Tahtoisin kuulla tapauksista, joissa raskaus alkanut sterilisaatiosta huolimatta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höpölöpön juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höpölöpön juttu

Vieras
kenellä käynyt näin? Vai onko vaan pölinää mikä ei pidä paikkaansa?
Pettikö klipsit vaiko katkaistu muoto? Oliko sterilisaatio tehty sektion tai synnytyksen yhteydessä vai muuna aikana, jolloin siis on mahdollista, että raskaus on alkanut jo ennen toimenpidettä eikä sterilisaatio ollutkaan varsinaisesti pettänyt?

Ei jaksa oikein uskoa. Lukenut olen jopa siitä miten katkaistussa pettäisi helpommin kun luonto korjaa itsensä, mutta klipit on ulkopuolinen este elleivät irtoa.

Kyllä sitä tapahtuu.

Tuo 0,4 prosenttia tarkoittaa että 4 naista tuhannesta steriloidusta tulee vielä sterilisaation jälkeen raskaaksi.

Sterilisaatio on tehokas ehkäisykeino. "Naisen sterilisaatio pettää noin 0,4 prosentissa tapauksista ja tämä tapahtuu useimmiten ensimmäisen vuoden aikana" [2]. Sterilisaation riskit ovat lähinnä leikkaus- ja nukutuskomplikaatioita. Jos sterilisaatio pettää, alkanut raskaus on kohdunulkoinen noin puolessa tapauksista.[1] [3] On osoitettu, että naisen sterilisaatio vähentää merkittävästi riskiä sairastua munasarjasyöpään, mutta syytä tähän vaikutukseen ei täysin tiedetä.[4]

Ystävän kaverille kävi oin. Vitsillä oli gynekologi luvannut sterilisaatiota tehdessään kummiksi tulla, jos nainen vielä raskaaksi tulee. Sen verran oli huumoria niin äidillä kuin lääkärilläkin, että ko. gynekologi on sterilisaation jälkeen syntyneen lapsen kuumi. Lääkäri ja äiti eivät siis tunteneet toisiaan aikaisemmin.

[QUOTE="vieras";28676988]Ystävän kaverille kävi oin. Vitsillä oli gynekologi luvannut sterilisaatiota tehdessään kummiksi tulla, jos nainen vielä raskaaksi tulee. Sen verran oli huumoria niin äidillä kuin lääkärilläkin, että ko. gynekologi on sterilisaation jälkeen syntyneen lapsen kuumi. Lääkäri ja äiti eivät siis tunteneet toisiaan aikaisemmin.[/QUOTE]

OIKEESTI! :D
reps!

[QUOTE="vieras";28677015]Minulla tehty klipseillä sterilisaatio sektion yhteydessä. Tästä vajaan vuoden kuluttua olin raskaana.[/QUOTE]

Onkohan sektion yhteydessä laitetut klipsit epävarmemmat? Joissain sairaaloissa ei kuulemma laiteta edes sektion yhteydessä.
Itselläni myös sektion yhteydessä klipsit laitettu. Pitäneet on :)

Yhteistyössä