tajusin, että en koskaan halua muuttaa maalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei muutakkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei muutakkaan

Vieras
Välillä olen haaveillut maalle muutosta, että olisi hiljaista, puhdasta ja raikasta. Mutta nyt tajusin, että en ikinä tule muuttamaan Helsingistä pois.

En minä oikeasti jaksaisi sitä, että joka paikkaa pitää mennä autolla, on keli mikä tahansa. Että lähimpään videovuokraamoon voi olla 100 km, leffateatterista puhumattakaan. Helsingissä on aina tarjolla muutakin viihdettä ja kulttuuria kuin telkkari. Palvelut on täällä erinomaiset. Joten aion nyt kestää nurkumatta kaikki pultsarit ja sekopäät, koska tämä on kuitenkin minun kaupunkini.

minä taas en voisi koskaan muuttaa kaupunkiin :whistle: Joku pikku kaupunki vielä pakosta menis mutta isompaan kaupunkiin en millään. Toki meillä ei sitä 100 kilsaa ole matkaa esim. leffateatteriin..

Toihan kuulostaa jo ihan erämaalta :D Täällä maalla palvelut keskittyy kuntien ja kaupunkien keskustoihin, mutta myös kyliin. Eli lähin palvelu voi sijaita parin kilometrin päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Et sä oo ollu maalle muuttamassa vaan korpeen! :laugh:

Mä taas en ikinä muutais täältä korvesta kaupunkiin:) Enemmän arvostan tätä puhdasta ilmaa ja luontoa kuin niitä leffoja! Ja oma rauha, ei oo naapurit kahtomassa jos vaikka saunasta kipasen lumihankeen kieriskelemään! Ja kulttuuria kyllä löytyy kun suuntaa auton keulan kohti kaupunkia:)

...kaupunkilaisena synnyin ja asuin nuoruuteen, sittemmin "maalaistuin" monella eri tavalla ja en enää asuisi kaupungissa... käyn ja nautin taidenäyttelyistä ym mutta lasten kanssa en asuisi. elämä on niin paljon rikkaampaa maalla, eläkeikäisenä taas voisin muuttaa kaupunkiin...

Alkuperäinen kirjoittaja ei muutakkaan:
Välillä olen haaveillut maalle muutosta, että olisi hiljaista, puhdasta ja raikasta. Mutta nyt tajusin, että en ikinä tule muuttamaan Helsingistä pois.

En minä oikeasti jaksaisi sitä, että joka paikkaa pitää mennä autolla, on keli mikä tahansa. Että lähimpään videovuokraamoon voi olla 100 km, leffateatterista puhumattakaan. Helsingissä on aina tarjolla muutakin viihdettä ja kulttuuria kuin telkkari. Palvelut on täällä erinomaiset. Joten aion nyt kestää nurkumatta kaikki pultsarit ja sekopäät, koska tämä on kuitenkin minun kaupunkini.

Helsingin ja sinun kuvailemasi korven väliin jää paljon vaihehtoja.

Itse asun maaseudulla kuitenkin taajama-alueella, metsä ja peltoaukeat näkyvät ikkunasta ja lähin videovuokraamo on noin 5 km päässä, kirjasto löytyy 2 km päästä, samoin ruokakaupat ja apteekki, koulut ja päivähoito. Lapset voivat leikkiä rauhassa pihalla.

Helsinkiin minua ei saisi millään, työmatkoilla saan ko. kaupungista ihan tarpeekseni.

mä haluisin ns maalle mut en mihinkään 100km päähän palveluista. meillä oli tuossa 2v sitten mahis ostaa kunnon maatila tuusulasta. töihin olisi ollyt lyhymepi matka kuin nykyisin ja mutsille ja anopille n. 20-30min matka. lähikauppa n. 5min ajomatkan päässä ja kaupunkin 10min ajomatkan päässä. VITTU, mua harmittaa edelleen tuon paikan menettäminen.

Yhteistyössä