Takaisinmaksuturva vai tavalliset vakuutukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kumpikampi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kumpikampi"

Vieras
Olemme mieheni kanssa ottamassa 100 000 asuntolainaa. Pankista meille tarjottiin takaisinmaksuturvaa, jota varten pitäs erikseen ottaa laina ja kk-erä olisi 70€.. Musta tuntuu hassulta ottaa lainaa ns. Tyhjää varten? Eikö tavalliset työttömyys- tapaturmavakuutukset aja saman asian?
Olemme ensiasunnon ostajia, joten vinkit ja mielipiteet olisivat enemmän kuin tervetulleita. Jos sillä on väliä, niin turvan hinta oli jotain 7000-8000€ ja lainaaika 10v. Mitä jos myisimme asunnon ennen sitä?
Yrittääkö pankki vain tehdä bisnestä tällä?

Takaisinmaksuturvat on yhtä suurta kusetusta. Tavalliset vakuutukset tulee todella paljon edullisemmaksi. Lisäksi työttömyyden sattuessa kohdalle työttömyyskorvauksesta vähennetään takaisinmaksuturvan verran = tilanne on plusmiinusnolla. Älkää haksahtako ellei se ole pankin ehtona lainan myöntämiselle.

Mieheni on tiukasti sitä mieltä, että se otetaan. Itse en ole niin varma mutta en osaa perustella sitä tarpeeksi hyvin.. Mun epäilyjä nostaa se, kun jokaisella palstalla netissä sanotaan vain huonoa mutta mies ei periaatteesta usko sanaakaan mitä aiheesta sanotaan netissä :/ en haluaisi pistää nimeä alle kun epäilyttää vaikkei olekaan "mustaa valkoisella".

Meille ei takaisinmaksuturvasta ollut mitään hyötyä. Kun mies jäi työttömäksi, meidän asuntolaina oli yli viisi vuotta vanha eikä takaisinmaksuturva enää koskenutkaan työttömyyttä. Kuoleman varalta meillä on jo muutenkin vakuutukset. Vakavan sairauden varata otettiin vakuutukset ja siitä olikin meille hyötyä, kun mies sairastui. Nyt kun laina maksettiin etuajassa pois, saimme hyvitystä tuosta takaisinmaksuturvasta 67€. Että sellainen hyöty.

[QUOTE="aloittaja";28697586]Mieheni on tiukasti sitä mieltä, että se otetaan. Itse en ole niin varma mutta en osaa perustella sitä tarpeeksi hyvin.. Mun epäilyjä nostaa se, kun jokaisella palstalla netissä sanotaan vain huonoa mutta mies ei periaatteesta usko sanaakaan mitä aiheesta sanotaan netissä :/ en haluaisi pistää nimeä alle kun epäilyttää vaikkei olekaan "mustaa valkoisella".[/QUOTE]

Ottakaa omat lainat 50/50 ja anna miehen ottaa turva omaan lainaansa. Pakko kysyä että onko miehesi ihan samperin tyhmä?

Pankissa meille annettiin vain esite siitä turvasta mutta itseäni huolettaa just ne mitä lukee pikkupräntillä. Eiks se ole ihan sama jos ottaa kunnon ns normivakuutukset? Tai säästää itse omalle tilille kun että ottaa kertakönttänä lainaa?

Yhteistyössä