Tästä jutusta sen näkee miksi naisen euro on 80 senttiä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Senkun alat urheilijaksi ja menestyt. Mutta pidä huolta, että olet mies. Naiset ei yhtä hyvin tienaa urheilussa, vaikka toisivat kuinka monta kultamitallia. Palkkaepätasa-arvossa on kyse laajemmasta ilmiöstä.
Urheilussa maksetaan palkka tuloksien mukaan ja eipä tule mieleen missä lajissa naiset olisivat miehiä parempia urheilijoita, tuleeko sulle?
 
vierailija
Jaa...on teillä kummallista valuuttaa.
Kyllä minä saan 10 eurolla 10e edestä tavaraa kaupasta enkä kahdeksalla eurolla.
Se on sitten aivan eriasia jos joku kouluttautuu alalle missä maksetaan enemmän palkkaa ja on isompi tilipussi. Valinta on jokaisella vapaa.
 
vierailija
Urheilussa maksetaan palkka tuloksien mukaan ja eipä tule mieleen missä lajissa naiset olisivat miehiä parempia urheilijoita, tuleeko sulle?
Niin, urheilussahan rahat tulee taikaseinästä. Ei sillä ole mitään tekoa sen kanssa, että iso osa urheilua vaan kiinnostaa suurta yleisöä enemmän, kun joku toinen urheilu tai naisten sarja. Se palkintorahat ihan oikeasti kerätään lajin katsojilta. Ei mulla muuta.
 
vierailija
Niin, urheilussahan rahat tulee taikaseinästä. Ei sillä ole mitään tekoa sen kanssa, että iso osa urheilua vaan kiinnostaa suurta yleisöä enemmän, kun joku toinen urheilu tai naisten sarja. Se palkintorahat ihan oikeasti kerätään lajin katsojilta. Ei mulla muuta.
Miksi naiset eivät käy katsomassa naisten urheilua jos kerta naisurheilijoiden surkea palkkaus huolestuttaa? Vai onko miesten vika?
 

Yhteistyössä