Taisi naapurin äidillä olla huono päivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja h.moilanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

h.moilanen

Vieras
Mua on jonkin aikaa jo rieponut hänen tapansa parkkeerata auto tohon pihan parkkikselle. Meillä on viereiset paikat, meidän auto on rivin viimeisenä, kiinni pensasaidassa.

No tää naapuri jättää sen autonsa aina osittain tohon meidän parkkiruutuun (näin käy siis silloin, kun pääsee ajamaan parkkikselle silloin kun meidän auto ei ole paikalla), mikä meinaa sitä että kun meidän autosta kuskin puolelta nousee pois, niin on siellä pensasaidan sisällä.

No tänään satuttiin samaan aikaan tulemaan kotiin ja ystävällisesti hänelle sanoin, josko voisi jättää autonsa siihen omaan ruutuun kun meillä on hiukan ahdasta nousta autosta ulos. No siitähän riemu repes! Ei hän voi jättää autoa kokonaan siihen omaan ruutuun, heidän lapset saattaa vahingossa kolhaista toisella (hantin) puolella olevaa autoa.. Että mitä?!
Keskustelu tyssäs siihen, naapuri kipitti omaan rappuunsa ja mä jäin monttu auki parkkikselle ihmettelemään.

Täytyy varmaan koittaa vielä uudemman kerran jutella tästä.
Kyllä mun mielestä ne omat parkkiruudut on ihan sitä varten, että niihin se auto jätetään. Ja lapsia opastetaan, miten sieltä autosta noustaan kolhimatta viereistä menopeliä. Ja niille lapsille voi vaikka sen oven avata, jos kolhut pelottaa.

Hiukan kyllä jo huvittaa :D päivällä ei niinkään.

:laugh:

Meillä muksut myös aukoo auton ovia välillä turhan huolettomasti, olen ratkaissut asian sillä että takaovat ovat pysyvästi lapsilukossa. Avaan itse sen oven ja lasken lapset ulos, niin ei tarvi pelätä kolhuja naapuriautoissa.

En vissiin ollut minä :) Parkkeeraan kyllä niukasti oman ruudun puolelle, mutta ihan sen toiseen reunaan just siksi, että sillä toisella puolella on yleensä auto, ja se saamarin parkkimäki on just sen verran vino, että jos sen oven avaa eikä pidä huolella kiinni, niin se ihan painovoiman vaikutuksesta olisi siinä toisessa autossa. Vähän rassaava parkkis. Jos molemmat vierusautot on paikalla eikä siihen väliin mahdu, parkkeeraan kyllä suosiolla kadunvarteen.

Ja on aikamoisen stressin paikka, jos on kaksi lasta, yksi kummallakin, niin ei välttämättä ehdi avaamaan ovea. Toki ne yleensä käyttäytyy ja näin, mutta jos joku kiukutteluhetki just sattuu, niin ei halua ottaa sitä riskiä, että jonkun ovessa on kolhu. Aina kun lapset ei ole niin aurinkoisia ja yhteistyöhaluisia kun ne esim. hakee tarhasta.

Ja on aikamoisen stressin paikka, jos on kaksi lasta, yksi kummallakin, niin ei välttämättä ehdi avaamaan ovea. Toki ne yleensä käyttäytyy ja näin, mutta jos joku kiukutteluhetki just sattuu, niin ei halua ottaa sitä riskiä, että jonkun ovessa on kolhu. Aina kun lapset ei ole niin aurinkoisia ja yhteistyöhaluisia kun ne esim. hakee tarhasta.

Tiedetään. Oma eskarilainen välillä tulta ja tappuraa. Onneksi takaovista löytyy lapsilukot, ei pääse tempomaan oveaan auki.

Ja ymmärrän senkin, että huolettaa se viereinen auto. Mutta ei sekään oikeuta valtaamaan toisten paikkoja.

Tuota parkkiruutujen vaihtoa en ole huomannut edes ajatella. Katsotaan nyt miten tää juttu etenee.

jos parkkipaikat on niin etta sinun kuskin puoli on pensaan puolella ja nain ollen paaset pois/autoon, aja aivan naapurin autoon kiinni hipoen, siinapahan ihmettelee miten menna autoonsa ja ehka hoksaa etta ei tunge muiden ruutuihin jos sita et aina jata sita samaa tilaa hanen autoonsa.

[QUOTE="vieras";29138903]jos parkkipaikat on niin etta sinun kuskin puoli on pensaan puolella ja nain ollen paaset pois/autoon, aja aivan naapurin autoon kiinni hipoen, siinapahan ihmettelee miten menna autoonsa ja ehka hoksaa etta ei tunge muiden ruutuihin jos sita et aina jata sita samaa tilaa hanen autoonsa.[/QUOTE]

Näin mä aloin tehdä, ongelmani ja parkkiruutuni oli aivan samanlainen ap:n kanssa. Siis oikean puolen naapuri änki kylkeen kiinni, ja vasemmalla piikkipuska. Kyllä se naapuri pikkuhiljaa tajusi.

[QUOTE="vieras";29138903]jos parkkipaikat on niin etta sinun kuskin puoli on pensaan puolella ja nain ollen paaset pois/autoon, aja aivan naapurin autoon kiinni hipoen, siinapahan ihmettelee miten menna autoonsa ja ehka hoksaa etta ei tunge muiden ruutuihin jos sita et aina jata sita samaa tilaa hanen autoonsa.[/QUOTE]

Laitetaan mietintään. Odottelen nyt kuitenkin hetken, jos olisi huomautuksellani sittenkin ollut jotain vaikutusta.

Ei liity aiheeseen, mutta ekan kerran kun ajoin parkkihalliin (olin saanut vasta ajokortin), jostain syystä peruutin aivan viereeseen autoon kiinni. Olin oikeasti siis lähes kiinni, kunnes tajusin, että hetkonen, eihän näin kuulu parkkeerata. Katsoin sivupeilistä ja kiinalaisperhe tuijotti autoani vähän pelästyneenä :D Eipä ollut onneksi heidän auto. Voi, että nolotti ja ajoin pois ja parkkeerasin oikein. Paha ajatuskatko, kun en ymmärrä, että sieltä autosta pitää uloskin päästä (olin siis oikeasti sivupeili lähes kiinni viereisessä autossa :D

Mutta aapeelle...ajaisin tosiaan siihen omalle paikalleni, kiinni siihen toiseen autoon ja saa sitten ihmetellä siinä. Meillä on parkki taas niin, että vierasparkki on siinä pusikon vieressä ja sen jälkeen tulee meidän. Kyllä menee hermot, jos joku mennyt parkkeeraamaan siihen viivaan asti ja jättänyt pusikolle oikein reilusti tilaa. Siinähän olen parkkeerannut vaan omalle paikalleni ja kuski on varmaan joutunut menemään toisesta ovesta sisään. Meillä myös lapsi kolhinut vieraspaikan autoa, tai oikeastaan minä se olin. Lapsi piti kahvasta kiinni, enkä huomannut. Veti siis sisäänpäin, minä ulospäin ja käytin siksi liikaa voimaa...lapsi irrotti otteensa ja johan osuttiin naapuriautoon.

Yhteistyössä