taitaa nämä minulle sopivat ehkäisymenetelmät olla vähissä

  • Viestiketjun aloittaja min
  • Ensimmäinen viesti
min
Ennen raskauksia söin pillereitä, nyt olen kokeillut useampaa merkkiä ja ei sovi. Tulee pahoinvointia,huimausta, masennusta. kierukkaa en saa, kun kohtu on sen mallinen, että sitä ei voi asentaa. ikä ei riitä sterilisaatioon ja vielä haluisin yhden lapsen, sitten voisinkin teettää tuon sterilisaation, mutta ei kai tässä auta kuin pelailla vain kondomien kanssa vai onko niitä jotain muita ehkäisykeinoa joissa ei ole hormoneja siis kuparikierukan lisäksi ja tuota kierukkaahan en saa, koska kohtu on kaksiosainen.
 
mulle ei myöskään pillerit sopineet, juuri nuo oireet huimaus, päänsärky, oksentelu. yms yms.. lääkäri kehoitti kuitenkin kokeilee ehkäisyrengasta koska siinä on paljon pienenmät pitoisuudet koska se on paikallinen eikä tarvite olla yhtä vahvat hormonit kun suunkautta. tästä ei ole tullut mitään oireita toisin kun pillereistä..
 
krima harmailee
kyseleppä ehkäisypiikistä Depo prova on muistaakseni sen nimi.. siinä on vain kaltarauhashormonia ja sopii jopa imettäessä paremmin kuin esim minipillerit eli todella mieto ehkäisymenetelmä ja mikä parasta se piikitetään kolmen kuukauden välein, joten oikeastaan ei edes tarvitse muistaa koko ehkäisyä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 09:04 krima harmailee kirjoitti:
kyseleppä ehkäisypiikistä Depo prova on muistaakseni sen nimi.. siinä on vain kaltarauhashormonia ja sopii jopa imettäessä paremmin kuin esim minipillerit eli todella mieto ehkäisymenetelmä ja mikä parasta se piikitetään kolmen kuukauden välein, joten oikeastaan ei edes tarvitse muistaa koko ehkäisyä!
mulle ainakin lääkäri sanoi ettei suosittele kun ei nuo pilleritkään kaikki sovi. eli juuri se kun normaaleissa yhdistelmäpilsuissakin on tuota keltarauhashormonia yms niin se saattaa olla juuri sejoka aiheuttaa ne oireet. ja jos ottaa piikin niin ei auta muu kun odotella tehon loppumista vaikka olisi kuinka rankat oireet..

esim mulla yhdet pillerit oli vaan 2kk siksi kun ooksensin kerran pari päivässä kokoajan. heti kun lopetin niin oksentelu loppui.

eli pienet sivuvaikutukset pillereissä alkuun normaaleita mutta esim tuo oksentelu niin lääkäri käski heti lopettaa.. mutta mites lopetat piikin tehon..
 
Itse olen kokeillu 10 eri pillerimerkkiä, hormonikierrukkaa ja ehkäisyrengasta. Pillerit aiheutti rajuja mielialamuutksia, päänsärkyä, välivuotoja ym. Kierrukan laitto sattui ihan sairaasti. 2kk oli välivuotoja ja sitten se piti poistaa pahan kohtu- ja munasarjatulehduksen takia. Lääkärin mukaan pöpö tullut kierrukan laiton yhteydessä. Rengas oli muuten helppo ja hyvä, mutta lähes päivittäinen migreeni estää käytön. Kortsuja en tahdo käyttää, enkä vaahtoa. Hormooneja en siis kestä ja sterilisaatioon en taida vielä ruveta, vaikka nelonen onkin tulossa. Vieläkö pessaari on olemassa?
 
mul samoja ongelmia.pillereistä jatkuva kova migreeni, niinkuin myös ehkäsyrenkaasta,vaarana oli aivoinfarkti, oli huimausta,mielialanvaihteluita,lihomista yms.kaikki hormoonivalmisteet kiellettyjen listalla.kierukkaa entahdo,kuullut kaikilta kavereilta kauhukertomuxia, jotka käyttäneet sitä.kortsuista latexiallergia,ehkäsypuikoista niin mulle ku kumppanille allergiset reaktiot.että joko selibaatti tai keskeytetty yhdyntä.
 
DIESELmom harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2005 klo 23:15 yh-äiti kirjoitti:
mul samoja ongelmia.pillereistä jatkuva kova migreeni, niinkuin myös ehkäsyrenkaasta,vaarana oli aivoinfarkti, oli huimausta,mielialanvaihteluita,lihomista yms.kaikki hormoonivalmisteet kiellettyjen listalla.kierukkaa entahdo,kuullut kaikilta kavereilta kauhukertomuxia, jotka käyttäneet sitä.kortsuista latexiallergia,ehkäsypuikoista niin mulle ku kumppanille allergiset reaktiot.että joko selibaatti tai keskeytetty yhdyntä.
ja muistahan että tuo keskeytetty yhdyntä on siitä ei toimiva että miehellä ensimmäsiet siittiöt tulee jo kiihottumisvaiheessa! eli tyyliin heti kun seisoo niin siimahäntiä tuee pieniä määriä kokoajan!

persona vois sopåia sullekin! se kertoo oikeasti ne varmat päivät ja ne päivät millo itäs käyttää kumia yms
 
kike 25
keskeytettyä yhdyntää harrastanu vuoden,ei ainakaa viä ole sattunu vahinkoa..otan täyden vastuun jos ns.vahinko tulee,ei se elämääni kaatais jos ´vauva ilmottais tulostaan,ilman muuta sen pitäisin.mutta eihän tämä keskeytetty yhdyntä mikään ehkäsykeino ole,en siis todellakaan suosittele kenellekkään!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2005 klo 09:30 Miima kirjoitti:
Itse olen kokeillu 10 eri pillerimerkkiä, hormonikierrukkaa ja ehkäisyrengasta. Pillerit aiheutti rajuja mielialamuutksia, päänsärkyä, välivuotoja ym. Kierrukan laitto sattui ihan sairaasti. 2kk oli välivuotoja ja sitten se piti poistaa pahan kohtu- ja munasarjatulehduksen takia. Lääkärin mukaan pöpö tullut kierrukan laiton yhteydessä. Rengas oli muuten helppo ja hyvä, mutta lähes päivittäinen migreeni estää käytön. Kortsuja en tahdo käyttää, enkä vaahtoa. Hormooneja en siis kestä ja sterilisaatioon en taida vielä ruveta, vaikka nelonen onkin tulossa. Vieläkö pessaari on olemassa?
Ruotsista saa kuulemma pessaareita. Että eikun Tukholman risteilyä varaamaan ja sinne apteekkiin ostoksille. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 13:16 min kirjoitti:
en ole kuullut miten se toimii ja paljon maksaa ja mistä saa?
Ainakin apteekista pitäisi saada "ehkäisytietokoneen" eli ton personan. Hinnasta en tiedä, niitähän on ollut jo useamman vuoden markkinoilla, mutta tuttava sanoi, että testiliuskat on kalliita...'
 

Yhteistyössä