T
Tuleva erakkoko?
Vieras
Mulla ei tällä hetkellä ole yhtään ystävää täällä. Kaikki ovat muuttaneet pois. On muutamia kavereita joilla myös lapsia ja nähdään muutaman kuukauden välein. Mutta ei siis ole ketään kenen kanssa lähtisi illanviettoon, muuta kuin mies. Ja mies taas useammin haluaa lähteä ihan kaveriporukassa ja jos sanon, että minäkin haluaisin lähteä mukaan, niin mies saattaa todeta, että noh, katsotaan nyt, että jaksaako hänkään lähteä mihinkään. Pyydän soittamaan äidilleen, että vahtisiko lasta, lupaa, mutta pyytää kuitenkin muistuttamaan soittamisesta jos ei itse muista. En haluaisi muistutella jatkuvasti ja usein soitankin itse anopille. Jos lähdetään kaveriporukalla, niin pääasiassa siinä on miehen kavereita vaimoineen / tyttöystävineen, jotka ovat minulle vain ns. tuttuja. Miestä pyydetään usein viihteelle, en edes muista kertaa, jolloin mies olisi itse ehdottanut, että hänpä voisi kysäistä vanhemmiltaan, että vahtisivatko he lasta, että päästäisiin yhdessä. Sitten kun valitan miehelle, että aina hän menee, mutta minua ei huolita mukaan, niin suuttuu ja valittaa, että ei sitten mennä kumpikaan yhtään mihinkään. Tiedän, olen joskus vittumaisena kiukkuisena laittanut viestiä perään, että viettää nyt sitten kivan illan kun itse joudun aina olemaan kotona. Ja nyt sitten joka kerta jos vähääkään sanon, että harmittaa kun en itse pääse mukaan, niin vetää mukaan nuo viestit, että ainahan minä niitä viestejä laittelen hänelle perään, eikä hän saa rauhassa käydä missään kun aina valitan. Minua vain harmittaa niin älyttömästi se, että minulla ei täällä ystäviä ole enää kenen kanssa mennä. Ja mieskin nähtävästi mielummin menee omien kavereittensa kanssa. Tai siltä minusta ainakin tuntuu vaikka mies on eri mieltä. Ehkä minun vaan pitäisi sitten erakoitua totaalisesti ja olla vain lapsen kanssa aina. Menkööt mies jos menee. Mies sanoo, että oma vikani jos minulla ei ole kavereita. Mutta tuossa kaveriporukassa missä yhdessä mennään jos mennään, naiset ovat niin paljon minua nuorempia ja tuttuja keskenään ja tämä kaupunki vain on niin sisäänpäin lämpiävä, ettei täällä niin vaan tutustuta ja ystävystytä.
Anteeksi ja kiitos, että sain purkaa pahan oloni.
Anteeksi ja kiitos, että sain purkaa pahan oloni.