Täysin uskomatonta ettei joissakin lapsiperheissä syödä sitä yhtä lämmintä ateriaa päivässä kotona

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siksipä hyvät tyttöjen ja poikien äidit opettakaa lapsillenne edes alkeellisimmat ohjeet kuinka ruokaa tehdään kun Foodoraa ei ole kaikkialla eikä sitä rahaakaan jaettavaksi turhaan.
 
Mun kotona saattoi olla sellasia päiviä, että vain aikuiset söi hyvin....minä sain ruoaksi leipäviipaleen, paistetun munan (tai kaksi, jos olin onnekas) ehkä kerran viikkoon ja vasta sitten kunnon ruokaa kun meille tuli vieraita.
Karua. Itse ajattelen, että pärjäisin kyllä, kunhan lapset saa kunnollista monipuolista ravintoa... Mikäli siis joutuisi valitsemaan, että kuka perheessä syö hyvin.
Vanhempia on kai monenlaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Siksipä hyvät tyttöjen ja poikien äidit opettakaa lapsillenne edes alkeellisimmat ohjeet kuinka ruokaa tehdään kun Foodoraa ei ole kaikkialla eikä sitä rahaakaan jaettavaksi turhaan.
Jokaisen kuuluu osata ruokkia itsensä. Eli hyödyntää marjat metsästä, keittää potut, puurot ja munat ja leipoa sämpylät.
Omat alakoulu- ikäiseni onnekseni jo hallitsevat nämä perustaidot.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Karua. Itse ajattelen, että pärjäisin kyllä, kunhan lapset saa kunnollista monipuolista ravintoa... Mikäli siis joutuisi valitsemaan, että kuka perheessä syö hyvin.
Vanhempia on kai monenlaisia.
Olihan se joo aika karua, siihen vaan kasvoi niin ettei tajunnut miten karua se oikeasti oli ennenkun itse tulin äidiksi.
Opin siitä ainakin sen ettei mun pojilla ole ollut ikinä samanlaista.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Puuro ei mielestäni ole ateria vaan aamupala. Ja mitä vikaa kylmässä ruuassa?
Mitä merkitystä ruoan lämpötilalla on?
No luettelehan malliksi kahden viikon ruokalista, joka koostuu ravitsemuksellisesti täysipainoisista ja maittavista kylmistä aterioista. Ajatellaan että on loma-aika, ja tarvitaan siis 2 ateriaa/päivä aamu- ja iltapalan lisäksi.
 
vierailija
Ei mekään helteellä syöty kun oli niin tuskasen kuuma, täällä oli Päivin öin +28-32 astetta. Syötiin paljon kylmiä voileipiä ja lapsi huoneenlämpöisiä pilttiejä ja itse myös salaattia.
 
vierailija
Meillä syödään usein kesällä kylmiä aterioita: uudet perunat maistuvat seuraavana päivänä paremmalta kylminä kuin lämmitettyinä, kyytipojaksi esim silliä, punajuurisalaattia, vihreää salaattia, kurkkua, tomaattia. Tai tonnikala- tai kinkkusalaattia (makaronin sijaan perunoita, tai kaurasuurimoita). Käärittyä pannaria vaihtelevilla täytteillä. Kasvikset popsitaan raakoina (porkkanaa, kukkakaalia, naurista, herneitä, ym)

Ei ateriasta tee yhtään sen parempaa se, onko se kylmää vai lämmintä. Ruoka-aineiden valinnat tekee sen paremmuuden, ja yhdessä syöminen perheen kanssa on tärkeää.
 
maitoa=2-3 lorausta(2-3)dsl vatkataan ensin vehnäjauhoihin=puoli kourallista(1dsl)
kun maito ja jauhot on vatkattu hyvin mukaan vatkataan myös 2munaa.
munakas on sitten valmis kun se on pannulla paistettu molemmin puolin tai ainakin toiselta puolelta jos haluaa laittaa siihen jotain lisukkeita.Mausteena käytetään pääasiassa suolaa mutta voi laittaa muitakin jos haluaa.On hyvää kannattaa kokeilla.Lapset ja aikuiset tykkää varmasti.
munakokkelia tehdään siten että 2-3 munaa vatkataan 2-3 loraukseen maitoa.Sen jälkeen seos laitetaan kuumalle pannulle otetaan lasta tai haarukka käteen,ja hitaasti vedellään pannulla olevaa seosta pannun reunoilta keskelle tätä jatketaan kunnes maito on kiehunut pois ja kokkeli on hiukan ruskistunut..On hyvää kannattaa kokeilla.Lapset ja aikuiset tykkää varmasti myös tästäkin. (y)
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
maitoa=2-3 lorausta(2-3)dsl vatkataan ensin vehnäjauhoihin=puoli kourallista(1dsl)
kun maito ja jauhot on vatkattu hyvin mukaan vatkataan myös 2munaa.
munakas on sitten valmis kun se on pannulla paistettu molemmin puolin tai ainakin toiselta puolelta jos haluaa laittaa siihen jotain lisukkeita.Mausteena käytetään pääasiassa suolaa mutta voi laittaa muitakin jos haluaa.On hyvää kannattaa kokeilla.Lapset ja aikuiset tykkää varmasti.
munakokkelia tehdään siten että 2-3 munaa vatkataan 2-3 loraukseen maitoa.Sen jälkeen seos laitetaan kuumalle pannulle otetaan lasta tai haarukka käteen,ja hitaasti vedellään pannulla olevaa seosta pannun reunoilta keskelle tätä jatketaan kunnes maito on kiehunut pois ja kokkeli on hiukan ruskistunut..On hyvää kannattaa kokeilla.Lapset ja aikuiset tykkää varmasti myös tästäkin.
Kananmuna on pahaa. Moni meistä oksentaa jo siitä hajusta.. Makeissa leivoksissa menee.
 
tonnikalamakaronin:giggle: valmistus:ensin keitetään vedessä kypsäksi 2-3kourallista makaronia.Kun makaronit ovat kypsiä kaadetaan kattilasta vesi pois tämän jälkeen makaronien sekaan laitetaan 2teelusikallista voita sekä 1-2 tölkillistä tonnikalaa sekoitetaan hyvin ainakin niin kauan kunnes voi on sulanut.Mausteeksi laitetaan hiukan suolaa sekä ketsuppia sekoitetaan vielä hiukan,ja sitten on valmista.On hyvää kannattaa kokeilla.Lapset ja aikuiset tykkää varmasti.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
tonnikalamakaronin valmistus:ensin keitetään vedessä kypsäksi 2-3kourallista makaronia.Kun makaronit ovat kypsiä kaadetaan kattilasta vesi pois tämän jälkeen makaronien sekaan laitetaan 2teelusikallista voita sekä 1-2 tölkillistä tonnikalaa sekoitetaan hyvin ainakin niin kauan kunnes voi on sulanut.Mausteeksi laitetaan hiukan suolaa sekä ketsuppia sekoitetaan vielä hiukan,ja sitten on valmista.On hyvää kannattaa kokeilla.Lapset ja aikuiset tykkää varmasti.
Ketsuppia kalan kanssa? Eipä ole tullut mieleenkään.
 

Yhteistyössä