Täit ja imetys, 3kk ikäinen vauva??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/399535

imettäessä voi käyttää, alle 6kk ikäiselle lapselle vain lääkärin suosituksesta.

No ei kovin paljon ole tukkaa.. Voi prkl! Lapsi on päiväkodissa vain, koska opiskelen äitiyslomalla, tätäkään ei tarvis miettiä jos olisin vaan ollut kokoä-lomalla ja hoitanut kotona. Paska! En löytänyt itsestä enkä vauvasa täitä, voi että mua pelottaa.. Yhdellä pojan ryhmäläisistä oli ollut täitä..

Mä sanoisin että tarkkaile täitilannetta jatkuvasti,etenkin vauvalla. Jos ei ole paljon tukkaa niin luulis että mahdolliset täit näkyy helposti. Vaik imettäessä tutkaile sen päätä.. Sit jos näkyy yhtään liikettä niin yritä nipsasta heti pois. Ei välttämättä ehdi ongelmaks asti muodostua jos saa heti kiinni..?

Minä yritän katsella,äsken ei näkynyt.. Hitto, kampasin uudelleen omia hiuksia,yhdessä irronneessa oli joku ruskea tiukasti kiinni, solmu hiuksessa, roska? Ei kai voi olla saivare, nehän on hiusten juuressa ja vaaleita? Voi itku..

Voi itku.. Soitin apteekkiin, ei ole täiaineita noin pienille, neuvolasta sanoivat että pitäis ottaa lääkäriin yhteys jos täitä ilmenee. Aargh! Onko ketään joiden vauvalla on ollut täitä? En nyt paniikissa ole, on pvkodista aiemminkin tullut varoitus, ja kihomadoistakin eikä niitä meille tullut, mutta kuitenkin kun on vauva niin nyt vähän eri asia, pelkään tartuntaa..

Turhaan höyryät. Ei teillä ole täitä - ainakaan vielä.

Jos muille tulee niin on epätodennäköistä, että vauvan hentoisiin hiuksiin tarttuvat. ja jos tarttuvat ne haivenet saa helposti ajeltua kokonaan pois.

[QUOTE="ylva";24845070]Turhaan höyryät. Ei teillä ole täitä - ainakaan vielä.

Jos muille tulee niin on epätodennäköistä, että vauvan hentoisiin hiuksiin tarttuvat. ja jos tarttuvat ne haivenet saa helposti ajeltua kokonaan pois.[/QUOTE]

Ei löytynyt kampaamalla. Pitääkö niitä täiaineita laittaa jos vetäisee kaljuksi? Kun eihän ne täit sitten pärjää.. Sorry, pöljä kysymys :).. En mä täällä höyryä, mutta ahdistaa ajatus täishowsta jo etukäteen. En silti ole tyyppi joka siivoaa jo etukäteen "varmuuden vuoksi" :)

Hei, tyynnyhän vähän. Täit eivät hyppää päästä toiseen, eli on hyvin mahdollista ettei tartuntaa löydy. Ei isolta sisarukselta, eikä vauvalta. En ole itse asiassa ikinä kuullut että kenenkään vauvalla olisi ollut täitä. Kai ne pipot ja hiusrenksut ja harjat ovat suurin tartuttaja. Ja mieti, monellako päiväkodissa EI ole täitä. Täiden saaminen on harvinaisempaa kuin se ettei niitä ole!
Meidän lasten kavereilla oli täitä, ja olin ihan varma että niitä löytyy meiltäkin, koska lapset olivat leikkineet yhdessä useaan otteeseen. Ostin täishampoonkin valmiiksi, mutta se jäi käyttämättä kun täitä ei vaan löytynyt vaikka miten pengoin. Yhden tutun perheen tiedän, joiden lapsille täit olivat tarttuneet pihayhtiön leikkimökissä missä oli patjoja.

Meidän perheessä täit lähti kookosöljyllä. Se ei ole myrkyllistä, joten voi varmasti laittaa kaikenikäisille. Se tukahduttaa täit. Kannattaa uusia hoito viikon päästä, jotta munavaiheessakin olevat täit kuolevat. Kookosöljy siis vain levitetään päähän ja hiuksiin latvoihin saakka. Annetaan olla muutama tunti tai yön yli ja pestään pois. Ei siis hätää, eikä huolta!

Kiitos rohkaisusta :) toivottavasti ne täit ei rantaudu meille. Harmittaa vaan, kun olisin voinut olla kotona lasten kanssa, mutta valitsin oman jaksamisen vuoksi että teen vähän opintoja, vanhempi jatkaa osan aikaa pvkodissa etten mökkiydy ihan kotiin. Vaikka eihän sitä kaikelta voi välttyä.

Nix- shampoota lapseen, enkä kyllä itseenikään. Sehän on todella myrkyllistä. Jos täitä on usein, ne oppivat pian sietämään hyönteismyrkkypohjaisia täishampoita. Nykyään on markkinoilla monia myrkyttämiä tuotteita, esim. silikonipohjaisia, joiden teho perustuu täiden tukehtumiseen, aivan niinkuin tuossa kookosöljy hoidossakin. Eihän silikonikaan syötävää ole, toisin kuin kookosöljy, mutta shampoo on siistimpi vaihtehto, jos öljyt tuntuu liian hipiltä. Jonkun greippiöljy tuotteen muistan myös nähneeni, teepuuöljy toiminee myös.

Hatut voidaan siepata, niitä ei voi jättää yksin. Täiden leviämisen vähentämiseksi on parasta pestä sormet usein. Lapset eivät saa käyttää muita kuin omia kampauksiaan koulussa etteivät Lice pääse leviämään.