taikasieni ihmesieni

  • Viestiketjun aloittaja kuka tietää
  • Ensimmäinen viesti
kuka tietää
kaupoista saa ostaa onko tuttu muille? KÄy vaikka mihin tarkoitukseen ja puhdasta tulee ilman pesuainetta sieni vaan kastetaan veteen.
Mihin tuon teho mahtaa perustua? valkaisuainetta ei ilmeisesti liinassa kuitenkaan ole
 
vieras
On tuttu ja erittäin toimiva. Se on kuin hienojakoinen santapaperi... tai siis itseasiassa on juuri sitä. Ei ole mitään myrkkyjä siinä.

Mutta huom! Vaikka sillä lähtee ilmeisesti kätevästi myös tussi pois lapsen naamasta niin se EI ole tarkoitettu siihen. Joku mamma täällä oli mennyt polttamaan mukulan naaman, kun jynssäsi sen sienellä.
 
mmm
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
no joo mulla on semmonen mutten ole huomannut vielä mitään eroa tavalliseen sieneen... osaako joku muuten kertoa mihin sitä sitten kannattais käyttää?
mä oon puhdistanu sillä hellaa ja kaakelin välit sillä myös saa toooosi hyvin puhtaaksi. Se vaan kuluu tosi nopeeta loppuun.

 
Sen teho perustuu siihen, että se on mikrohiovaa. Eli kannattaa varoa, mihin sitä käyttää. Jos et pintaa muutenkaan uskaltaisi hioa, ei ehkä kantsi tuotakaan koittaa (maalipinnasta lähtee kiilto tahran mukana).

Aina voi koittaa varovasti huomaamattomaan kohtaan, mitä käy. B)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
no joo mulla on semmonen mutten ole huomannut vielä mitään eroa tavalliseen sieneen... osaako joku muuten kertoa mihin sitä sitten kannattais käyttää?
Sitä kannattaa käyttää sitten, kun ei muuten irtoo paska. Mä olen kyllä putsannut sillä kaikenlaista.

Esikoinen raapi valkoisen lastensängynkin tummanruskealla rottinkikorilla eikä lähtenyt millään, mutta taikasieni putsasi ja sänky oli taas kuin uusi. :D

Vessan lavuaarin sotkin karmeeks ripsien kestovärillä ja paniikissa hinkkasin sitä taikasienellä. Tehtiin vessaremppa viime kesänä ja ihan uutta kaikki siis. Onneksi taikasieni pelasti mut eikä tarvinnu tunnustaa miehelle. :)
 
Mä käytin sitä sientä poistamaan muovimatosta siihen ilmaantuneen tahran jota en saanut millään muulla pois.
Myös kylppärin lattiassa oli jälki (muovipussi oli jäänyt lattialle ja siitä oli jäänyt väriä lattiaan) joka lähti sienellä kivasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
no joo mulla on semmonen mutten ole huomannut vielä mitään eroa tavalliseen sieneen... osaako joku muuten kertoa mihin sitä sitten kannattais käyttää?
mä oon puhdistanu sillä hellaa ja kaakelin välit sillä myös saa toooosi hyvin puhtaaksi. Se vaan kuluu tosi nopeeta loppuun.
Mä olen vissiin niin kovakourainen, että saan sen sienen aina murennettua.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vessan lavuaarin sotkin karmeeks ripsien kestovärillä ja paniikissa hinkkasin sitä taikasienellä. Tehtiin vessaremppa viime kesänä ja ihan uutta kaikki siis. Onneksi taikasieni pelasti mut eikä tarvinnu tunnustaa miehelle. :)

Tosin tuossa on se huono puoli, et todennäköisesti viotit sitä lavuaarin pintaa "hiomalla" sitä, jolloin vastaisuudessa siihen tarttuu lika entistä helpommin. Saa toki puhtaaksi, mutta saa pestä useammin.
:xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
no joo mulla on semmonen mutten ole huomannut vielä mitään eroa tavalliseen sieneen... osaako joku muuten kertoa mihin sitä sitten kannattais käyttää?
mä oon puhdistanu sillä hellaa ja kaakelin välit sillä myös saa toooosi hyvin puhtaaksi. Se vaan kuluu tosi nopeeta loppuun.
Mä olen vissiin niin kovakourainen, että saan sen sienen aina murennettua.. :whistle:
no en mä sitten tiedä onko se samanlainen se mun sieni. anopilta sain ja se sanoi sitä taikasieneksi. mutta ei se mitenkään murene tai mitään... kovettuu kuivuessaan ihan kivikovaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
no joo mulla on semmonen mutten ole huomannut vielä mitään eroa tavalliseen sieneen... osaako joku muuten kertoa mihin sitä sitten kannattais käyttää?
mä oon puhdistanu sillä hellaa ja kaakelin välit sillä myös saa toooosi hyvin puhtaaksi. Se vaan kuluu tosi nopeeta loppuun.
Mä olen vissiin niin kovakourainen, että saan sen sienen aina murennettua.. :whistle:
no en mä sitten tiedä onko se samanlainen se mun sieni. anopilta sain ja se sanoi sitä taikasieneksi. mutta ei se mitenkään murene tai mitään... kovettuu kuivuessaan ihan kivikovaksi.
Niitä on montaa erilaista. Jotkin on semmoisia... isohuokoisempia tms. Sekin kai on nimeltään taikasieni. Mut sit on esim. Swifferillä (ja monilla muilla) on myynnissä taikasieniä/ihmesieniä, joka on semmoinen valkoinen tosi hienojakoinen, kuivana pehmeä sieni. ...tämän jälkimmäisen mä saan murenemaan.. :whistle:
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vessan lavuaarin sotkin karmeeks ripsien kestovärillä ja paniikissa hinkkasin sitä taikasienellä. Tehtiin vessaremppa viime kesänä ja ihan uutta kaikki siis. Onneksi taikasieni pelasti mut eikä tarvinnu tunnustaa miehelle. :)

Tosin tuossa on se huono puoli, et todennäköisesti viotit sitä lavuaarin pintaa "hiomalla" sitä, jolloin vastaisuudessa siihen tarttuu lika entistä helpommin. Saa toki puhtaaksi, mutta saa pestä useammin.
:xmas:
Ei ainakaan sormiin tunnu mitään eroa siinä pinnassa. Pohdin sitä siinä putsatessani kyllä. Mutta se sieni on kyllä toisaalta tarkotettu just tollasiin altaisiinkin niin ei se kai pahaks tossa mee. Ja luulis että tuntuis edes hivenen karheutta sormiin, jos ois menny pinta jotenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vessan lavuaarin sotkin karmeeks ripsien kestovärillä ja paniikissa hinkkasin sitä taikasienellä. Tehtiin vessaremppa viime kesänä ja ihan uutta kaikki siis. Onneksi taikasieni pelasti mut eikä tarvinnu tunnustaa miehelle. :)

Tosin tuossa on se huono puoli, et todennäköisesti viotit sitä lavuaarin pintaa "hiomalla" sitä, jolloin vastaisuudessa siihen tarttuu lika entistä helpommin. Saa toki puhtaaksi, mutta saa pestä useammin.
:xmas:
Ei ainakaan sormiin tunnu mitään eroa siinä pinnassa. Pohdin sitä siinä putsatessani kyllä. Mutta se sieni on kyllä toisaalta tarkotettu just tollasiin altaisiinkin niin ei se kai pahaks tossa mee. Ja luulis että tuntuis edes hivenen karheutta sormiin, jos ois menny pinta jotenkin.
Ei sen pitäiskään tuntua karhealta (karhealta tuntuis, jos olisit hionut sitä jollain karkealla, mut toi on mikrohiovaa). :) Mut sama koskee esim. cifin käyttöä lavuaareissa. ...joo, ne on periaatteessa tarkoitettu siihen, mutta kerran kun käytät hankausnestettä/-sientä, pinta vioittuu ja sen huomaa siitä, että lika tarttuu entistä helpommin uudestaan (kun pinta on huokoisempi). Jos tosi pahasti pintaa viottaa, sen huomaa myös tietty kiillon katoamisena..
 
himpura hei
Ap sulla on varmaan sama sieni kun meillä. Just kuivuu jos ei ole kosteena. Kosteena pitäisi säilyttääkin. Onko sun sieni sellainen vaaleankeltainen?
Se ei ole kuluva sieni.

Tällä ihmesienellä pitäisi saada peilit ja lasit kiiltäviksi. Mutta p....t sillä mitään saa. Kauheat räntut jättää. 20 vuotta sen pitäisi hyväsäs hoidossa kestää. kallis se oli.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vessan lavuaarin sotkin karmeeks ripsien kestovärillä ja paniikissa hinkkasin sitä taikasienellä. Tehtiin vessaremppa viime kesänä ja ihan uutta kaikki siis. Onneksi taikasieni pelasti mut eikä tarvinnu tunnustaa miehelle. :)

Tosin tuossa on se huono puoli, et todennäköisesti viotit sitä lavuaarin pintaa "hiomalla" sitä, jolloin vastaisuudessa siihen tarttuu lika entistä helpommin. Saa toki puhtaaksi, mutta saa pestä useammin.
:xmas:
Ei ainakaan sormiin tunnu mitään eroa siinä pinnassa. Pohdin sitä siinä putsatessani kyllä. Mutta se sieni on kyllä toisaalta tarkotettu just tollasiin altaisiinkin niin ei se kai pahaks tossa mee. Ja luulis että tuntuis edes hivenen karheutta sormiin, jos ois menny pinta jotenkin.
Ei sen pitäiskään tuntua karhealta (karhealta tuntuis, jos olisit hionut sitä jollain karkealla, mut toi on mikrohiovaa). :) Mut sama koskee esim. cifin käyttöä lavuaareissa. ...joo, ne on periaatteessa tarkoitettu siihen, mutta kerran kun käytät hankausnestettä/-sientä, pinta vioittuu ja sen huomaa siitä, että lika tarttuu entistä helpommin uudestaan (kun pinta on huokoisempi). Jos tosi pahasti pintaa viottaa, sen huomaa myös tietty kiillon katoamisena..
Nooh... voi olla. Mutta en oo toistaseks ainakaan huomannut, että tarttuis lika siihen kohtaan sen herkemmin.
 
Riinuska
Alkuperäinen kirjoittaja himpura hei:
Ap sulla on varmaan sama sieni kun meillä. Just kuivuu jos ei ole kosteena. Kosteena pitäisi säilyttääkin. Onko sun sieni sellainen vaaleankeltainen?
Se ei ole kuluva sieni.

Tällä ihmesienellä pitäisi saada peilit ja lasit kiiltäviksi. Mutta p....t sillä mitään saa. Kauheat räntut jättää. 20 vuotta sen pitäisi hyväsäs hoidossa kestää. kallis se oli.
Minulla on tällainen kuivuva sieni, mutta olen hukannut sen pakkauksen, enkä löydä nyt googlettamalla sienen nimeä. Tietääkö joku mikä tämä sieni on nimeltään, kun kaverinikin haluaisi sellaisen. On oikeasti aivan huippu ikkunan pesussa. Kastellaan vain sieni vedessä, väännetään mahdollisimman kuivaksi ja pyyhitään, kirkasta tulee!

Nyt en siis tarkoita niitä swiffereitä ja muita kuluvia sieniä vaan tätä oikeaa sientä, joka muuten mulla on sininen :)
 
jassu kankkis
Taikasieni deluxe on se paras. Myös halpiksia on olemassa mutta ei mersuakaan saa ladan hinnalla. Löi marttojen kuningaskuluttaja testissä kaikki mennen tullen. en tiedä mistä saa. sain lahjaksi omani.

perus tahrat saa kyllä pois ihan mikrokuituliinallakin. taikasieni on hyvä tahroille joita et saa mikrokuituliinalla pois.
 

Yhteistyössä