Tais kaupan kassalla olla huono päivä tänään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Klonkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Klonkku

Aktiivinen jäsen
07.03.2008
13 581
1
36
Kun naputti ihan kaikesta :o

Maitojakaan se ei ois jaksanut vetää kassan läpi vaan hoki sitä, ettei niitä kaikkia tarvi nostaa kassalle vaan yksi jokaista sorttia ja ilmoittaa määrä. No juu tiedänhän minä sen, mutta jos mulla on kaks kärryllistä ihan helekutan täynnä tavaraa ja niiden maitojen sun muidenkin "ei nostettavien" alla niin en kyllä ala järkkäämään niitä siellä kärryssä uudelleen ettei sen vaan tarvis vetää muutamaa koodia lisää kassan läpi, sen työtähän se on. :headwall:

Vielä kun maksoin se alkoi naputtaa mun henkkareista, ois kuulemma pitänyt olla suomalaiset henkkarit suomalaisella sos. turva tunnuksella :o Sen mielestä vissiin kaikkien turistienkin pitäs hankkia suomalaiset henkkarit et ne sais maksaa kortilla :o :laugh: :headwall: :o :laugh: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja v:
jaa, no meillä ei saa jättää mitään kärryyn. Kaikki pitää nostaa hihnalle. Tää ei varmaan tapahtunu suomessa?

No suomessa nimenomaan, siksi se tyyppi naputti mun henkkareistakin. Mun teki mieli sanoo sille jokunen valittu sana, mut olin tällä kertaa hiljaa :xmas:

Mä en nosta kaikkia hihnalle...ilmotan vaan että "Lyö niitä maitoja 7"" pepsejä on 5" jne. Kyllä se suuresti kassan työskentelyä helpottaa kun ei tartte kaikkia vetää viivakoodin lukijan läpi ja näin vältetään ainakin osiltaan sen ettei tule kauheita jonoja.

Tota henkkari hommelia en mäkään kyllä tajunnu... :o

Itsekin kaupassa työskentelevänä voisin sanoa tuohon, että miksi se kassa pyysi ettet nostaisi kaikkia hihnalle. Syy on kovin yksinkertainen, jos on paljon ostoksia niin se laari tukkiutuu hyvin äkkiä. Ja itse pyrin vielä siihen, että lajittelen herkemmät tavarat sivuun, näin säilyy hyvä mieli sekä asiakkaalla ja myöskin kassalla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Oddball:
Mä en nosta kaikkia hihnalle...ilmotan vaan että "Lyö niitä maitoja 7"" pepsejä on 5" jne. Kyllä se suuresti kassan työskentelyä helpottaa kun ei tartte kaikkia vetää viivakoodin lukijan läpi ja näin vältetään ainakin osiltaan sen ettei tule kauheita jonoja.

Tota henkkari hommelia en mäkään kyllä tajunnu... :o

No juu, mutta se ihan varmana näki että mulla oli sitä tavaraa kahessa kärryssä ja enemmän sitä aikaa ois mennyt siihen, että oisin alkanut niitä selvittämään ja laskemaan kuin se, että mä vaan nostin ne kaikki siihen hihnallevauhdilla ja ukko pakkas toisessa päässä. Se ei ois auttanut jonoissa yhtään, päinvastoin...

Alkuperäinen kirjoittaja Huup:
Itsekin kaupassa työskentelevänä voisin sanoa tuohon, että miksi se kassa pyysi ettet nostaisi kaikkia hihnalle. Syy on kovin yksinkertainen, jos on paljon ostoksia niin se laari tukkiutuu hyvin äkkiä. Ja itse pyrin vielä siihen, että lajittelen herkemmät tavarat sivuun, näin säilyy hyvä mieli sekä asiakkaalla ja myöskin kassalla. :)

Oon minäkin kaupassa ollut töissä ja tiedän kyllä tasan tarkkaan kuinka homma toimii ja vaikka mikä ois ei kassan tartte alkaa naputtamaan asiakkaalle, vaikka kuin ois itellä huono päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
jaa, no meillä ei saa jättää mitään kärryyn. Kaikki pitää nostaa hihnalle. Tää ei varmaan tapahtunu suomessa?

No suomessa nimenomaan, siksi se tyyppi naputti mun henkkareistakin. Mun teki mieli sanoo sille jokunen valittu sana, mut olin tällä kertaa hiljaa :xmas:

minkä maan henkkarit sitte sulla on? Jos maksat kortilla, jossa ei sos.turv. tunnusta... ymmärän kassan hämmingin. Kuittiin kun pitää lisätä se tunnuksen loppuosa.

minkä maan henkkarit sitte sulla on? Jos maksat kortilla, jossa ei sos.turv. tunnusta... ymmärän kassan hämmingin. Kuittiin kun pitää lisätä se tunnuksen loppuosa.

Norjan ja niissä oli kyllä loppuosa kans, se ei vaan ollut suomalainen, vaan norjalainen.

juu kyllä meilläkin (ihan suomessa) kaikki pitäs nostaa hihnalle, periaatteessa. mutta ei sillä kassalla kyllä oo oikeutta asiakkaalle vinkua ja valittaa herraisä, maksavalle asiakkaalle... ihme tyyppi. minkäs ikäluokan edustaja oli kyseessä??
T: itsekin kassatäti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juu kyllä meilläkin (ihan suomessa) kaikki pitäs nostaa hihnalle, periaatteessa. mutta ei sillä kassalla kyllä oo oikeutta asiakkaalle vinkua ja valittaa herraisä, maksavalle asiakkaalle... ihme tyyppi. minkäs ikäluokan edustaja oli kyseessä??

Oiskohan ollut 25 - 30 vuotias, mä olen todella huono arvioimaan ikää :ashamed:

Norjan ja niissä oli kyllä loppuosa kans, se ei vaan ollut suomalainen, vaan norjalainen.

Onko ennen ollut ongelmia tuon tunnuksen kanssa? Ei se välttämättä ole kassan vika.. niiläkin on omat sääntönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oiskohan ollut 25 - 30 vuotias, mä olen todella huono arvioimaan ikää :ashamed:

eipä tuollakaan oikeestaan väliä, ei sais noin sanoa asiakkaalle enivei...

Onko ennen ollut ongelmia tuon tunnuksen kanssa? Ei se välttämättä ole kassan vika.. niiläkin on omat sääntönsä.

Ei ole ollut, se on kuitenkin virallinen henkilöllisyystodistus. Eihän Jenkiltäkään voi yrittää vaatia suomalaisia henkkareita jos se maksaa kortilla, kyllä niiden jenkkihenkkarien pitää riittää. Näin se oli ainakin sillon kun mä olin kaupassa töissä.

Ja vaikka ois kiinalaiset henkkarit ei kassan tarvi olla epäkohtelias..

Yhteistyössä