Tässä olis ja saa haukkua miten paljon vaan

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Vv
Hui kun on synkkä!
Miksi toi räsymattto on tossa takan edessä? Kaunis laatoitus jää piiloon.

Mä en tykkää noista tv-kirjahylly- kaappihökötyksistä. Ihan vaan tv- taso ja muutama irtohylly seinään. Kirjojen ei todellakaan tarvitse olla näkyvillä!
Matot vaihtaisin uusiin.
Seiniä jos sais vaalennettua, niin antais kivan säväyksen ja "lisää tilaa".
Kaappikello jää turhan piiloon, eikä toi keinutuolikaan tuonne oikein istu.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
Ja tämä on myös puhtaasti makuasia, mutta minusta pyökin väriset kalusteet ovat jotenkin ahdistavia. Samoin tuollaiset kirjahyllykokonaisuudet.

Kirjoille oma kirjahylly, telkkarille tv-taso (siis joku matala taso)tai -kaappi, ja nurkassa seisova IHANA kaappikello pääosaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Kodikasta, puhdasta, siistiä =) räsymaton paikkaa hieman mietin, että onko jokin tietty syy miks juuri tuossa leivinuunin edessä?Kyllä mie viihtyisin ihan tuonkin sisustuksen keskellä, mutta ainahan voi pieniä uudistuksia tehdä omaksi ilokseen=)
Lisään vielä että kaikkien kotien ei tarvitse näyttää sisutuslehdissä esitetyiltä kodeilta;)
 
Viimeksi muokattu:
"tjaa"
Jos olis mun niin vähintään maalaisin katon, oven ja seinät vaaleammiksi. Kirjahylly ja sohvapöytä sais lähteä(ei tuo soitinkaan komistus oo). Sitten ois ok. Ehkä uusia mattoja tms. Ei tästä unelma tulisi mutta ihan hyvä kuitenkin. ;)
 
Vaaleasta pitävä
Todella siistiä, mutta tosiaan vähän tunkkainen. Itse pidän valkoisista huonekaluista lukuunottamatta sohvaa. Tekstiileillä tuon sitten vähän lämpimämpää vaikutelmaa asuntooni. Jokaisella kuitenkin oma maku sisustukseen. Siistiä kuitenkin teillä.
 
Vaaleasta pitävä
Ja piti lisätä, että voisiko katolle ja seinille tehdä jotakin. Ja räsymatto pois takan luota ja saman sarjan matot keittiön pöydän ja olohuoneen pöydän alle. Verhot oli ihan ok.
 
"Mamma italiana"
ei kenenkààn kotia ole kiva haukkua, mutta jos kysytit meidàn mielipiteità niin kerron omani. itse yrittàisin miettià jotain semmosta linjaa tyyliin yhteinen nimittàjà tai vaikka yhteinen vàri. vàhemmàn mattoja (lattia on kaunis jo sinàllààn) tai kaikki samanlaisia. ostaisin jotain sisustuskangasta ja tekisin siità verhot (ja antaisin valon tulla enemmàn huoneeseen), samaan sarjaan sopivat sohvatyynyt ja kiikkutuolin pààllisen. saattaisin myòs pààllystàà uudestaan nuo sohvat. tuon seinàtekstiilin ottaisin pois ja laittaisin jonkun ryhdikkààmàn taulun tilalle.
 
makuasioita
Katto valkoiseksi, seinät vaaleiksi. Kirjahyllyn vaihtaisin johonkin nykyaikaisempaan tai modernimpaan malliin tai laittaisin jonkun matalan senkin/tv-tason kirjahyllyn tilalle.
 
"vieras"
Sisustusasiaa
Voi auttakaa sisustajat. Olen ihan mieli maassa, kun meillä on niin ankeaa kotona. Mistä pitäisi aloittaa, että saisi hiukan piristystä. Tuntuu niin masentavalta, kun täällä kotona katselee ympärilleen. Ollaan miehen kanssa sellaisia, ettei vaan jotenkin tohdita ottaa sitä hyvää, kauniimpaa kalliimpaa vaihtoehtoa, vaikka varaakin olisi.

Meillä on vähän se tyyli, että mitä vaan sukulaiset nurkistaan tyrkkäävät tai halvalla saadaan tänne vaan. Eli ei mitään tyyliä, yhtenäisyyttä tai harmoniaa tai tyyli on se että kunhan vaan huonekalut on. Mies on tässä vielä mahdottomampi.

Jotenkin ajattelen, että hiukan viihtyisämpi koti saisi jaksamaankin paremmin, olen mielestäni kuitenkin ihan kauneuden päälle ymmärtävä ihminen.
 

Yhteistyössä