Taitaa mennä kesken...

Taitaa mennä kesken....oikeestaan kun menkkojen piti alkaa viikko sitten tuli ruskeaa tuhrua ja ajattelinkin sen olevan menkoista, mutta siitä päivästä lähtien tuli rusehtavaa vuotoa, mutta todella vähän/pyyhkiessä. Maanantaina tei testin ja se oli +, mutta tänään onkin tullut verta, ei lorottamalla, ihan kuin menkat alkaisi. Rupesin jo miettimään oli testissä vikaa, etytä nää on kunnon menkat, mutta ehkä ei kuitenkaan. Mä olin kyllä hehkutukseni kanssa varovainen ja aika varma että kesken menee, jostain sen vaan näköjään aavisti. Mutta en heitä vielä pyyhettä kehään, odotan huomiseen ja varaa lekurin, mutta melko varma tästä....
 
Kuinka kävi?
Mulla on kanssa aika voimakasta vuotoa. Ei vielä ihan menkkamaista mutta pyyhkiessä ihan verta tulee kunnolla. Tein eilen plussatestin. Samoin tänään tuli selkeä plussa. Menkkakivut on ja verta tulee. Pelottaa niin hemmetisti miten tässä käy. Tämä kun oli/on elämäni ensimmäinen plussa. Minulle sanottiin klinikalla (olen lapsettomuushoidossa ja tehtiin IVF ja yksi alkio siirrettiin) että odotellaan vaan, että vuoto voi olla normaalia. Ultra olis vasta 18.7. En kyllä jaksa niin kauaa. Taidan mennä yksityiselle ens viikolla verikokeeseen että näkee mikä tilanne on.
 
Ensinnäkin toivon, että teillä molemmilla tuo vuoto olisi vaaratonta ja raskaus jatkuisi hyvin :hug: Itselläni maaliskuussa vuoto tarkoitti keskenmenoa. Angelina, verikoe ei kyllä kerro totuutta tuossa vaiheessa sillä vaikka olisikin keskenmeno niin raskaushormonia on runsaasti veressä kunnes kohtu on kokonaan tyhjä (voi viedä useita viikkoakin). Eli kohdun tilanteen tarkastamalla tietää mitä siellä sisuksissa tapahtuu. Toivotaan parasta =)
 
Miten kävi Tuizu ja Angelina? Toivotaan että parhain päin molemmilla :hug:

Itseäni tässä vain huolettaa se, että epäilen olevani raskaana, ja pelkään keskenmenoa koska tämä raskautuminen tapahtui (siis mahd.) 3vkoa pillereiden lopetuksen jälkeen. Ja tuolta toiselta palstalta olin lukevinani, että pillereiden lopetuksen jälkeen hyvä odotella muutama kk, jotta kohdun limakalvo ehtisi paksuuntua ja keskenmeno riski olisi pienempi... Miten on, onko tietoa? Olisin kovin onnellinen plussasta, mutta taustalla kova pelko tästä :eek: Anteeksi jos poikkein aiheesta :snotty:
 
voi että kun jäi nyt teidän murheet kalvamaan mieltä, miten voitte tuizu ja angelina? :hug:

ja roxy ladylle olis semmonen piristävä kommentti, joka ei perustu lääketieteeseen vaan omaan kokemukseen: lopetin pillerit joulukuun alussa 2005, piti olla ehkäisyneuvola tammikuun alussa, jossa sit keskustella sopivammasta ehkäisystä, olin syönyt pillereitä lähes vuoden (siinä ajassa 2raskautta säännöllisyydestä huolimatta, molemmat päättyivät henkisesti rankkaan keskenmenoon!) :'(
noo, tammikuun alussa sitten taas odoteltiin, että koskas ne menkat alkaa... eipä alkanu! nyt tässä jaloissa touhuaa 9kk ikäinen moona-neiti :hug:

onnellista odotusta, toivotaan että kaikki sujuu hyvin! onnea! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja neamanda:
voi että kun jäi nyt teidän murheet kalvamaan mieltä, miten voitte tuizu ja angelina? :hug:

ja roxy ladylle olis semmonen piristävä kommentti, joka ei perustu lääketieteeseen vaan omaan kokemukseen: lopetin pillerit joulukuun alussa 2005, piti olla ehkäisyneuvola tammikuun alussa, jossa sit keskustella sopivammasta ehkäisystä, olin syönyt pillereitä lähes vuoden (siinä ajassa 2raskautta säännöllisyydestä huolimatta, molemmat päättyivät henkisesti rankkaan keskenmenoon!) :'(
noo, tammikuun alussa sitten taas odoteltiin, että koskas ne menkat alkaa... eipä alkanu! nyt tässä jaloissa touhuaa 9kk ikäinen moona-neiti :hug:

onnellista odotusta, toivotaan että kaikki sujuu hyvin! onnea! :flower:
Kiitos sulle :wave: tuollaset kommentit on tosiaan nyt tarpeen, kun käy ihan ylikierroksilla kun huolestuu kaikesta :ashamed:

Siis ymmärsinkö oikein, että sinä aikana kun pillereitä söit, niin ne tavallaan "pettivät" kahdesti ja tulit raskaaksi? pahoillani keskenmenoistasi :hug: Mutta onneksi yrityksenne palkittiin parhaalla mahdollisella tavalla. Olisipa tässäkin loppu yhtä onnellinen.. huoh :snotty:

 
Kävin tänään lääkärissä, tosin ihan yleislääkärillä. Otettiin verikoe. Huomenna tai ylihuomenna kuulen tuloksia. Kovasti epäili että kesken mennyt tai menossa. Kuitenkaan ihan varma ei voinut olla. Mutta mäkin olen varma että kesken menee. No, elämä hymyilee taas pian =) . Tämä on ensimmäinen keskenmenoni..kyllä tästä toivutaan. Olen jo toipumaan päin..kunhan menisi jo ohi että saisi mennä eteenpäin..
 
Voi, en ole huomannut, että tähän on vastattu....en siis ole käynyt tällä palstalla pitkään aikaan, koska vuoto loppui ja neuvolasta sanottiin että sen pitäisi olla ihan normaalia. Ei sitä vuotoa oikein tullut, en sitä tuhruttelua pelännyt, mutta kun verta tuli vähän niin se alkoi pelottaa, mutta ei sitäkään paljoa tullut. Nyt vaan odottelen että kaikki on hyvin. Menen ultraan sitten kun on sen aika. Ihanaa kun jäitte noin miettimään... :heart:

Mutta ikävää Angelina....mitä sulle nyt kuuluu?

 
Nyt oli menossa jo 12+2 ja tänään eka ultra, jossa todettiin tuulimuna, että menihän se sitten kesken.....mitään isompia vuotoja ei ole ollut, mutta silti olin jotenkin varma tästä, aavistin....
 
Auts! Itse huomenna menossa ultraan samasta syystä... Vuotoa ollut koko raskauden alku ajan vähän ja tänä aamuna taas... Pelottaa ihan hulluna! Pitäkää peukkuja et meidän vauva ois alkanu normaalisti kasvaa ja kehittyä ja tämä vuoto ois ollut ihan normaalia... :ashamed:
 
pari ekaa kuukautta aina menkkojen aikana ja kyllä tossa kohta 5-vuotias poika on:) Tämä kolmas raskauskin alko niin, että vajaat 12 oli raskausvkoja niin vuosin runsaasti kohdusta ja tk:ssa sanottiin, et kesken menee, mutta gynellä seuraavana päivänä voimakas syke ja nyt rv34 eli ei aina tarkota keskenmenoa nuo vuodot.Halauksia ja tsemppiä teille.Toivon mukaan kaikki menee parhainpäin.
 
Halaus kaikille, joita tämä keskustelu koskettaa / on koskettanut! Meidän toistaiseksi lapsettomien ainoa (?) lohtumme lienee, että todistettavastikin voimme ainakin tulla raskaaksi...

Minulla alkoi tänään aamulla limainen, punainen verivuoto. Pikkuhousunsuojalla olen vielä pärjännyt, mutta ihan kuin vuodon määrä olisi lisääntymään päin. Nyt äsken tuli kaksi pikkuriikkistä hyytymääkin.

Oireet ovat tismalleen samanlaiset kuin menkoissa: aamulla vatsa tyhjeni monta kertaa ripulilla, ja ristiselkää sekä jalkoja särkee. Vatsasta kuuluu kurinaa ja hieman kipuakin on. Jollen tietäisi (lääkärikin on varmistanut) olevani raskaana, olisin satavarma, että nyt on kuukautiset! Viikot eivät täsmää valekuukautisiin.

Kesken taitaa mennä :'(

Lääkärin mukaan mahdollisuudet ovat yhä 50-50. Keskenmenon puolesta puhuisi kuulemma se, jos vuoto yltyy menkkojakin runsaammaksi. Menen yöllä sairaalaan päivystykseen, jos tulee vatsakramppeja tai vuoto on rajua. Muuten menen lääkäriin ja ultraan huomenna, jotta tiedetään mikä tilanne on.
 

Yhteistyössä