"huh"
Lapset ahmivat kuin viimeistä päivää ruokaansa,vaatteet resuiset ja yleisilme sotkuinen. Lapsia neljä ja äiti odotti viidettä.
Miksi ihmeessä olisin siitä onnellinen?kaikki tuetut lomat saisi lopettaa.Olisit ollu onnellinen että olivat päässeet kylpylään.
mielipiteet näissä asioissa, jaksaa aina mua ihmetyttää? Moni Varakas "kostaa" aikuisten köyhyyden myös lapsille, eli heidän mielestään köyhien lapset eivät saisi saada edes kylpylälomaa saati mitään luxusta elämäänsä, koska vanhemmat on vähävaraisia, minulla on yksi sukulainen joka ajattelee näin, vastustaa mm.joulupuukeräystä, spr:ää ja kirkon apua, sais kuulemma kuolla pois kaikki köyhät?Ai niiden lasten takia? Että vahingossakaan ei lapselle jää elämästä sellaista kuvaa, että jotain hyvääkin se voi tarjota?
Onhan myös Hope-yhdistystä kritisoitu kovin sanoin, kun joskus toiveena voi olla vaikka kitara tai järjestelmäkamera. Että miksi köyhälle sellainen pitää saada, tai että mitä eroperheen lasta mikään uusi kannettava auttaa?mielipiteet näissä asioissa, jaksaa aina mua ihmetyttää? Moni Varakas "kostaa" aikuisten köyhyyden myös lapsille, eli heidän mielestään köyhien lapset eivät saisi saada edes kylpylälomaa saati mitään luxusta elämäänsä, koska vanhemmat on vähävaraisia, minulla on yksi sukulainen joka ajattelee näin, vastustaa mm.joulupuukeräystä, spr:ää ja kirkon apua, sais kuulemma kuolla pois kaikki köyhät?
Ihan kun ne lapset pystyisivät valitsemaan jo kohdussa mihin perheeseen syntyvät?:O
Olen itse keskituloinen ja jos varakkuus tarkoittaa =mulkku, niin tyydyyn tähän rooliini perus duunarina hamaan loppuun asti, liika raha näyttää tekevän ihmisistä totaalisia kusipäitä!!??
ainakin mthl:n tuettuja lomia, kiitokset ray:lle siittä, viikko kylpylässä tekee todella hyvää, piristää mieltä ja kroppaa kivasti, puhumatikaan lasten ilosta.Hieno juttu ! Hyvä, että paikalla oli ainakin yksi perhe, joka keskittyi täysillä ilonpitoon eikä esim. toisten kylpylävieraiden toljottamiseen. Siinä pääsi perheen äitikin edes hetkeksi hiukan helpommalla. Maisemanvaihdos tekee aina hyvää ja onneksi on tahoja, mitkä mahdollistavat sen. Onneksi toisista välittämistä löytyy vielä tästäkin kylmästä maasta .
Bruttotulot ei kerro koskaan siitä paljonko jää kuukaudessa nettona käyttöön, ei myöskään nettotulot kerro jääkö rahaa matkustamiseen vai ei. Ne menot kun katsos voi olla jotain niin suurta vaikka jäisi nettona paljonkin.Alkuperäinen kirjoittaja jfdkldfkflldldöd;29384529:ei tuetut lomat ole pelkästään köyhille. Mekin ollaan oltu monta kertaa ja tulit ovat noin 5000-6000 euroa kuukaudessa, riippuu miehen ylitöistä. Ollaan saatu loma mm. miehen työn rankkuuden perusteella, korvatulehdus kierteellä, lähiomaisen vakavallla sairastumisella yms.
hakemus äläkä kadehdi täällä toisten lomia?Alkuperäinen kirjoittaja hö;29384636:Miksi edes kannattaa enää itse maksaa lomiaan? kun tuettuna ne näköjään saa melkein ilmaiseksi.
En kadehdikkaan. Ollaan vaan oltu tyhmiä kun on itse lomamme maksettu.hakemus äläkä kadehdi täällä toisten lomia?
Vaikuttaa siltä, että se tyhmyys liittyy ihan muuhun..Alkuperäinen kirjoittaja hö;29384663:En kadehdikkaan. Ollaan vaan oltu tyhmiä kun on itse lomamme maksettu.
Mä olen kans ihmetelyt, miksei saisi pyytää jotain arvokkaampaa tavaraa. Joskus netissä valitettiin, että hope oli pyytänyt lahjoitettavaksi potkukelkaa. Onhan se arvokas, mutta saattaa olla ihan mieletön helpotus ja elämänlaatua parantava asia esimerkiksi autottomalle, pikkukaupungissa asuvalle yh:lle (pienissä paikoissa julkinen liikenne on lähinnä vitsi), joka joutuu talvella käymään kävellen kaupassa lapsen kanssa.Onhan myös Hope-yhdistystä kritisoitu kovin sanoin, kun joskus toiveena voi olla vaikka kitara tai järjestelmäkamera. Että miksi köyhälle sellainen pitää saada, tai että mitä eroperheen lasta mikään uusi kannettava auttaa?
Ihmiset eivät ymmärrä.
Minun alkoholistiäitini vei kaniin vaikka mitä, ennen vanhempieni eroa. Myös minun kitarani oli menossa, mutta isä sai äidin kiinni kotiovella. No, kitara hajosi siinä äidin käsittelyssä, enkä mistään saanut uutta tilalle - soitin isäni kitaraa sitten. Jos olisi silloin ollut olemassa Hope, olisiko ollut väärin että joku olisi lahjoittanut minulle - eroperheen lapselle - uuden kitaran? Monen mielestä varmaan kyllä. Eivät ihmiset osaa ajatella.
Siksi sen yhdistyksen nimi kai onkin Hope. Toivo. Samaa ajattelen tuettujen lomien tuovan, ainakin perheen lapsille. Toivottavasti.