Tahranpoistoapuja...tytön työtakissa tahra, mikä ei lähtenyt pesussa.Mikä avuksi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
ja huomenna pitäis just tuo nimellä varustettu takki olla puhtaana ja käytössä, kun ovat tarjoilemassa vanhojen tansseissa; mihin tulee 600 hlöä.

Mä en tiedä mikä tahra tuo on, mutta ei lähtenyt pesussa...jäi vain keltanen läiskä...millä ihmeellä mä saan sen puhtaaksi?Aiemmin on kyllä kaikki tahrat lähteneet, kun olen pessyt Bio luvililla, nyt oli hajusteeton Omo käytössä.

Mä olen tässä nyt 2 päivää poistellut tahroja...ensin liotin niitä fairyssä (lähtee rasvatahrat), sitten Vanishissa (lähti muutama muu tahra) ja sitten liotin niitä Kloritessa joka oli ehdottomasti paras. Sillä lähti porkkanatahrat lähes kaikista vaatteista...joskin joistakin lähti myös värit mutta samapa se, kun se vaate olisi tahran vuoksi ollut joka tapauksessa piloilla.

Muutama tahra jäi ja nyt vaatteet ovat ulkona ottamassa aurinkoa. Toivottavasti loput tahrat lähtevät siellä.

Kloritessa en voi liottaa, koska takissa nimikirjailu.Voi kökkö...sanon minä...miks just nyt piti jonkun itsepintaisen tahran jäädä takkiin, ku on toi tilaisuus.
Takki nyt toistamiseen pesussa ...fairya hieroin siihen.Jos ei lähde,niin sitten haen biol luvilia ja jotain tahranpoistoa.Jos sekään ei auta, niin aurinkoakin tarvinnee koettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sibrina:
Kloritessa en voi liottaa, koska takissa nimikirjailu.Voi kökkö...sanon minä...miks just nyt piti jonkun itsepintaisen tahran jäädä takkiin, ku on toi tilaisuus.
Takki nyt toistamiseen pesussa ...fairya hieroin siihen.Jos ei lähde,niin sitten haen biol luvilia ja jotain tahranpoistoa.Jos sekään ei auta, niin aurinkoakin tarvinnee koettaa.

Jos kyseessä valkoinen takki, niin poistata tahrakohta vain kloritella...eli älä liota koko takkia.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Jos kyseessä valkoinen takki, niin poistata tahrakohta vain kloritella...eli älä liota koko takkia.

täytyy testata, mutta ensin käydä kaupan kautta

mun takki ei mennyt pilalle vaikka olikin kloritessa.
Vastedes opeta tytölle että HETI kun on likaantunut takki fairyveteen likoamaan yöksi. aei pääse tahrat pinttymään.

mulla o myös valkoinen kokintakki jota olen joutunut liottelemaan. Se nimikirjailu mula muutui vain vähän punertavaksi, kaun oli ennen musta, mutta eipä se käyttöä estänyt

Minä olen vanupuikolla laittanut ihan raakaa kloritea tahrakohtaan jos ei pysty koko vaatetta liottamaan, tällä on lähtenyt hyvin vaatteet puhtaiksi.

Muutenkin voin vinkkinä sanoa, että aina aika-ajoin laitan muksujen värilliset pyykit (ei punaisi, mustia tumman sinisiä eikä harmaista) koneeseen, ensin esi pesu, että pyykit varmasti märkiä, seuraavaan vedenotttoon laitan siihen pesuaine lokeroon n. desin kolritea ja vasta sitten heitän pesuaineen lokeroon, kirkastaa kivasti värit, eikä mene värit sekaisin tai muutakaan, kunhan pyykit on kaikki märkiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Minä olen vanupuikolla laittanut ihan raakaa kloritea tahrakohtaan jos ei pysty koko vaatetta liottamaan, tällä on lähtenyt hyvin vaatteet puhtaiksi.

Muutenkin voin vinkkinä sanoa, että aina aika-ajoin laitan muksujen värilliset pyykit (ei punaisi, mustia tumman sinisiä eikä harmaista) koneeseen, ensin esi pesu, että pyykit varmasti märkiä, seuraavaan vedenotttoon laitan siihen pesuaine lokeroon n. desin kolritea ja vasta sitten heitän pesuaineen lokeroon, kirkastaa kivasti värit, eikä mene värit sekaisin tai muutakaan, kunhan pyykit on kaikki märkiä =)

kokeilemisen arvoinen konsti tämäkin, kiitos

Niijuu, ja tuo toisten mainitsema fairykonstikin on hyvä. Muinoin vanha öljytahra vaaleista housuista lähti, kun laitto fairya ja anto useemman tunnin olla, sitten pesi tavallisesti pesukoneessa ja avot kun oli hyvä :)

Yhteistyössä