taikaisin töihin sairasloman jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
Voi hyvä tavaton, että osaa olla ristiriitainen olo!

Olen aiemmin kärsinyt synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, jonka hoito jäi valitettavasti kesken (lääkitys n.4kk +terapia yhteensä n.6kk)raskauden vuoksi, enkä tajunnut silloin pidempää hoitoa edes vaatia, kun lääke oli juuri alkanut vaikuttamaan ja olo oli hyvä.

Nyt olen jo takaisin töissä ja ilmeisesti stressi on laukaissut tuon masennuksen uudelleen. Tänään sain lääkäriltä saikkua 2viikkoa ja lääkityksen keskivaikeaan masennukseen(saikun tarvetta/jatkoa katsotaan parin viikon päästä uudelleen, kun menen kontrolliin lääkityksestä)

Aiemman masiksen kärsin neljän seinän sisällä kotona, mutta nyt pitäisi kuitenkin palata takasin töihin parin viikon päästä. Meillä on pieni työ-yhteisö ja pomolle saikun syyn kertominen nolottaa niin hemmetisti. Miten ihmeessä kehtaan mennä takaisin töihin sitten parin viikon päästä jos saikkua ei jatketa? Ahdistaa jo valmiiksi pelkkä ajatuskin! Huomenna pitäisi rohkaistua kertomaan töissä, että tulen olemaan jonkin aikaa pois. Minulle 2 viikkoa on TODELLA pitkä saikku, saatikka jos sitä jatketaan!

Toisaalta olen iloinen, että saan rauhottua ja levätä rauhassa kotona ja kärsiä täällä mahdolliset lääkkeen aloittamiseen kuuluvat sivuvaikutukset. Mutta miten ikinä pystyn kertomaan minkä takia olen saikulla ja miten ikinä kehtaan mennä takaisin???

Oletteko kuinka tarkkaan kertoneet sairasloman syistä esimiehillenne? Virallisestihan ei ilmeisesti ole pakko kertoa oikeaa syytä, kunhan toimittaa sairaslomalapun palkanlaskentaan. Meillä vaan tuo työpaikka on niin pieni, että ihan varmasti palkkapuolelta sen tiedon saavat, kun "veljeilevät" muutenkin keskenään..

Anteeksi sekava sepustus, mutta miten olette toiminee/toimisitte vastaavassa tilanteessa?

Nostelen vielä jos saisin kokemuksia. Miten tällaisestakin voi tehdä niin hankalan asian, vaikka pitäisi vain olla iloinen, että olen saamassa hoitoa sairauteeni! Kiltin tytön syndrooma ilmeisesti vaivaa, kun mietin vain niitä stressaavia työasioita jotka täytyy saada hoidettua enkä pystyis millään kertomaan saikusta.. :(

eikai ne siihen lappuun yksityiskohtasta selostusta kirjota vaan käyttää niitä koodeja tyyliin 039..tietenkin työnantajalta tai palkanlaskijalta voi löytyy selitykset niihin koodeihin mut ne on tyyliä "virusperäinen infektio" tai muuta hienoo :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikai ne siihen lappuun yksityiskohtasta selostusta kirjota vaan käyttää niitä koodeja tyyliin 039..tietenkin työnantajalta tai palkanlaskijalta voi löytyy selitykset niihin koodeihin mut ne on tyyliä "virusperäinen infektio" tai muuta hienoo :/

Koodin kun googlettaa netissä, niin saa tosi paljon selville.

Yhteistyössä