Tässä on meidän viikon ruoka ostokset hinta 60,88

• Viestiketjun aloittaja Sini
  • Ensimmäinen viesti
Sini
Kevyt maitoa 3l
Hyla jugurttia 2l
Rypsiöljyä
lihapullia 2 rasiaa
peruna-sipuli sekoitus 1 kg
Ruokakerma 3,3dl 2 prk.
Persikatölkki
Seitiä 400g 2pkt
Lihapiirakka 4kpl
Nakkeja 560g
herne-maissi-paprika 2pss
riisimuroja 2pakettia
Graham sämpylöitä 2 pss
Kinkkusuikale 2pss
Naudan jauheliha 400g
Keräsalaatti
tomaatti
kurkku
siideriä 2
Viilis viiliä 5kpl
liberon housuvaippoja 1 säästöpaketti
karkkipussi 2

Meillä menee kuukaudessa 2 hengen ruokiin n. 250-290?. Hyvin voitas kyllä tinkiä joistaki asioista, mutta ei oo niin kauheemmin tarvetta. Esim juusto voitais vaihtaa halvempaan tai jättää kokonaan pois tai ainaki vähentää. Maitoa vois juoda vähemmänki.

Sini
Siis meitä on 5 ja yksi koulussa ja yksi töissä. Ja meillä juo muksut lasin tai kaksi ruualla. Ja teen yleensä kerran päivässä ruuan ja seuraavana päivänä lämmitän sen jämän meille kotosalla olijoille.

vieras
Kait tähänkin voisi sanoa että halvemmaksi tulisi tehdä lihapullat ite ja PALJON parempia miinuksena et sitten niitä kyllä menisikin enempi
Perunat ja sipulitkin voi pilkkoa ite, sämpylät leipoa jne

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän tuossa ole kuin noin 5 ruoan tarpeet, meillä syödään 14 kertaa viikossa.
Jos säästää haluaa, niin tuossa ei ole mitään järkeä. Esim. aikuiset eivät tarvitse kahta lämmintä ateriaa päivässä, joissa molemmissa on lihaa tai kalaa.

wirs
Eihän tuossa ole kuin noin 5 ruoan tarpeet, meillä syödään 14 kertaa viikossa.
Jos säästää haluaa, niin tuossa ei ole mitään järkeä. Esim. aikuiset eivät tarvitse kahta lämmintä ateriaa päivässä, joissa molemmissa on lihaa tai kalaa.

Juu ei tarvitse aikuiset, mutta kun kotona on vielä pieniä lapsia niin he kyllä tarvitsevat. Koululaiset sitten onneksi jo tankkaavat koulussa.

suurperhe
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä ihmettelen sitä kun ihmiset näyttää ostavan kauheasti eineksiä. Eikö enää itse jakseta tehdä edes lihapullia vai?
ei ole jaksamisesta kiinni..esim:jos teen kastikkeen siihen menee n.2 pakettia lihapullia maksaa 2e jos teen ite jauheliha maksaa jo n. 4e +muut tarpet =)
Onhan omatekemä parempaa mut kyllä mulle nuo vlmiitkin kelpaa

suurperhe
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
kua syöttää niitä valmiita perheelleen tai syö edes itse. Aivan kamalaa potaskaa! Niin ravinnollisestikin kuin maultaan. Täytyy olla makuaistissa vikaa jos ei huomaa.
no jokaisella oma maku..eiköhän sinullakin oo joku ruoka mistä tykkäät ja joku muu ei vois mistään hinnasta laittaa suuhunsa =)

Näin meillä
Nämä mä ostin eilen:

wokvihannekset
tonnikalaa
erilaisia jugurtteja
kissan ruokaa
kidneypapuja
hedelmäpastillit
ruokakermaa
ohut possupaisti
ananaspala
raejuusto

Hinta 13,21 ?

Meille kahdelle, osa päiväksi, osa viikoksi, osa hetkeksi.

Meillä
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
kua syöttää niitä valmiita perheelleen tai syö edes itse. Aivan kamalaa potaskaa! Niin ravinnollisestikin kuin maultaan. Täytyy olla makuaistissa vikaa jos ei huomaa.
Mä oon ihan samaa mieltä! Meillä syödään jotain einespullia tai nuggetteja tms. ainoastaan jos ollaan pää kainalossa sairaana tai muuta vastaavaa. Teen oikeastaan kaiken itse.

Yhteistyössä