Täitä vai hiekkaa lapsen päässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauhistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kauhistus

Vieras
Täitä vai hiekkaa lapsen päässä?
Lapsen koulussa on täitä liikkeellä.

Kampailin pojan päätä ja siellä oli mustia pikkuruisia murusia, otin ne sormella pois, ne ei liikkuneet, kimalti valossa liikutellessa, ihan pieniä1-2mm. Poika sanoi viskelleensä hiekkaa päällensä koulussa, oisko vaan hiekanjyviä, kun ne kimalsikin?
Poika kyllä raapi viime yönä päätään vimmatusti, kun kävin katsoon nukkuuko jo, mutta edellisiltana oltiin oltu pihalla ja pojat kuusien alla leikki ja siellä oli purevia öttiäisiä, joten oisko ne vaan purru ja se kutitti. Mitään saivareitakaan ei näkynyt vaikka kuin tarkkaan etsin valossa kamman kanssa, eikä pojan päätä ole kuulema tänään kutittanut.

Että mikäs olis diagnoosi? Mua jo hirvittää ne täit

kampaa tieheällä kammalla ja karista valkoisen paperin päälle jos jokin liikkuu niin ne on täitä.
kurkkaa myös korvantaustat ja niska jos punoittaa niin täitä on.

Oi että mun lapsi on kolmannella luokalla,ei ola vielä ainakaan (toivottavasti ei saadakkaan ikinä!!!) täitä.

Siis mä pelkään niitä ihan hysteerissesti,pelkään ettei jotenkin vaan päästäiskään niistä eroon... ja mulla itselläni on todella paksut ja piiiitkät hiukset,niin kiva siinä alkaa jolain täikammalla vetelee,kun normaalista kampaan vain erittäin harva ja paksupiikkisellä puukammalla,en oikee uskalla edes harjaa tukalle näyttää,että pysyis jatkossakin super kunnossa :(

Täin munat on valkoisia, vähän kun ois sokeria tukassa. Ne myös ikäänkuin kuin on siinä hiuksen ympärillä, eli eivät lähde kovin helpolla pois. Itse täit sitten jo kyllä erottaa, ovat ihan selvästi havaittavissa ja ihan "ötökän" näköisiä.

Yhteistyössä