Taisin olla puheenaihe kahvitauolla, mutta kyllä minuakin tämä on naurattanut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kävin koiran kanssa yksityisellä eläinlääkärillä leikkauttamassa kynnet. Koiramme on jo yli 10v ja hänellä on ollut nelisen vuotta krooninen ongelma toisessa silmässä ja sitä on oikein näytetty silmiin erikoistuneelle eläinlääkärille. Ohje silmässä on, että antibioottitippoja tarvittaessa ja muuten voi hoitaa kuivasilmäisyyttä keittosuolatipoilla jne.

No minä sitten kerran huomasin, että rintamaito (joka on antibakteerista siis ja toimii ihan täydellisesti mm. lasten silmätulehdusten hoitoon) niin toimii todella loistavasti myös meidän koiran silmän hoitoon. Sen jälkeen en ole yhtä ainoaa antibioottikuuria hakenut koiran silmään, kun sen hoksasin ja silmä on oireillutkin paljon vähemmän siitä lähtien. Eli näin menty jo muutama vuosi.

Nyt silmä alkoi oireilla taas juuri kun menin tuonne eläinlääkärille ja hoitaja sanoi, että pitäisi sitten ainakin viikon ajan huuhdella sitä keitetyllä ja jäähdytetyllä vedellä tai sitten hakea niitä tippoja apteekista.

Totesin, että silmä on kroonisesti tuollainen oireileva ja että minä tiputtelen siihen sitten aina rintamaitoa.

Nainen katsoi minua ihan hiljaa hetken ja jatkoi sitten mitenkään kommentoimatta sitä rintamaitoa että "joo keität nyt vaan sitä vettä ja jäähdytät sen ja steriloit jonkun kipon millä kaada sitä koiran silmään". Sitten minä vuorostani katsoin tätä naista hetken ja sanoin että "joo minä menen tällä hyväksi havaitsemallani taktiikalla eteenpäin eli tiputan sitä rintamaitoa koiran silmään".

Kaippa se kertoi eläinlääkärille ja muille hoitajille kahvitauolla, että täällä kävi joku outo akka joka tiputtelee tissimaitoa koiransa silmiin. :D :D :D

Minä itse nauroin kaverille sitä sen naisen hölmistynyttä ilmettä ja tapaa olla kommentoimatta minun kertomaani mitenkään.

Mutta koiran silmä on taas oikein hyvä. :)

Miten sulta monta vuotta tuota maitoa tulee? Onko lapsia tullut useampi peräkkäin?

Muistan aikanaan, että naapurinsta tultiin hakemaan äidiltäni rintamaitoa lasten korvatuleduksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Oletko imettänyt jo montakin vuotta vai mistä rintamaitoa tulee?

No rintamaitoahan tulisi kyllä, vaikka en imettäisikään mutta säännöllisesti tiristelisin sitä rinnoista koiran silmiin. :)

Mutta olen imettänyt nyt keskimmäisen lapsen syntymästä asti oikeastaan koko ajan. Lapsi on nyt 4,5v. Silloin kun tyttö oli 2v4kk niin lopetin imetyksen rv17 eli olin imettämättä 22 viikkoa kun odotin kuopusta. Kuopus on nyt 1,5v ja imetän häntä edelleen. Eli maitoa on ollut siis ihan siitä syystä, kun olen imettänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Miksi koiran kynnet pitää leikkauttaa eläinläärin luona? Ei meillä vaan koskaan ole tarvinnut.

No tervetuloa leikkaamaan tuon meidän koiran kynnet tänne niin keskustellaan asiasta sitten uudelleen, että tarviiko.

Ja olen tähän asti leikannut ne aina itse, mutta nyt päätin että mieluummin maksan siitä 10 euroa että se hoituu muutamassa minuutissa kuin että minä ja mies yhdessä taistellaan puolituntia, että saadaan sätkivältä viisi kiloiselta koiralta leikattua kynnet ja koko kämppä on täys karvaa, kun koira paniikissa tiputtaa puolet karvoistaan samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Auttaa moneen:
Miten sulta monta vuotta tuota maitoa tulee? Onko lapsia tullut useampi peräkkäin?

Muistan aikanaan, että naapurinsta tultiin hakemaan äidiltäni rintamaitoa lasten korvatuleduksiin.

Kerroin tuossa toiselle kysyjälle jo tästä imetysajastani. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi koiran kynnet pitää leikkauttaa eläinläärin luona? Ei meillä vaan koskaan ole tarvinnut.

No tervetuloa leikkaamaan tuon meidän koiran kynnet tänne niin keskustellaan asiasta sitten uudelleen, että tarviiko.

Ja olen tähän asti leikannut ne aina itse, mutta nyt päätin että mieluummin maksan siitä 10 euroa että se hoituu muutamassa minuutissa kuin että minä ja mies yhdessä taistellaan puolituntia, että saadaan sätkivältä viisi kiloiselta koiralta leikattua kynnet ja koko kämppä on täys karvaa, kun koira paniikissa tiputtaa puolet karvoistaan samalla.

no minä voin kokeilla. kummien koira ei anna niitten leikata kynsiä eikä puhistaa korvia, joten se on sitten mun homma kun siellä meen käymään. Miten ihmeessä 5 kilosen koiran kanssa tarvittee tuollasesta asiasta tapella? Oisko kannattanut opettaa se sille pentuna? Ei meillä mitään tulis jos nuo 40 kiloset pistäis hanttiin hoitotoimenpiteissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:

no minä voin kokeilla. kummien koira ei anna niitten leikata kynsiä eikä puhistaa korvia, joten se on sitten mun homma kun siellä meen käymään. Miten ihmeessä 5 kilosen koiran kanssa tarvittee tuollasesta asiasta tapella? Oisko kannattanut opettaa se sille pentuna? Ei meillä mitään tulis jos nuo 40 kiloset pistäis hanttiin hoitotoimenpiteissä.

Koira antoi alkuun leikata kynnet ihan hienosti, mutta yhtäkkiä alkoi rimpuilla sitä vastaan. Eikä siis johdu siitä, että olisin leikannut joskus liikaa, koira vissiin vain päätti alkaa pelkäämään sitä puuhaa.

Ja kyllä minä siis olen saanut ne leikattu jo 10 vuotta, mutta koska se on sellaista pelleilyä niin en ymmärrä miten se on sinulta pois jos minun mielestäni on kaikille mukavampaa se että eläintenhoitaja leikkaa ne?

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:

Koira antoi alkuun leikata kynnet ihan hienosti, mutta yhtäkkiä alkoi rimpuilla sitä vastaan. Eikä siis johdu siitä, että olisin leikannut joskus liikaa, koira vissiin vain päätti alkaa pelkäämään sitä puuhaa.

Ja kyllä minä siis olen saanut ne leikattu jo 10 vuotta, mutta koska se on sellaista pelleilyä niin en ymmärrä miten se on sinulta pois jos minun mielestäni on kaikille mukavampaa se että eläintenhoitaja leikkaa ne?

ei se multa pois ole, mutta jos kerran aiemmin kaikki on menny hyvin, niin koirahan nyt kyykyttää teitä. jos kerran on vaan päättänyt, että ei siitä hommasta tykkää

Yhteistyössä