Tähti Jonathan vai Lassietec talvihaalari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paluumuuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paluumuuttaja

Vieras
Neuvokaa, viisaammat, kumpi talvihaalari on parempi 4-vuotiaalle tytölle joka on kotihoidossa, mutta kuitenkin ulkoilee paljon. Kiitos! (Budjettimme on mikä on joten ei kiitos kalliimpia ehdotuksia.)

Tähti Jonathan:
vedenpitävyys 10 000 mm
hengittävyys 5 000 g/m2/24h
kulutuksenkesto 50 000/90 000 kierrosta
kaikki saumat teipattu (ei vyötärösauma),
rukkasissa vedenpitävä sisäkäsine

Lassietec:
vedenpitävyys 10 000 mm
Muita en löydä netistä nopealla haulla...

Mä ottaisin noista sen, joka miellyttää enemmän silmää. :)

Mitä oon katsellut muiden haalareita (ei oo kumpaakaan ollu itsellä talvihaalarissa), Jonathan ehkä helpommin kuluu kuin Lassie, jossa on melkosen vahva kangas.

Mutta eiköhän noi oo aika samoilla viivoilla muuten. Se, joka on kivemman näköinen ja jos ei tuo ratkaise, niin se, joka on halvempi. :D

Niin ja vaikkei saakaan antaa kalliimpia ehdotuksia, niin melko samaan hintaluokkaan menee myös Name It. :) Sitä voin todellakin suositella. Kestävä, lämmin ja vettäpitävä.

Viimeksi muokattu:
Lassietec ainaki meillä tosi hyvä. Kestää ja pitää kosteutta. Jonathanista ei ole kokemuksia. Kirppareilla näyttää ainaki olevan niitä yleensä paljon myynnissä ja edullisesti, että ehkä ei niin hyviä kuitenkaan.

Lassietec ainaki meillä tosi hyvä. Kestää ja pitää kosteutta. Jonathanista ei ole kokemuksia. Kirppareilla näyttää ainaki olevan niitä yleensä paljon myynnissä ja edullisesti, että ehkä ei niin hyviä kuitenkaan.

Mitähän tuokin muka tarkoittaa? Jos hankintahinta on noin puolet halvempi kuin vaikkapa Reiman, niin kai se halvemmalla myydään kirpparillakin?

minulla on kokemusta parista haalarista:

lassietec kului toisesta polvesta puhki, muuten hyvä ja lämmin. piti vettä kunnes hajosi.

jonathanin cordurahaalari ei mennyt miksikään, pienen pientä kulumaa polvissa. talven jälkeen erinom,aisessa kunnossa. piti vettä hyvin. cordura oli kympin kalliimpi kuin tähtijonathan, mutta kulutusta kesti TOSI hyvin

Meillä on ollut kolmella lapsella Jonathaneita jo aika liuta. Ne on hyviä edullisia, toppahaalarit on kestäneet sille kolmannellekin hyvinä ja vedenpitävinä (vk-haalarit kestää 2 lasta, kun enemmän sorassa yms. möyritään).

[QUOTE="vieras";24482303]minulla on kokemusta parista haalarista:

lassietec kului toisesta polvesta puhki, muuten hyvä ja lämmin. piti vettä kunnes hajosi.

jonathanin cordurahaalari ei mennyt miksikään, pienen pientä kulumaa polvissa. talven jälkeen erinom,aisessa kunnossa. piti vettä hyvin. cordura oli kympin kalliimpi kuin tähtijonathan, mutta kulutusta kesti TOSI hyvin[/QUOTE]

Taas yksi mamma, joka ei osaa lukea... :D Pyydettiin tekemään valinta jo olemassa olevista vaihtoehdoista, ei ehdottaa kalliimpaa. ;)

Kiitos paljon! Vaikuttaa siis aika samalta teidän kokemuksien perusteella. Minulle ei ollukaan tuttu tuo Name It. Mistä niitä saa ostaa ja onko ne siis kestävämpiä?

Jonathanit on ollu hyviä, varmasti Lassietec menee melko samaan laadun suhteen.
Meillä on Lassielta ollu vaan g-tech välikausihaalari joskus. Se oli kyllä ihan loistohaalari kestävyydeltään. Harmi vaan kun ei ainakaan silloin ollu vettäpitävä.

Olisko näin että Lassien kankaat on vähän vahvempaa matskua kuin Jonathan, mutta en mene vannomaan.

Kiitos paljon! Vaikuttaa siis aika samalta teidän kokemuksien perusteella. Minulle ei ollukaan tuttu tuo Name It. Mistä niitä saa ostaa ja onko ne siis kestävämpiä?

Mä yllätyin laadusta viime talvena. :D Ja käyn tästä lähtien ensisijaisesti niitä kurkkimassa. = kertonee sen, oliko hyvä. =)

En tiiä, onko kestävämpiä kuin Jonathan tai Lassie, mutta hyvin kesti ainakin koko talven rymyämiset ja menee vielä tän alkusyksyn ainakin. Sit jää odottamaan seuraavaa käyttäjää. Ostin meidän oman Name Itin myymälästä Ideaparkista, mutta niitä on ollut myös Anton & Ninassa (vai mikä se oli), Kekäleessä sekä netissä oon nähnyt Nelly.comissa sekä bootz.comissa. Mutta minusta netissä oli vähän kalliimmalla kuin liikkeessä.

Meillä on ollut parikin Lassien (supratech, en tiedä onko kyse tästä) haalari ja ne on kestäneet vähintään kahden lapsen kovan käytön todella hyväkuntoisina.

Tähti Jonathan on ollut vk-haalarina ja se oli todellinen pettymys. Vetskarin vedin hajosi heti, jokainen jalkalenkun nappi on pitänyt ommella uudelleen, polvet on heti kuluneet jne. Ei puhettakaan että menisi enää toiselle vaikka uutena ostin. Eli mun ääneni menee ehdottomasti Lassielle, se on paras mitä meillä on haalareista ollut.

Yhteistyössä