis, monet hikoilee ilman sydänvikaa, mut se voi olla taustalla, tosin "vaikeat" sydänviat lähes aina löydetään neuvolassa jo pienenä, ja tuollaiset leivemmät kuten meillä ei kyllä vaikuta lapsen elämään mitenkään. Meilläkin lapsi sai luvan aloittaa urheilulajin harrastamisen, enkä mä oikeastaan edes muista normaalisti et meillä on sydänvikainen lapsi.