Tässä 4v pojan tulevat joululahjat.

• Viestiketjun aloittaja 4v pojan lahjat
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jep";27661193]Ihmiset ostaa ihan turhiakin joululahjoja lapsilleen..vaikka pienemmästäkin mukulat ois ilosia. Ei alle kouluikäiset osaa pyytää viä satojen eurojen lahjoja.[/QUOTE]

Osaahan ne pyytää. Meillä haluaa poika legoja pariakin eri sarjaa jotka molemmat yli sadan euron arvoisia..Tyttö haluaa nukkekodin, hintaa 109€+kalusteet jotka maksaa 20-30€/kalustesarja (esim keittiön kaapit ja pöytä)

vastaus
[QUOTE="vieras";27661276]Kyse olikin siitä, osaako pienet lapset pyytää kalliita lahjoja. Joku väitti etteivät osaa. Kasvatuksesta ei ollut mitään puhetta.[/QUOTE]

Kavatuksestako se on kiinni, jos lapsi näkee tv:ssä lelumainoksen, ja osaa pyytää sitä?
Ei sen silti tarvitse tarkoittaa että kaiken saa, mitä pyytää.
Tää on taas yksi junteimmista keskusteluketjuista pitkään aikaan.

"Kifa"
Kyllähän pyytää voi vaikka mitä mutta pieni lapsi ei hahmota esineiden arvoa eli voi toisaalta pyytää jotain ihan mahdotonta ja toisaalta riemastua enemmän 5 euron kuin 50 euron lahjasta.

"nenna"
[QUOTE="vieras";27659647]No yleensä lapset TOIVOO joululahjaksi LELUJA, hei haloo.SIKSI!
Mutta en jaksa enää tätä ketjua, teillä on ihan kummat mielipiteet....poistun paikalta[/QUOTE]

Mun lapsi on varmaan sitten ihmefriikki, kun toivoo joulupukilta uutta suihkusaippuaa ja hammasharjaa :D Ja tykkää myös villasukista ja yöpaidoista :)

Ap: Hyvät on lahjat. Itsekään en ymmärrä, miksi niitä paketteja pitäis olla monta kymmentä, enkä varsinkaan sitä että pitäis leluja olla hirveesti.

Meillä paketteihin kääritään enimmäkseen sellaista, mikä on tarpeellista, esim. pienemmälle tänä vuonna lumikola ja -lapio, kuulosuojaimet (kesän rehuntekoja varten), isommalle pari peliä (ei mitään tietokone tms. vaan ihan oikeita lautapelejä) ja sellaisia leluja, joita ovat toivoneet jo pidempään.

Kukin tuntee oman lapsensa, tietää mikä tälle on tarpeeksi/liikaa, ja viettää joulua omalla tavallaan.

Meidän 6 v saa ainakin nämä:

Ultimate gamer 4.0-käsikonsoli
Robinin cd
Legoja (sitä monsterisarjaa on toivonut, lisäksi saa varmaan Lego Cityä)
Salapoliisin välineet
Teleskooppi
Muuttuva labyrintti-peli
Jumpsuit
Suklaata
Trash pack-leluja
Lasten tietokirjoja
Muutaman dvd-elokuvan
Bakugan-areenan ja Bakuganeja
Meccano-auto (sellainen joka pitää itse koota)
Uuden talvitakin ja paljon muuta vaatetta

Lisäksi varmaan Stiga-jäkispeli ja joku pleikkaripeli. Mikroskooppia toivoi myös, mutta saa sen jo tänään.

Vauva saa parikymmentä pakettia. Vaatteita paljon, leluja myös.

9 v saa ainakin Tuulin cd:n, kirjoja, Top Model-juttuja, jotain korurasia-askartelujuttuja, vaatteita, parit korvakorut, Cluedo-lautapeli...ehkä Koululainen-lehden tilauksen myös. Ja saa samanlaisen käsikonsolin kuin veljensäkin saa.

"Elisa"
Minun 4 v poika saa :

Brion junarata settiä 150 eurolla
Stigan
Angry Birds thin ice pelin
Angry Birds splash tai joku sinnepäin
Muumi pussilakanasetin
Cars autoja
Jumpsuitin
sukkia
vaatteita
luistimet
karkkia

Nuo ainakin ja vielä sukulaisilta paketteja.

buahahaha
No mitä helvettiä?? Tämmönen tappelu saadaan aikaan 4v:n aivan normaaleista lahjoista voi kiesus.

Itse aion antaa 4v:lle Salama-pyyhkeen (joo-o, pyyhe, ai kauheaa), nivelbussin, jota on toivonut aika pitkään, Salama-tehtäväkirjan ja muovailuvahoja. Sukulaisilta tulee sen lisäksi muutama paketti, olen toivonut mm. automattoa.

Todellakaan en osta yhtään enempää krääsää, koska ollaan kohta lähdössä myös Dubaihin ja sieltä tulee jokunen lelu kummiskin hommattua. Ja sitäpaitsi tiedän, että poika on varsin iloissaan noista mitä saa.

no just
Just hyvät lahjat ja järkevät vanhemmat kun eivät osta lapselleen tuon enempää lahjoja!:)

Meillä useampi lapsi ja jokainen saa 3 lelua + yökkärin, hyvin riiittää!
Lisäksi tulee kummeilta kuitenkin paketteja, eikä todellakaan haluta opettaa lapsia materialistisiksi ja joulu ei ole pelkkää lahjan saantia!! Itse en henk.koht. voi ymmärtää sitä että lapsille annetaan hirveät määrät paketteja..

Beejii (harmaana)
Mä olen ostanut 4v. pojalle Muumiläppärin, puisen kaivinkoneen sekä merirosvon varusteet (+joitakin vaatteita). Kaikesta poika varmasti ilahtuu ja isovanhemmilta tulee vielä joitakin lahjoja. Mun mielestä on jotenkin älytöntä ostaa kauhea määrä krääsää jouluksi. Mieluummin muutama sellainen juttu joita lapsi todella toivoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27660043:
Hyvät ja varmasti mieluisat lahjat :) meidän 4v tytölle tulee myös Dubloja ja flanelipyjama+ aamutakki meiltä vanhemmilta. Lisäksi puinen nukkekoti ja sitten isovanhemmilta ja kummeilta on toivottu lähinnä vaatteita. :)
Meillä saman ikäinen tyttö joka juuri tänään ihasteli seppälän edessä lasten kylpytakkeja ja kysyi toisikohan pukki mulle tälläsen. Multa saa nuken rattaat. Prinsessa leegoja. Sellasen nuppi jutun ja jonkun pelin. Viimevuonna oli paketteja iha liikaa eikä jaksanut kaikkia avata silloin päätin et tää joulu maltillisemmin. Saman toiveen esittänyt isälle ja sen puolen sukulaisillw.

no iik!
meillä molemmat lapset saa meiltä YHDEN isomman lahjan. Mummeilta, kummeilta ja muilta tulee myös paketteja ja jo viime vuonna oli aivan liikaa, joten se riittäköön. Liika on kuitenki liikaa ja liian monta lelua kun tulee niin osa jää kummiskin huomiotta varsinkin kun niitä leluja on jo yllin kyllin.

"katarina"
Oletteko te todella aikuisia äitejä, jotka täällä kinastelette ihan kummallisista asioista kuin vähä-älyiset?

Uskomatonta.

Muutenkin m
usta on erikoista että lahjat on noin tärkeä juttu... Äideille.

Kamoon, 4 vuotiasta haukutte, mm. nössöksi. Siis joku aikuinen ihminen haukkuu toisen pientä lasta nössöksi, koska lapsi toivoo pyjamaa??

Voi jestas.
Ei niilla leluilla voi ostaa huonoa omaatuntoa vuoden törppöilyistä pois, ei vaikka niitä olisi kuinka paljon..

Mun mielestä oikein hyvät lahjat, meidän pian 5v poika tykkäisi noista kaikista.

Itse en osta hänelle kuin muumiläppärin ja äänikirjan. Miestä pyysin ostamaan vielä yhden paketin. Meidän lapsille tosin on tulossa paljon lahjoja muualtakin.

Yhteistyössä