Taisi kylpylässä olla tuetulla lomalla oleva perhe.

• Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huh";29384376]Miksi ihmeessä olisin siitä onnellinen?kaikki tuetut lomat saisi lopettaa.[/QUOTE]

Ai niiden lasten takia? Että vahingossakaan ei lapselle jää elämästä sellaista kuvaa, että jotain hyvääkin se voi tarjota?

varakkaiden
Ai niiden lasten takia? Että vahingossakaan ei lapselle jää elämästä sellaista kuvaa, että jotain hyvääkin se voi tarjota?
mielipiteet näissä asioissa, jaksaa aina mua ihmetyttää? Moni Varakas "kostaa" aikuisten köyhyyden myös lapsille, eli heidän mielestään köyhien lapset eivät saisi saada edes kylpylälomaa saati mitään luxusta elämäänsä, koska vanhemmat on vähävaraisia, minulla on yksi sukulainen joka ajattelee näin, vastustaa mm.joulupuukeräystä, spr:ää ja kirkon apua, sais kuulemma kuolla pois kaikki köyhät?:rolleyes:

Ihan kun ne lapset pystyisivät valitsemaan jo kohdussa mihin perheeseen syntyvät?:O
Olen itse keskituloinen ja jos varakkuus tarkoittaa =mulkku, niin tyydyyn tähän rooliini perus duunarina hamaan loppuun asti, liika raha näyttää tekevän ihmisistä totaalisia kusipäitä!!??

mielipiteet näissä asioissa, jaksaa aina mua ihmetyttää? Moni Varakas "kostaa" aikuisten köyhyyden myös lapsille, eli heidän mielestään köyhien lapset eivät saisi saada edes kylpylälomaa saati mitään luxusta elämäänsä, koska vanhemmat on vähävaraisia, minulla on yksi sukulainen joka ajattelee näin, vastustaa mm.joulupuukeräystä, spr:ää ja kirkon apua, sais kuulemma kuolla pois kaikki köyhät?:rolleyes:

Ihan kun ne lapset pystyisivät valitsemaan jo kohdussa mihin perheeseen syntyvät?:O
Olen itse keskituloinen ja jos varakkuus tarkoittaa =mulkku, niin tyydyyn tähän rooliini perus duunarina hamaan loppuun asti, liika raha näyttää tekevän ihmisistä totaalisia kusipäitä!!??
Onhan myös Hope-yhdistystä kritisoitu kovin sanoin, kun joskus toiveena voi olla vaikka kitara tai järjestelmäkamera. Että miksi köyhälle sellainen pitää saada, tai että mitä eroperheen lasta mikään uusi kannettava auttaa?

Ihmiset eivät ymmärrä.

Minun alkoholistiäitini vei kaniin vaikka mitä, ennen vanhempieni eroa. Myös minun kitarani oli menossa, mutta isä sai äidin kiinni kotiovella. No, kitara hajosi siinä äidin käsittelyssä, enkä mistään saanut uutta tilalle - soitin isäni kitaraa sitten. Jos olisi silloin ollut olemassa Hope, olisiko ollut väärin että joku olisi lahjoittanut minulle - eroperheen lapselle - uuden kitaran? Monen mielestä varmaan kyllä. Eivät ihmiset osaa ajatella.

Siksi sen yhdistyksen nimi kai onkin Hope. Toivo. Samaa ajattelen tuettujen lomien tuovan, ainakin perheen lapsille. Toivottavasti.

Hieno juttu :)! Hyvä, että paikalla oli ainakin yksi perhe, joka keskittyi täysillä ilonpitoon eikä esim. toisten kylpylävieraiden toljottamiseen. Siinä pääsi perheen äitikin edes hetkeksi hiukan helpommalla. Maisemanvaihdos tekee aina hyvää ja onneksi on tahoja, mitkä mahdollistavat sen. Onneksi toisista välittämistä löytyy vielä tästäkin kylmästä maasta :).

Ray sponssaa
Hieno juttu :)! Hyvä, että paikalla oli ainakin yksi perhe, joka keskittyi täysillä ilonpitoon eikä esim. toisten kylpylävieraiden toljottamiseen. Siinä pääsi perheen äitikin edes hetkeksi hiukan helpommalla. Maisemanvaihdos tekee aina hyvää ja onneksi on tahoja, mitkä mahdollistavat sen. Onneksi toisista välittämistä löytyy vielä tästäkin kylmästä maasta :).
ainakin mthl:n tuettuja lomia, kiitokset ray:lle siittä, viikko kylpylässä tekee todella hyvää, piristää mieltä ja kroppaa kivasti, puhumatikaan lasten ilosta.:)

"jep"
Olisi voinut olla meidän perhe, vaikka ollaan hyvätuloisia, ja lapsia on vain kaksi. Lapsilla on hyvä ruokahalu (tosin vaadimme pöytätapoja), ja kuljemme kaltaistesi mittapuulla "resuisissa" vaatteissa ihan pinnallisten ihmisten kiusaksi. Teemme myös niin, että jos palvelu on jossain nyrpeää vaatimattomamman vaatetuksemme vuoksi, emme sinne enää rahojamme kanna, koska emme hyväksy syrjintää varallisuuden perusteella.

jfdkldfkflldldöd
ei tuetut lomat ole pelkästään köyhille. Mekin ollaan oltu monta kertaa ja tulit ovat noin 5000-6000 euroa kuukaudessa, riippuu miehen ylitöistä. Ollaan saatu loma mm. miehen työn rankkuuden perusteella, korvatulehdus kierteellä, lähiomaisen vakavallla sairastumisella yms.

fgh
Alkuperäinen kirjoittaja jfdkldfkflldldöd;29384529:
ei tuetut lomat ole pelkästään köyhille. Mekin ollaan oltu monta kertaa ja tulit ovat noin 5000-6000 euroa kuukaudessa, riippuu miehen ylitöistä. Ollaan saatu loma mm. miehen työn rankkuuden perusteella, korvatulehdus kierteellä, lähiomaisen vakavallla sairastumisella yms.
Bruttotulot ei kerro koskaan siitä paljonko jää kuukaudessa nettona käyttöön, ei myöskään nettotulot kerro jääkö rahaa matkustamiseen vai ei. Ne menot kun katsos voi olla jotain niin suurta vaikka jäisi nettona paljonkin.

"abc"
Otetaan esimerkki. Normaali työssä käyvä perhe. Yht'äkkiä esim.isä (jolla yleensä isommat tulot) sairastuu vakavasti joutuu pitkälle sairaslomalle perheen tulot tippuu. Eikö lapsilla/vanhemmilla oo sinusta oikeutta tuettuun lomaan. Kaikkea ei näet voi ennustaa. Eikä kaikilla oo säåstöjä pahan päivän varalle.

"veiras"
[QUOTE="huh";29384356]Lapset ahmivat kuin viimeistä päivää ruokaansa,vaatteet resuiset ja yleisilme sotkuinen. Lapsia neljä ja äiti odotti viidettä.[/QUOTE]

Otetaan nyt kaikki sellainen virtuaalinen paheksuva katse sen kylpylän suuntaan *TUIJOTTAA*

vieras*
Onhan myös Hope-yhdistystä kritisoitu kovin sanoin, kun joskus toiveena voi olla vaikka kitara tai järjestelmäkamera. Että miksi köyhälle sellainen pitää saada, tai että mitä eroperheen lasta mikään uusi kannettava auttaa?

Ihmiset eivät ymmärrä.

Minun alkoholistiäitini vei kaniin vaikka mitä, ennen vanhempieni eroa. Myös minun kitarani oli menossa, mutta isä sai äidin kiinni kotiovella. No, kitara hajosi siinä äidin käsittelyssä, enkä mistään saanut uutta tilalle - soitin isäni kitaraa sitten. Jos olisi silloin ollut olemassa Hope, olisiko ollut väärin että joku olisi lahjoittanut minulle - eroperheen lapselle - uuden kitaran? Monen mielestä varmaan kyllä. Eivät ihmiset osaa ajatella.

Siksi sen yhdistyksen nimi kai onkin Hope. Toivo. Samaa ajattelen tuettujen lomien tuovan, ainakin perheen lapsille. Toivottavasti.
Mä olen kans ihmetelyt, miksei saisi pyytää jotain arvokkaampaa tavaraa. Joskus netissä valitettiin, että hope oli pyytänyt lahjoitettavaksi potkukelkaa. Onhan se arvokas, mutta saattaa olla ihan mieletön helpotus ja elämänlaatua parantava asia esimerkiksi autottomalle, pikkukaupungissa asuvalle yh:lle (pienissä paikoissa julkinen liikenne on lähinnä vitsi), joka joutuu talvella käymään kävellen kaupassa lapsen kanssa.

En mitenkään väheksy esimerkiksi vaatteita lahjoittavia, kyllä niitäkin tarvitaan, mutta niitä köyhän on paljon helpompi hankkia itse vaikka kirppikseltä, kun taas jotkut tavarat/palvelut jää vain haaveeksi. Jos mulla olisi lähipiirissä joku oikein köyhä perhe, niin käytettyjä vaatteita mielummin maksaisin vaikka koulujen valintahaastettaluihin osallistuvalle nuorelle tai työhaastatteluun menevälle äidille kampaajan.

Yhteistyössä