Tahtoisin mielipiteitänne.

• Viestiketjun aloittaja kahden vaiheilla.
  • Ensimmäinen viesti
kahden vaiheilla.
Hei!

Asumme nyt 60neliön kaksiossa,minä,mies ja 2vuotias.Toinen lapsi on tulossa tammikuussa.Tarkoitus olisi rakentaa sitten kun menen töihin toisen jälkeen (kotona olen n.vuoden lapsen syntymästä,olen sitten ollut 3vuotta kotona ja se riittää).Eli kysymys kuuluu,muuttaisitko nyt ennen talvea kolmioon n.75neliön,vai asuisitko tässä 60neliön kaksiossa vielä sen vähän päälle vuoden verran ja rakennuksen ajan?Lapset eivät varmasti nukkuisi omassa huoneessa jos muuttaisimme,2vuotias kömpisi öisin viereen ja vauvaa en halua laittaa omaan huoneeseen nukkumaan.

nimetön
Me asuttiin 60 neliön asunnossa 2 ja 5 vuotiaiden kanssa,sitten saatiin isompi asunto.Jokapaikka oli täynä ja olohuoneessa lelut pitkin lattiaa,onneksi makkari oli aika iso joten hyvin mahuttiin nukkumaan

Kyllä minäkin suosittelisin jäämään pienempään vielä. Pienet lapset ovat kuitenkin siinä äidin helmoissa koko ajan, niin se on aika sama paljonko tilaa on kämpässä.

Minimoikaa kaikki lelu-, vaate- ja roinakasat, niin mahtuu paremmin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Jos vaan mahdutte, niin asukaa ihmeessä pienemmässä kämpässä ja säästäkää kaikki mahdollinen rakentamiseen.
Tämä mulla on ollut itsellänikin mielessä.
Juu, samaa mieltä. Kannattaa laskea, että A) todennäköisesti häviätte taloudellisesti vuokrissa B) muutto ei ainakaa minulle ole ikinä stressitön, kannattaako se? Sopu sijaa antaa!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön:
Me asuttiin 60 neliön asunnossa 2 ja 5 vuotiaiden kanssa,sitten saatiin isompi asunto.Jokapaikka oli täynä ja olohuoneessa lelut pitkin lattiaa,onneksi makkari oli aika iso joten hyvin mahuttiin nukkumaan
Teillä taas suhteessa isompi toinen lapsi,meillä kun on toinen sitten "vain" vastasyntynyt ja siittä n.1 ikä vuoteen asti.Kyllä meille hyvinkin mahtuu pinnasänky vielä tuonne makuuhuoneeseen j tilaakin jää hyvin vielä sinne.Mulla vaan mietityttää tuo vuokran nouseminen,senkin voisi säästää rakentamiseen jos nyt muuttaisimme tuohon isompaan vuokran ja lainan yhteis maksu kuussa olisi=905 e ja nyt se on vain 730e..

Jäisin pienempään, säästyyhän siinä vuokrakulujakin kun asuu pienemmässä asunnossa. Isommalle lapsellekin varmaan kivempi kun ei tule muuttoja toisen perään kun muutosta on tarpeeksi jo vauvan tulossa.

Yhteistyössä