takertuva taapero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Minulla on 1,9 -vuotias lapsi, joka on aina seurannut mua joka paikkaan, vessaan, suihkuun, kaikkialle. ennen sentään nukahti yksin, nyt ei sitäkään, vaan minun pitää maata vieressä ja lapsi tarrautuu minuun kaksin käsin. jos vien vaikka pyykkejä huoneesta toiseen, hän juoksee perässä ja kinuaa syliin.
itsenäisesti tekee asioita vain, jos istun vieressä.

onko tää normaalia ?

siinä 1.5 v jälkeen on uusi eroahdistus/äitivaihe. ihan normaalia. parivuotiaana helpottaa. parivuotiaan mielestä isi on maailman paras tyyppi ja äiti ihan paska, jolle pitää uhmata ja huutaa kiukuta. sitten taas kolmivuotiaana voi olla eroahdistusta jne.. kunnes kaikki kulminoituu teini-ikään..

On ihan normaalia, se on se vaihe nyt menossa, sen kun vanhemmat kestää, sen kestää lapsikin. Se on juuri se riippuvuus vaihe.:( *paljonvoimia ja paljon jaksamisia sinulle* suosittelen että annat lapsen välillä ulkopuoliselle hoitoon niin jaksat vanhempana paremmin.

Meillä on ihan sama juttu! Mitään ei oikein saa tehdyksi kun aina pyydetään syliin. Mutta olen ajatellut sen niin, että hienoa että lapsi menee eteenpäin kehityksessään ja tämä vaihe pitää kestää, että lapsen on helpompi kohdata seuraava kehitysvaihe. Uskon, että tälläkin vaiheella on suuri merkitys lapselle! Tsemppiä sinne!