Taisin menettää ystäväni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumivalkoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumivalkoinen

Vieras
Mulla on hyvä ystävä johon olen tutustunut samassa työpaikassa muutama vuosi sitten. Ollaan tehty kaikkea kivaa yhdessä, matkusteltu, käyty baarissa, vietetty leffailtoja, shoppailtu yms.
Nyt hän tutustui meidän kesätyöntekijään viime kesänä ja on sen jälkeen pikkuhiljaa hitsautunut osaksi tämän kesätytön valmiiksi tiivistä kaveripiiriä eikä ehdi enää tekemään mitään mun kanssa. Kaikenlaista olen ehdotellut ja aina vaan sanoo että joo, katsotaan jne.
Pitääkö vaan luovuttaa ja antaa ystävän mennä menojaan kun seura ei näköjään enää kiinnosta kun on löytänyt uusia parempia ystäviä?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Onko nuo sun kuvailemat ihmiset siis yläasteikäisiä? :o

Siltä musta välillä tuntuu...
Mun kaveri on kolmekymppinen ja hänen uudet ihanat ystävät on 20-25 -vuotiaita.
Ja mä oon ite 33.
Meillä on aina ollut tosi mukavaa yhdessä niin sen takia sääli menettää hyvä ystävä mutta en mä yksinäni pysty pitämään ystävyyssuhdetta yllä.

Elämä on joskus vähän vaikeasti ymmärrettävää. Joillekin on myös tyypillistä tällainen ihastuminen uuteen, raikkaaseen seuraan. Ehkä ystäväsi on yksinkertaisesti sellainen, että pystyy huolehtimaan vain yhdestä ystävyyssuhteesta kerrallaan...
Olen joskus kokenut tuon ilmiön, eikä ystävyyssuhde valitettavasti enää maistu samalta, jos sitä pitää uudelleen lämmitellä.
Oikeasti hyvän ystävin kanssa homma taas jatkuu juuri siitä hetkestä, tilanteesta ja tunnelmasta, johon se viimeksi jäi - vaikka aikaa olisi kulunut pitkäänkin.
Eli tuskin olet menettänyt ainakaan enemmän kuin (ex-)ystäväsi!
Yritä piristyä. Jospa seuraavan bestiksen kanssa onnistuu paremmin.
Kaikissa suhteissa on mukana myös vähän piikkejä, kuten tässä kukassa:
Onopordum macracanthum
http://www.topwalks.net/plants/violet/onopordum_macracanthum_more.htm

Yhteistyössä