tajusin juuri etten ole hyvä missään. se tunne on musertava.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
vauvan tultua harrastukseni ja työni ovat jääneet. ne, joissa ennen olin hyvä ja joista nautin. en osaa hoitaa vauvaamme joka on 2kk ikäinen. mieheni ja minun äitini sekä mieheni äiti päsmäämät jatkuvasti vauvan hoidosta enkä oikestaan enää edes halua hoitaa vauvaa. hoitakoot itse, kun parhaiten osaavat. en halua hoitaa vauvaa, kun aina joku on vieressä tuijottamassa ja ronkkimassa. en osaa edes siivota. mies kulkee perässä siirrellen tavaroita perässäni. tai sitten en ole tiskannut tarpeeksi hyvin tai jotain muuta. en myöskään ole ilmeisesti ulkoisesti kovinkaan kaunis, olemme harrastaneet tänä vuonna seksiä mieheni kanssa kaksi kertaa.

tämä on aivan hirveä tunne. tuntuu kuin ei olisi minkäänlaista tulevaisuutta.

Kannattaa varmaan puhua noista asioista miehen ja anopin kanssa ja sopia, että yksi hoitaa vauvaa kerrallaan omalla tavallaan ja tietysti niin hyvin kuin osaa. Kannattaa myös jutella neuvolassa jos sulla olisi vaikka vähän baby blues päällä ja miettiä miehen kanssa voisitko jatkaa omaa harrastustasi, jos mieheltäkin kerran vauvan hoito ja tiskaaminen sujuu. Jaksamista ja iloa elämään!

Kannattaa varmaan puhua noista asioista miehen ja anopin kanssa ja sopia, että yksi hoitaa vauvaa kerrallaan omalla tavallaan ja tietysti niin hyvin kuin osaa. Kannattaa myös jutella neuvolassa jos sulla olisi vaikka vähän baby blues päällä ja miettiä miehen kanssa voisitko jatkaa omaa harrastustasi, jos mieheltäkin kerran vauvan hoito ja tiskaaminen sujuu. Jaksamista ja iloa elämään!

äitini ja anoppi loukkaantuvat huomautuksesta, koska "haluavat lapsenlapselleen vain parasta" (minähän en, siksi hoidankin lasta niin huonosti että siedän saada huomautteluja) ja miehen mielestä hänen tapansa tehdä asiat nyt vain yksinkertaisesti on paras eli siinäkään on turha puhua omasta tavastaan tehdä. eli kaikkien kanssa keskusteltu, tuloksetta. oman mielenterveyteni vuoksi alankin jo tuntea halua vetäytyä kaikesta syrjään, suojella itseäni kun pää ei enää kestä yhtäkään huomautusta...

milloin baby blues menee ohi?

vauvan tultua harrastukseni ja työni ovat jääneet. ne, joissa ennen olin hyvä ja joista nautin. en osaa hoitaa vauvaamme joka on 2kk ikäinen. mieheni ja minun äitini sekä mieheni äiti päsmäämät jatkuvasti vauvan hoidosta enkä oikestaan enää edes halua hoitaa vauvaa. hoitakoot itse, kun parhaiten osaavat. en halua hoitaa vauvaa, kun aina joku on vieressä tuijottamassa ja ronkkimassa. en osaa edes siivota. mies kulkee perässä siirrellen tavaroita perässäni. tai sitten en ole tiskannut tarpeeksi hyvin tai jotain muuta. en myöskään ole ilmeisesti ulkoisesti kovinkaan kaunis, olemme harrastaneet tänä vuonna seksiä mieheni kanssa kaksi kertaa.

tämä on aivan hirveä tunne. tuntuu kuin ei olisi minkäänlaista tulevaisuutta.

Kuuleppas nyt! NYT on aika katkaista napanuora ja alkaa elää omaa perhe-elämää. Miehesi siirrelköön tavaroita, jos jaksaa. Tiskit on varmasti tiskattu ihan ok!

Anoppi ja äiti pihalle kodistanne, jos siellä asuvat, vai miten ovat koko ajan selän takana norkoilemassa?!

Minkä ikäinen olet?

Baby bluesia minäkin veikkaan ja se voi kestään jonkin asteisena hyvinkin pitkään, jopa siihen asti kun vauva on vuoden.

Jos jaksat, niin soita aika neuvolaan. Minulle muistutettiin tämän viidennen synnyttyä, että baby bluesin hoitaminen on nykyisillä hormonilääkkeillä hyvin yksinkertaista ja kannattaa aloittaa heti eikä silloin kun koko maailma on jo musta. Hae lääkitys heti huomenna.

Samaa mieltä edellisten kanssa. Sano miehelle että jos sinun tapasi siivota/tiskata ei häntä miellytä, jätät mielelläsi hommat hänelle koska mieluummin hoidat omaa vauvaasi omassa rauhassa omalla tavallasi.
Myöskin äitisi ja anoppisi ovat jo lapsensa hoitaneet ja voit kiitellä heitä siitä ja sanoa että nyt haluat keskittyä ihan itse vauvanhoitoon ja että käyt säännöllisesti neuvolassa josta saa neuvoja ja voit sinne soittaa jos jotain akuuttia ilmenee. Mummojen neuvot ovat jo vanhentuneita.

[QUOTE="Tiina";22121013]Kuuleppas nyt! NYT on aika katkaista napanuora ja alkaa elää omaa perhe-elämää. Miehesi siirrelköön tavaroita, jos jaksaa. Tiskit on varmasti tiskattu ihan ok!

Anoppi ja äiti pihalle kodistanne, jos siellä asuvat, vai miten ovat koko ajan selän takana norkoilemassa?!

Minkä ikäinen olet?[/QUOTE]

Babu bluesin aikana on aika mahdotonta pitää puoliaan.

Ap, pyydä mieheltäsi apua äitiäsi ja anoppiasi vastaan. Jos ei suostu, niin kirjoita kummallekin kirje.

Yhteistyössä