Taidan olla sitten todella epävarma äitinä, mutta haluan purkaa mieltäni jonnekin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen reilu parikymppinen kohta 2-vuotiaan lapsen äiti. Mieheni on melkein 10-vuotta minua vanhempi, kuten ovat myös mieheni kaverit ja heidän vaimonsa.

No minusta tuntuu siltä että olen tullut silmätikuksi näiden vaimojen keskuudessa. Heillä on jokaisella vähintään kolme lasta ja ovat aina paasamassa siitä että miten helppoa minulla on kun on vain yksi lapsi, että minulla on aikaa käydä siellä sun täällä. Tottahan se kyllä on ettei yksi lapsi välttämättä rajoita omia menemisiä niin paljon kuin kolme lasta. Meille on myös sellainen onni suotu että isovanhemmat ottavat lapsemme mieluusti hoitoon jos minulla on menoja silloin kun mies on töissä.. ja tästä sitten nämä naiset ovat minulle katkeria.

Hirveä haloo nousi kun kerroin, että annan lapseni katsoa aamulla piirrettyjä ennen aamupalaa. Noustaan yleensä jo kuudelta ja pötkötämme sohvalla ja heräillään vielä rauhassa lapsen kanssa piirrettyjä katsellen. Tästä minua kovasti kritisoitiin..onko se tosissaan niin paha asia jos tuon ikäinen katselee piirrettyjä aamulla esim. muumeja tai unelmatarhaa? :O Nämä vaimot suureen ääneen tätä hämmästelivät ja kritisoivat..sanoivat myös etteivät heidän lapsensa tuon ikäisenä tv:stä välittäneet, mikä minusta on hieman tekopyhästä sanottu koska joka kerta kun käymme heillä kylässä tv:ssä pyörii milloin mikäkin lasten ohjelma. Toki heidän lapsensa ovat jo vanhempia, mutta silti ihmettelen mistä moinen kritiikki koska omansakin tv:tä katsovat.

No ei todellakaan ole kamala asia jos aamulla telkkaria katsoo! :D Niin katsoo meilläkin ja meillä kolmas lasta, 6v, 3v ja 1v. Pienin ei vielä katso mutta kaksi vanhempaa. Meilläkin herätään aikaisin ja menevät sitten sohvalle pötköttelemään ja katsomaan telkkua vähäksi aikaa.

Älä välitä heistä! Selvästi katkeria teille, ja jostainhan se on aihe saatava että pääsee sanomaan.
Kyllä meilläkin lapset ovat katsoneet telkkaria tuon ikäisinä, nuorempinakin.

Jätä omaan arvoonsa mokomien kotkien kommentit.

Mulla 2-vuotias myös ja ihan samalla tavalla aamuisin katsellaan lastenohjelmia kun teillä, sohvalla yhdessä kellien ja heräillen.

Haaskat on vaan kateellisia kun olt 10 vuotta heitä nuorempi ja simpsakampi ;)

Kateus! Sitä se on. Olet nuorempi kuin he ja siksikin kadehdittava. Jos olet vielä kaunis niin vielä kadehdittavampi. Piirrettyjen katselemisessa ei tietenkään ole mitään pahaa :D

Voi luoja :o Kyllä on jollain taas vaikeaa! Meilla on kolme lasta ja nuorin katseli jo 8kk iässä juniorin tipua ihmeissään ja unelmatarha oli myös kova juttu jo alle 1v :) Meillä on kyllä päivärajoitus tv katsomiselle,koska 10v katselis muuten koko illan disney kanavilta kaikki mahdolliset hömpät:D
Niin ja esikoisen sain 19v,että nuori olin minäkin.
Anna kateellisten kaakattaa:)

tuntuu vaan niin ikävältä että ovat aina vertaamassa "ei meillä vaan...." ovat itsekin olleet suurinpiirtein saman ikäisiä kun ovat esikoisensa saaneet, mutta näköjään se sitten unohtuu ajan myötä minkälaista esikoisen kanssa voi olla. Lapsellani oli vauvana koliikkia ja olin todella väsynyt ja ihan poikki, sairastuin lisäksi synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Silloin tämä kritisointi oikeastaan sai alkunsa :( "miten voit olla noin väsynyt vaikka teillä on vain yksi lapsi".

Sanotaan myös suoraan minä en ole mikään kotitalousihminen ja kämppä on välillä kuin pommin jäljiltä. Kaiken pakollisen kuitenkin teen päivittäin. Tuntuu vaan siltä että katsovat minua vähän nokkaansa pitkin kun tulevat meille jos kaikki ei ole ihan tiptop :/

Yhteistyössä