Taisin valita väärin?

  • Viestiketjun aloittaja Joko taas
  • Ensimmäinen viesti
Joko taas
Joo, suurta rakkautta ja suuria tunteita. Mies on mukava ja hellä ja puhuu ääneen tunteistaan - jopa jankuttamiseen asti.

Mutta. Vuorotyöläisenä hänen työajat ovat epäsäännölliset. Olemme asuneet muutaman kuukauden yhdessä ja nyt on käynyt ilmi, että joka ikisen vapaan alettua kuningas alkoholi astuu mukaan perheeseemme. Ei rettelöi ei reuhaa, ei vähennä yhteisen talouden kassaa merkittävässä määrin. Minun muka pitäisi juoda mukana.

Mutta jankutus, jatkuva puheensorina lisääntyy ja ilta päättyy tv:n eteen sammumiseen. Minä menen enemmän ja enemmän lukkoon, kun sitä katselen/kuuntelen ja köysi kiristyy.

Niuhotanko liikaa? Voiko rakastaa liikaa?
 
eija
Ota ohjat käsiisi. Jos tuntuu että et jaksa kuunnella ukkoa, älä kuuntele. Ettekai te asu yhdessä?
Voithan sinä silti rakastaa vaikka et suostukaan kaikkeen.
Ei kai sulla ole sellainen käsitys, että jos et tee mieliksi niin et rakasta.
Onko ilmassa väkivaltaa?
Minusta tuo miehen omista tunteistaan jankuttaminen ei ole hyvän kuuloinen merkki. Liekö rehellinen mies? Toivottavasti et tunne itseäsi velvolliseksi olemaan yhtä rakastunut jankutusten takia, kaivat nimittäin vain itsellesi kuoppaa.

En ole muuten koskaan kuullut että joku ""rakastaisi"" liikaa. Olen kyllä kuullut marttyyreistä ja läheisriippuvuudesta.
En usko että rakastat liikaa, olet ehkä liian empaattinen ja ajaudut siksi tilanteeseen jossa et uskalla toimia omilla ehdoillasi, tai sanoa mitä olet mieltä. Joudut vain kuuntelemaan ja suostumaan siihen että mies juo.

Ja ei oikea rehellisillä mielin liikkeellä oleva mies ei minusta kyllä ole tuollainen ""rakas-rakas-pusi pusi heti alkuun."" saattaa olla vain sama loru jonka edellisetkin naiset ovat kuulleet.

 
haloo
Onkos joku joskus kuningas alkoholin voittanut?
Nyt kiiruusti eroon tuosta miehestä.Sinä et hänen päänsä sisään pääse,jos hän ei itse tiedosta ongelmaansa..

Voisin ennustaa tilanteen jatkuvan hamaan hautaan samanlaisena tai sitten suunta vaan pahenee..Elämä kulkee ja sinäkään et nuorru..

Keskustelkaa alkoholinkäytöstä,mutta älä ihmeessä puhu vakavia, muuten kuin hänen ollessaan aivan selvä.

Miksi muuten kiusaat mukavaa ihmistä(itseäsi)katselemalla ja kuuntelemalla moista..?
Kyllä varmasti löytäisit kunnon raittiin miehen rinnallesi..
 
Pimu
Voi rakastaa liikaa.Tiedän omas kokemuksest.Itselläni juuri päättynees suhtees oli väkivaltaa..Ja kuitenkin siinä kärsin,ja vain koska m oli ongelma ja halusin auttaa...Mutta ei se muuttunut.Jos ei miehesi ymmärrä miten pahalta tuntuu,laita sille ovi eteen.Vaikeaa on,tiedän.Mutta valinta on tehtävä.Ennen kui tilanne pahenee.Senkin olen nähnyt tapahtuvan .Ei sinun tarvitse kärsiä...Ei perhe elämä ole sitä että nainen hiljaa vierestä katsoo.Et niuhota jos sanot et nyt saa riittää.Ei se ole elämää.Ei varmasti miehellesikään.Toivottavasti asia loppuu eikä tule eroa kuten mun tapaukses.Mietin koko ajan vikoja..Itsestäni,vaikka on nyt hyvä olla yksin,eikä tarvitse katsella miestä joka ei näe ympärilleen.Voimia.
 
ei kts!
Mulle kännäilevä mies on täysin turn-off. Se johtuu luullakseni siitä, että olen koko lapsuuteni joutunut kärsimään isän ryyppäämisestä. Nykyään en yhtään siedä kännisen miehen höpinöitä, enkä sellaisen kanssa voisi koskaan edes harkita seurustelevani. Kännissä oleva mies on minun silmissäni vastenmielinen, ei-haluttava ja epäseksikäs.
 
samoin
Olen itsekin tehnyt tuon 'väärän valinnan', ja huomannut virheen muutaman kk:n jälkeen, jotkut miehet vaan ovat hyviä esittämään alussa, eli metsästysvaiheessa parempaa kuin sitten ovatkaan. Juomaria ei kannata yrittää alkaa muuttamaan.
 
Joko taas
Mies ei reuhaa, ei missään nimessä, päinvastoin, en jaksa kuunnella jatkuvaa ylistystä ja rakkaudenvaloja - varsinkaan kännissä - minusta sanoilta menee jo pohja pois, jos liikaa hokee. Samoin kuin alkoholi, joka minusta voisi olla tunnelmankohottaja silloin tällöin mutta ei jatkuva arkijuoma. Hänellä on hyvä ammatti, joka vaatii itsensä peliinlaittamista, empatiaa ja tervettä ja kovaa päätä. Ei rieku kylillä ja baareissa iltaisin kuin vain minun kanssani.

Juu asutaan yhdessä ja ollaan jo hyvinkin keski-ikäisiä. Ja tiesin, että alko maistuu, mutta en sitä, että tässä määrin: että jos on hiukankaan ylimääräistä rahaa (rahasta meillä ei ole tosiaankaan pula) se on käytettävä olueen tai viinaan.

Vai olenko se tyypillinen valittava suomalaisakka?
 

Yhteistyössä