Taisin olla taas ilkeä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ylihuolehtiva äiti?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ylihuolehtiva äiti?!

Vieras
Meillä siis uusioperhe.. niin että ollaan sen verran vähän aika oltu vielä yhdessä että molemmilla oma talo.. Mies kuitenkin paljon mun luona kun mulla lapset aina, hänellä lapsi vapaapäivisin.. paljon ovat lapsenkin kanssa täällä..

Nyt sitten hänen lapsi tänään tulossa taas ja lapsi on eilen oksentanut, ripuloinut ja on kuumeessa.. sanoin miehelle että saa mennä omaan kotiinsa lapsen kanssa, koska en halua meille vatsatautia ehdoin tahdoin.. ja saa olla sitten tämän muutaman päivän jälkeen itsekkin vielä pari päivää kotona ettei saada tautia..

Joo siis varmasti myös päiväkodista voi sen taudin saada, mutta haluan silti yrittää välttää sitä jos on tiedossa että on tautia.. meidän päiväkodissa sitä ei tällä hetkellä ole.. ja tuolla toisessa kaupungissa on.. ja joo, voi sen saada vaikka kaupasta, mutta silti..

Mulla toisella lapsella sytostaatti + muut lääkkeet vieneet vastustuskyvyn minimiin, ni lapsi tulee tosi herkästi kipeeks...

Mut nyt tosiaan mies kuulosti kiukkuselta kun näin hänelle sanoin..

No kyllä ihan oikein teit ilman muuta eli et tosiaan ollut ilkeä. Antaa sen miehen vain sitten olla, jos tuollaisesta suuttuu. Jos fiksu olisi ollut, niin olisi itse tajunnut pysyä sairaan lapsen kanssa ihan vain omassa kodissaan.

Joo totta sekin etten voi.. mutta ajattelin että nyt kun on vielä mahdollisuus siihen että toinen on omassa kotonaan lapsensa kanssa ni miksi tuoda tautia tänne.. sama jos täällä olisi noroa ni sanoisin että kannattaa olla lapsensa kanssa omassa kotona ettei saa tautia..

viimeksi oli niin että oltiin pari kuukautta kumpikin perhe taudissa, aina toinen sai taudin uudelleen kun ehti parantua..

Me ei edes oteta etälapsia viikonlopuksi, jos ovat vatsataudissa. Flunssat yms. ok.
Onneksi meillä kaikki ymmärtävät tämän kuvion, ihan turhaa kahta perhettä tartuttaa yhden sijaan. Sitten jos sairastuvat meillä, emme myöskään lähetä heitä äidin perhettä tartuttamaan vaan hoidamme terveiksi asti täällä.

No miun mielestä pitäis kyllä aikuisella miehellä itselläkin leikata järki sen verran, että pysyy sairaan lapsen kanssa muualla. Kun siihen kerran on hyvä mahdollisuus.

ja kysymys ei ole etteikö lapsi näkisi isäänsä, vaan saa olla samalla tavalla nyt isänsä kanssa kun normaalistikkin vapaapäivät on, mutta ovat vaan isän omassa kotona.. eikä täällä minun luonani.. en ymmärrä oikein mitä pahaa siinä on.. kun muutenkin välillä ovat siellä että saavat viettää kahden keskistä aikaa, kun sekin on tärkeää..

Alkuperäinen kirjoittaja eh:
Me ei edes oteta etälapsia viikonlopuksi, jos ovat vatsataudissa. Flunssat yms. ok.
Onneksi meillä kaikki ymmärtävät tämän kuvion, ihan turhaa kahta perhettä tartuttaa yhden sijaan. Sitten jos sairastuvat meillä, emme myöskään lähetä heitä äidin perhettä tartuttamaan vaan hoidamme terveiksi asti täällä.

Näin myös meillä! Tosin jos ovat kovassa kuume-yskä-flunssassa niin en huoli silloinkaan meille tartuttamaan.

mutta miksi se äiti antaa isälle sairaan lapsen? vaikka olisikin toisen vuoro nähdä ja lapsi on kipeä, ei sitä pitäisi alkaa pallotteleen vaan se jää sille jonka luona on jo siihen asti että parantunut! minun ohimennen laukaistu mielipide.

Ei taida olla kaikilla ymmärrystä sytostaatti hoidosta..nyt ei varmaankaan ole kyse aivan "normaalista" tapauksesta. Vastustuskyvyn menettänyt tai reilusti heikentynyt lapsi kun sairastuu vatsatautiin, voi olla hengenvaarallinen. Aivan eri kun normaalilla lapsella ja aikuisella olisi vatsatauti/kuume...

ja siis voi olla ettei mies ees ollu kiukkunen.. soitti töistä että lähtee kesken päivän hakee tyttöä eli oli kiire ym. ja oli vaan sen kuulonen.. mulle kai vaan itelle tuli huono mieli.. olisin mäkin halunnut lasta nähdä.. mun tämä sairas tyttö tulee vaan kaikista taudeista tosi kipeeks ja ollaan sit yleensä sairaalassa saman tien tiputuksessa, ni musta on tullu varmaan tosiaan ylihuolehtiva sen takia..

Mun mielestä on ymmärrettävää tässä tapauksessa kun kerran toisella lapsella on/on ollut sytotstaattihoidot. Mutta loputtomiinhan te ette toki voi jatkaa sitä kuviota, että miehen on aina poistuttava jos lapsi on sairaana, mutta niin kauan kuin olette vain seurusteleva pari ettekä varsinaisesti yhdessä asuva perhe, tuo onnistuu ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mun mielestä on ymmärrettävää tässä tapauksessa kun kerran toisella lapsella on/on ollut sytotstaattihoidot. Mutta loputtomiinhan te ette toki voi jatkaa sitä kuviota, että miehen on aina poistuttava jos lapsi on sairaana, mutta niin kauan kuin olette vain seurusteleva pari ettekä varsinaisesti yhdessä asuva perhe, tuo onnistuu ihan hyvin.

Joo siis tietenkin asia on aivan eri sitten kun asutaan virallisesti yhdessä.. sittenhän asialle ei mitään enää voi.. mutta nyt miehellä edelleen on oma kotinsa..

niin ja siis lapseni saa edelleen kerran viikossa sytostaattia + 6vkon välein sairaalassa biologista lääkettä, sen lääkkeen vuoksi tosin saa jatkuvasti myös antibioottia ehkäisevästi, muttei se suojaa näiltä normaaleilta taudeilta..

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:

Näin myös meillä! Tosin jos ovat kovassa kuume-yskä-flunssassa niin en huoli silloinkaan meille tartuttamaan.

Kukapa lähivanhempi edes antasi lapsiaan kipeenä etälle. Eikö tuo ole ihan itsestään selvää. Turhaa uhoamista että me ei oteta etälapsia silloin. Huomaa hyvin että äitipuoli juttusilla :)

Onko sillä miehellä päässä vikaa??? Siskon lapsi oli sytöstaattihoidoissa niin hänen oma veljensäkin meni sukulaisiin sairastamaan ettei vaan tarttuisi tähän syöpäpotilaaseen. Meneekö se oma napa tosiaan edelle sairaan lapsen, kyllä mun miesystävä olisi enbtinen miesystävä tuossa vaiheessa!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kuis noin:
Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:

Kukapa lähivanhempi edes antasi lapsiaan kipeenä etälle. Eikö tuo ole ihan itsestään selvää. Turhaa uhoamista että me ei oteta etälapsia silloin. Huomaa hyvin että äitipuoli juttusilla :)

Pöh.
Kuten sanoin, hoidamme myös etälapset kuntoon silloin kun meillä sairastuvat. Ei tosiaan ole kyse mistään paha-äitipuoli-asetelmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sillä miehellä päässä vikaa??? Siskon lapsi oli sytöstaattihoidoissa niin hänen oma veljensäkin meni sukulaisiin sairastamaan ettei vaan tarttuisi tähän syöpäpotilaaseen. Meneekö se oma napa tosiaan edelle sairaan lapsen, kyllä mun miesystävä olisi enbtinen miesystävä tuossa vaiheessa!!!!

Et sit viitsinyt lukea koko viestiketjua läpi niin olisit huomannut mitä ap kirjoitti jo aijemmin. Itselläs on vikaa päässä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tuo tapaus on varmaan eri, kun meillä menee tablettina tämä eli ei ole kysymys syövästä..

Yhteistyössä