Taidan pysytellä vaan eineksissä, kun vaikka mitä yksinkertaista kokkailen niin jtn menee pieleen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiimarinvihko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei näyttänyt palaneelta.. kun mulla oli alkujaankin siinä varmaan liikaa vettäkin :D. Sen pitäis vielä klo 18 asti olla uunissa. Tiputin lämpötilaa mokani tajutessani.

No ei ne mitään kuivunut ole, kun ne on ollut koko ajan ja on edelleen ihan kokonaan veden alla. Kun laitoin varmuuden vuoksi vähän enemmän vettä kun siellä oli noita lanttuja ja porkkanoitakin, enkä halunnut että ne kärähtää kuivaksi.. eh :p Ei kai se nyt pilalla sen takia ole, että siellä on liikaa vettä?

Ja chef.. juu mä olen täysi tumpelo kokkaillessa. Esikoiselle yritin kaksi kertaa tehdä sosetta aikanaan.. ekalla kerralla laitoin perunasoseeseen äidinmaidonkorviketta ja pakkaseen, kunnes kuulin ettei korviketta saa pakastaa. Toisella kerralla sain kuningasidean soseuttaa kurkkua (! :D) ja soseutin sinne sitten sauvasekoittimen teränsuojankin samassa. Yleensä mun kokkaillessa myös unohtuu (esim. murekeessa on mulle ihan liian monta ainesosaa.. aina unohtuu kananmuna, mustapippuri tai joku!) jtn tai ruoka menee muuten pieleen!

• Tykkää
Reactions: chef
Kuule, tekemällä oppii! Minäkään en ennen osannut ruokaa tehdä kunnolla. Yrityksen ja erehdyksen kautta olen kuitenkin oppinut ruokaa laittamaan ja löytänyt parhaimmat tavat tehdä ruokia, esim. lihamureketaikinoita tein monia erilaisia ennenkuin löysin sen meille mieluisan ja joka onnistui.

Aloita yksinkertaisten ruokien teosta; makaronilaatikko, spagetti bolognese jne... :)

[QUOTE="tiimarinvihko";25192326]Ihan syötävää siitä tuli, tosin suolaa oli liian vähän kun sitä vettä oli niin paljon..[/QUOTE]suolaa on helppo lisätä
ja mä paistan aina karjalanpaisitini yli 200asteessa ja ainakin 3 tuntia

Yhteistyössä