tätä ei ymmärrä. täällä vouhkataan ja ollaa soittamassa lasten suojeluun jos esim. 8 vuotias on ulkona pikku siskonsa tai veljens

se tuntuu olevan ihan ok, että joku 5 vuotias jätetään yksin useammaksi tunniksi. perustellaan sillä, että voihan sille jättää kännykän turvaksi yms. tai että ne lapset jätetään sinne autoon ja mennään itse kauppaan. kyllä kai se ulkoileva neljä viisi vuotias kotipihassa 8 vuotiaan seurassa ja vanhemmat sisällä kotona on enemmän turvassa, kuin yksinkään noista yksin jätetyistä tai autoon yksin jätetyistä
 
vieras
juu... mun yks entinen kaveri jätti muutaman kuukauden ikäisen vauvan yöllä ainakin tunniks yksin kotiin... ja se oli palstalaisten mielestä ihan ok. mun mielestä ei tod. oo. oli miehensä kanssa keskustassa autolla ja vauva yksin kotona, nukkumassa kuulemma...
 
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
se tuntuu olevan ihan ok, että joku 5 vuotias jätetään yksin useammaksi tunniksi. perustellaan sillä, että voihan sille jättää kännykän turvaksi yms. tai että ne lapset jätetään sinne autoon ja mennään itse kauppaan. kyllä kai se ulkoileva neljä viisi vuotias kotipihassa 8 vuotiaan seurassa ja vanhemmat sisällä kotona on enemmän turvassa, kuin yksinkään noista yksin jätetyistä tai autoon yksin jätetyistä
Peesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eipä ei:
Eipä kännykkä paljon auta jos koira käy kimppuun. :(
mä tsiedän perheen jolle kävi näin, että alle koulu ikäinen oli jätetty päiväksi kotiin, muistaakseni 6 vuotias, koiran kanssa. koira oli sitten jostain suuttunut jä hyökännyt, lapsi oli päässyt pöydälle karkuun verta vuotavana , oli ollut siellä kunnes äiti oli tullut illalla, lapsen kertoman mukaan oli ollut siellä jo aamupäiväsltä saakka. eli kyllä koira ja lapsi on huono yhdeistelmä
 
Minun mielestä siinä on enemmän huonoa jos jättää 3-5vuotiaan yksin pihalle kuin sen että noin 8v on parin vuoden ikäsen sisaruksensa kanssa koti pihalla jos vanhemmat ovat kotona.. Ja kännykkä ei todellakaan ole turva lapselle.. jopa 8v lapsi ei välttämättä tajua mihin soittaa ja millon kun tulee todellinen hätä.. Poikani on 3v ja minulla ei tulisi mieleenkään jättää häntä yksin kotipihallemme vaikka se on suht turvallisessa paikassa. Tiedän että pihallamme muutama muu saman ikäinen lapsi on yksin pihalla kun vanhemmat ovat kotona mutta itse en ainakaan suostuisi enkä luottaisi lapseni järkeen vielä siinä määrin ettäkö antaisin hänelle edes pientä mahdollisuutta juosta viereiselle autotielle auton alle. Meillä moinen yksinään pihallapyöriminen ei sovi, Itse olen sitä varten että olen lapseni kanssa pihalla niin monta vuotta putkeen kuin suinki tarve ettei tarvitse miettiä onko lapsi turvassa vaaroilta.
 
Puudeli
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
Alkuperäinen kirjoittaja eipä ei:
Eipä kännykkä paljon auta jos koira käy kimppuun. :(
mä tsiedän perheen jolle kävi näin, että alle koulu ikäinen oli jätetty päiväksi kotiin, muistaakseni 6 vuotias, koiran kanssa. koira oli sitten jostain suuttunut jä hyökännyt, lapsi oli päässyt pöydälle karkuun verta vuotavana , oli ollut siellä kunnes äiti oli tullut illalla, lapsen kertoman mukaan oli ollut siellä jo aamupäiväsltä saakka. eli kyllä koira ja lapsi on huono yhdeistelmä
Ei aikuinen koira voi pitää lasta isäntänään. Pennut on pentuja niin eläin- kuin ihmismaailmassakin. Ja jos ihmispentu on vielä tyhmä ja kiusaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puudeli:
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
Alkuperäinen kirjoittaja eipä ei:
Eipä kännykkä paljon auta jos koira käy kimppuun. :(
mä tsiedän perheen jolle kävi näin, että alle koulu ikäinen oli jätetty päiväksi kotiin, muistaakseni 6 vuotias, koiran kanssa. koira oli sitten jostain suuttunut jä hyökännyt, lapsi oli päässyt pöydälle karkuun verta vuotavana , oli ollut siellä kunnes äiti oli tullut illalla, lapsen kertoman mukaan oli ollut siellä jo aamupäiväsltä saakka. eli kyllä koira ja lapsi on huono yhdeistelmä
Ei aikuinen koira voi pitää lasta isäntänään. Pennut on pentuja niin eläin- kuin ihmismaailmassakin. Ja jos ihmispentu on vielä tyhmä ja kiusaa.
pointti tässä olikin, että sitä lasta ei voi jättää koiran kanssa kaksistaan kiusasi lapsi koiraa tai oli kiusaamatta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
se tuntuu olevan ihan ok, että joku 5 vuotias jätetään yksin useammaksi tunniksi.
Näytäpä niitä viestejä, jossa sanotaan että tuo on ok? :whistle:
jos sä osaat ja viitsit lukea, niin tässä eka sivuilla on kaksikin ketjua jossa on monessa sanottu, että on iha ok
En osaa lukea, en oo huomannut, eli näytä sä mulle missä sanotaan että 5-vuotiaan voi jättää TUNTIKAUSIKSI? :)
 

Yhteistyössä