Tahaton laihtuminen.. Vai onko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli mä oon tässä viimesen about kolmen vuoden aikana laihtunut n.30kg. Toki olen muutoksia tehnyt syömisissä ja liikkumisessa, mutta selittääkö sekään kaikkea, kun en kuitenkaan aktiivisesti yritä laihtua? Havahduin nyt asiaan, kun useampi sanonut, että olen laihtunut paljon viime aikoina..

Aijemmin olin siis masentunut/uupunut, söin herkkuja kaiket päivät ja askeleita päivässä tuli n.500 maksimissaan (sängystä sohvalle, sohvalta vessaan tai jääkaapille) ja sillon lihoin sen 40kg. Nykyisin olen töissä, askeleita tulee n.5000-15000 ja sen lisäksi pyöräilen 4,5km suuntaansa töihin, teen kotihommia ja pihatöitä yms, lopetin herkkujen syömisen kokonaan ja aloitin uudelleen tupakanpolton, joka vie ruokahalua = annoskoot pienenee.
Selittyykö tämä edelleen jatkuva painon putoaminen sillä, vai olisiko aiheellista käydä lääkärissä?

Saattaa olla todennäköistä, että kehosi on mennyt ketoosiin (eli on ruvennut polttamaan varastoitua rasvaa) jos olet lopettanut nopeiden hiilareiden mässäämisen ja lisännyt liikuntaa. Se on nopea ja tehokas tapa vähentää painoa, mutta edellyttää pysyvää elintapojen muutosta jos haluaa pysyviä tuloksia.

Ketoosi pudottaa painon ihannepainoasi vastaavaksi, mutta jos se alkaa mennä sen alle on syytä tarkastuttaa itsensä lääkärillä.

Tupakanpolton voisit jättää pois, siitä ei ole muuta kuin haittaa.

Yhteistyössä