takokaa mulle miksi ei neljättä lasta!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja neea
  • Ensimmäinen viesti
neea
hitto, kuume vaivaa ja sydän halajais vielä yhden lapsen, neljännen. mutta yritän keksiä järkisyitä miksi ei, ainoa miksi en haluis on se vauvan eka vuosi, se mua ahistaa, sanokaa että on muitakin syitä miksi ei enää neljättä, kadottakaa mun vauvakuume!!!!! :( :D

bdt
No ajattele niitä yöheräämisiä, korvatulehduksia, erikosruokavalioita, nihkeää työnantajaa kun taas olet lapsen sairauden vuoksi pois, raskauskilot ei lähde kulumallakaan. Lapsi haluaa harrastaa motocrossia tai jotain vielä kalliimpaa. Kuka maksaa ?

minä vaan...
-sitten jos tulee neljäs,niin tarttee varmaan ostaa joku tila-auto...
-neljä lasta on huomattavasti vaikeampi saada hoitoon (esim.viikonlopuksi) kun kolme lasta
siinä nyt ainakin pari syytä...mutta mä olen huono sanomaan/neuvomaan kun itselläkin haaveissa neljäs lapsi.... :)

syitä
tai sitä jos se 4 lapsi onkin liikaa, jos sun pääs ei kestäkkään. kuinka mietit silloin että olisit 3 lasta pitänyt onnellisempana kun pääsi olisi pysynyt paremmin kasassa. Kolme lasta saa enemmän huomiotakin kuin 4.

neea
apua, mies sano et auton vaihto ei oo ongelma, olen edelleen kotona, ollut jo reilu 6 vuotta ja vielä ois vuosi jäljellä, työpaikalla kuulemma ootellaan jo uutisia :D kaikki 3 muuta on nukkunut aina yönsä hyvin, eikä meillä oo pariin vuoteen ees käyty kaupassa ilman lapsia eli eivät oo hoidossa nytkään ollut...

Nyt hyviä syitä kehiin :D

mieti
Ihan rehellisesti, onko teillä varaa? Lapset on kalliita. Tai tilaa? Teininä kaikki haluu omat huoneet. Ja uus auto, tila-autot muuten kuluttaa ihan mahottomasti, eli bensakulutki nousee tuplaks...

erika
Alkuperäinen kirjoittaja syitä:
tai sitä jos se 4 lapsi onkin liikaa, jos sun pääs ei kestäkkään. kuinka mietit silloin että olisit 3 lasta pitänyt onnellisempana kun pääsi olisi pysynyt paremmin kasassa. Kolme lasta saa enemmän huomiotakin kuin 4.
tämä on aivan totta, olen tuotakinmiettinyt, mutta siksi sydän halajaa vielä yhtä, kun näitten kolmen kanssa ei ole ollut mitään väsymisen merkkejä, mutta tämä sai kyllä taas mietteliääksi...

minä vaan...
nyt sulla olis kyllä niin otollinen hetki tehdä se neljäs.....minä en kyllä keksi mitään hyvää syytä miksi ei.... ja sun uskonnostas en tiiä,mut musta joku 'ylempi herra' on joskus käskeny,et lisääntykää ja täyttäkää maa :D vaikuisenymeni.....

erika
Alkuperäinen kirjoittaja mieti:
Ihan rehellisesti, onko teillä varaa? Lapset on kalliita. Tai tilaa? Teininä kaikki haluu omat huoneet. Ja uus auto, tila-autot muuten kuluttaa ihan mahottomasti, eli bensakulutki nousee tuplaks...

varaa olisi ja kutenkirjoitin niin auton vaihto eiolis ongelma, mies ois vaan innoissaan kun sais taas syyn vaihtaa auto aja onkin katellu semmosia ns. pikku-busseja, ei ne niin kalliiita oo 20 0000e saa jo tosi hyvän. tilaa ois nyt kaikille, mutta tosiaan entäs sit teininä....hyvä pointti!

mieti
Alkuperäinen kirjoittaja neea:
apua, mies sano et auton vaihto ei oo ongelma, olen edelleen kotona, ollut jo reilu 6 vuotta ja vielä ois vuosi jäljellä, työpaikalla kuulemma ootellaan jo uutisia :D kaikki 3 muuta on nukkunut aina yönsä hyvin, eikä meillä oo pariin vuoteen ees käyty kaupassa ilman lapsia eli eivät oo hoidossa nytkään ollut...

Tuttu kerran sano, että jos vaan olis tienny, ei olis viimestä tehny, vaikka rakas onkin. Heillä nimittäin just noin, kaikki vauvat/lapset nukkunu hyvin jne. Sitte tuli nelonen. Huus 2v putkeen, kunnes löyty syy - kosketusherkkyys. Ja niissä kahdessa vuodessa meni jo avioliitto, koti ja kaikki...

erika
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan...:
nyt sulla olis kyllä niin otollinen hetki tehdä se neljäs.....minä en kyllä keksi mitään hyvää syytä miksi ei.... ja sun uskonnostas en tiiä,mut musta joku 'ylempi herra' on joskus käskeny,et lisääntykää ja täyttäkää maa :D vaikuisenymeni.....

sitten ei tarvit akun yksi tämmönen kommentti niin olen jo kääntymässä :D

mä en vaan siitä vauva-ajasta niin välittäs, vauva sais heti täyttää sen vuoden :D

erika

Tuttu kerran sano, että jos vaan olis tienny, ei olis viimestä tehny, vaikka rakas onkin. Heillä nimittäin just noin, kaikki vauvat/lapset nukkunu hyvin jne. Sitte tuli nelonen. Huus 2v putkeen, kunnes löyty syy - kosketusherkkyys. Ja niissä kahdessa vuodessa meni jo avioliitto, koti ja kaikki...
oon miettiny et voisko luoja suoda et ois se neljäskin hyvä nukkuja ja muutenkin superhelppo lapsi kuten nää kolme muuta????

bdt
Alkuperäinen kirjoittaja erika:

varaa olisi ja kutenkirjoitin niin auton vaihto eiolis ongelma, mies ois vaan innoissaan kun sais taas syyn vaihtaa auto aja onkin katellu semmosia ns. pikku-busseja, ei ne niin kalliiita oo 20 0000e saa jo tosi hyvän. tilaa ois nyt kaikille, mutta tosiaan entäs sit teininä....hyvä pointti!
Entäs ne harrastukset sitten teini-iässä ? Onko niihinkin varaa ?

Siiri
Jos sinulla on kolme tervettä lasta niin siinä on aika paljon. Miksi jollekin ihmiselle suotaisi neljäs terve yksilö. Ajattele, että se voi olla pahasti vammainen, liikuntakyvytön idiootti, josta joudutte huolehtimaan loppuikänne. Vaipanvaihtoa 15-vuotiaalle. Avioliiton, työn ja terveyden kustannuksella.

grtf
Siis täähän on just niin henkilökohtainen asia. :) On niitä ihmisiä, jotka nauttivat lapsistaan täysin rinnoin ja sitten niitä joilla on muitakin intressejä ja stressaavat lapsista kovastikin. En nyt sano, että toinen tyyppi on toista parempi ja kaikkeahan tämän väliltäkin löytyy. Valitettavasti ne jotka usein päätyvät useampaan lapseen kuuluvat tähän ekaan kategoriaan, joten se on aika vaikea muuttaa ihmistyyppiä sellaiseksi, että näkee lapsensa eri silmin. Jotkut vain viihtyvät paremmin lastensa seurassa ja joidenkin lapsia vain on helpompi käsitelläkin. Ne asiat jotka toisten mielestä tuntuvat riesoilta, ei toisten mielestä tunnu minkäänlaisilta ongelmilta. Tota vauvakuumetta on susta varmaan siis aika vaikea hioa pois. :)

minä vaan...

mä en vaan siitä vauva-ajasta niin välittäs, vauva sais heti täyttää sen vuoden :D
niin mut se vuosi menee äkkiä...

mieti

Vaikka on varaa ostaa se uus auto, ni onko varaa polttoaineisiin ja vakuutuksiin?

Entäs jos tuleeki allerginen ja itkusa vauva, miten muut lapset? Jaksatko naama näkkärillä hoitaa 3 muuta, jos kaikki yöt valvot itkevän vauvan kanssa? Ja tiedätkö mitä se apteekin korvike maksaa? P_A_L_J_O_N!

Heli
Siksi, kun sun ei tarvitse yksin tätä maailmaa kansoittaa. Ja toiseksi kolmekin on jo yksi tai kaksi liikaa, joten lopeta turha hölmöily heti. Lapsesi jäävät vääjäämättä paitsi asioista ihan vaan sen takia et niitä piti vanhempien (yleensä äidin) itsekkyyden takia tehdä niin helkkarin monta!

hui

no ota sijaislapsi, kun kerta rakkautta riittää.. nekin on varmasti vanhempana vielä kuvioissa jos ovat viihtyneet teillä.. Sopimus on aina väliaikainen jos ei homma toimikkaan 4 kans niin sen yhden sopimusta ei oo pakko enää jatkaa.. kumminkin oot tuonu edes hetkeksi iloa jollekkin lapselle :)

teija
Ei tunnu olevan mitään syitä, miksette neljättä lasta voisi yrittää? Miksi pitäisi keksiä väkisin jotain syitä, ettei enää pitäisi perheen kasvaa? Jos rakkautta riittää, niin lapsethan on sisaruksillekin vaan rikkaus.

kik
hitto, kuume vaivaa ja sydän halajais vielä yhden lapsen, neljännen. mutta yritän keksiä järkisyitä miksi ei, ainoa miksi en haluis on se vauvan eka vuosi, se mua ahistaa, sanokaa että on muitakin syitä miksi ei enää neljättä, kadottakaa mun vauvakuume!!!!! :( :D
Maapallon väestöräjähdys on tosiasia (turha sanoa että "joo joo mutta kun Suomessa").
Neljäs lapsi on yksinkertaisesti epäeettinen teko. Ja jos lisää dramatiikkaa kaipaat; suoranainen ympärsitörikos!

Yhteistyössä