Tässä 4v pojan tulevat joululahjat.

• Viestiketjun aloittaja 4v pojan lahjat
  • Ensimmäinen viesti
noooo
Ihan kivoja lahjoja. Meillä saman ikäinen poika ja saa meiltä merirosvolaivan, ison Lego paketin ja Kunnaksen Aarresaari-kirjan. Loput paketit tulee isovanhemmilta ja kummeilta. Sieltä tulee ainakin kaksi lautapeliä, pehmo birds ja vaatteita.

Blaahblaah
[QUOTE="mie";27659998]Argh! Juuri noin kasvatamme ihmisiä, joiden täytyy vaan kuluttaa kuluttamisen ilosta. On se kiva ostaa ja saada ihan turhaa tavaraa ihan vaan siksi että olis paljon lahjoja avattavana. Sitten naristaan muutaman vuoden päästä kun lapselle ei mikään tunnu riittävän. ME aikuiset opetamme lapsemme kulutushysteriaan.....[/QUOTE]

Juu mitä enemmän rojua nurkat pullollaan niin sitä parempi..naurettavaa munkin mielestä..

"Kifa"
Omassa lapsuudessani vanhemmat aina ostivat paljon lahjoja mutta niistä oli suurin osa käytännöllisiä, ennen joulua ei ostettu vaatteita tms. jollei ollut pakko vaan joulupaketeista sitten paljastui sukkia, sukkahousuja, yöpukuja, pussilakanoita, pyyhkeitö jne. Ja kaikesta oltiin iloisia ja kiitettiin nätisti! Totta kai sitten aina muutama lelukin ja paljon kirjoja ja askartelutarvikkeita yms.

Hyvät ja varmasti mieluisat lahjat :) meidän 4v tytölle tulee myös Dubloja ja flanelipyjama+ aamutakki meiltä vanhemmilta. Lisäksi puinen nukkekoti ja sitten isovanhemmilta ja kummeilta on toivottu lähinnä vaatteita. :)

"maikku"
Mun on nyt pakko sanoa tohon "lapsi ei tykkää leikkiä leluilla" -juttuun, että eikö se kehitä enemmän mielikuvitusta kun kaikki ei ole niin pirun valmiiksi pureskeltua? Meinaan kun legotkin on nykyään sellaisia että niillä pystyy just rakentamaan sen yhden prinsessalinnan, harvemmin enää löytää sellaisia perus-palikoita. Että mielikuvitusleikkejä "tossa on ohjeet, tee sen mukaan" -leluilla vaan leikitään...

Not.

Hyvät on lahjat, jos lapsi on niitä toivonut :)
Itse olen ostanut lapselleni (4 v.) vain peruspaketin Legoja ja yhden Hero Factory-hahmon. Muilta saa vaatteita, kirjoja ja piirrettyjä.. ja kaikki on sellaisia mitä lapsi on tahtonut..
En mä käsitä miksi niitä lahjoja pitää olla ihan hirveästi.. parina vuonna meillä on ollut pojalle lahjoja yli 20 kpl ja eihän ne sitä kiinnostanut ollenkaan.. pari ekaa jakso innoissaan aukoa ja loput sain sitten ite aukaista, kun poikaa ei enää kiinnostanut ja siihen ne jäi lattialle.. joten tänä vuonna kokeillaan tällaista tekniikkaa, että vähemmän lahjoja, mutta mieluisia sellaisia :)

"vieras"
[QUOTE="äitix6";27660233]Kuulostaa oikein hyviltä lahjoilta kaikki! Meidän 4 v olisi hyvin onnellinen tuollaisesta lahjoista. :)[/QUOTE]
Pakko olla, koska sulla ei ole varaa ostaa kunnon lahjoja kuudelle tenavalle!

meillä näin
Mun 4v saa multa vaatepaketin ja jääkiekkohanskat. Ei muuta. Ei oo kiinni rahasta, vaan siitä, että kaapit on jo täynnä leluja. Meillä leluja ostellaan muutenkin ei vaan jouluna ja synttärinä.

Ja ennen kuin surette mun lapsen kurjaa joulua, hän saa myös mummolta+vaarilta 3 lahjaa, ja muilta sukulaisilta 3 lahjaa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin;27660387:
Mun 4v saa multa vaatepaketin ja jääkiekkohanskat. Ei muuta. Ei oo kiinni rahasta, vaan siitä, että kaapit on jo täynnä leluja. Meillä leluja ostellaan muutenkin ei vaan jouluna ja synttärinä.

Ja ennen kuin surette mun lapsen kurjaa joulua, hän saa myös mummolta+vaarilta 3 lahjaa, ja muilta sukulaisilta 3 lahjaa.
Suren silti, kun lapsella on noin kylmä äiti :(

"Ninni"
Ihme asenne joillain tässä ketjussa... Ei kaikkien lapset tykkää samanlaisista asioista, eihän me aikuisetkaan kaikki samanlaisia olla. Meidän lapset eivät ehkä kovasti perustaisi vaatelahjoista, mutta ymmärrän hyvin että jonkun toisen lapsi saattaa kovinkin tykätä. Ja kaikissa perheissä ei ole opetettu lapsia pienestä pitäen lahjaröykkiöihin, kun taas toisissa perheissä on. En edes kehtaa kertoa, miten vaatimattomat lahjat meiilä tänä vuonna lapsille annetaan...Varmaan tulisi sellainen lasti p*skaa niskaan ettei tosikaan.

"näin meillä"
[QUOTE="vieras";27660406]Suren silti, kun lapsella on noin kylmä äiti :([/QUOTE]

Hahhaha olen kylmä äiti kun en hukuta lastani lahjavuoreen jouluna :D jep jep, meille joulu on jotain ihan muuta kuin lahjavuori. Ollaan koko perhe +isovanhemmat +tädin perhe yhdessä, pelaillaan pelejä, käydään pulkkamäessä,leivotaan pipareita, syödään hyvin jne. mä en vaan halua opettaa lapsille, että joulu on se päivä milloin saadaan kauhea kasa roinaa.

Just pari päivää sitten poitsu sai valita uuden legon, juu olisin voinut antaa sen vasta jouluna, mutta en halunnut :D

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27659631]Ja viime joulun suosikkilahja pojalla oli salama flanellinen yöpuku piti siitä todella paljon.[/QUOTE]

Meilläkin poika saa paketista mm. mario bros pyjaman, tiedän ettei varmaan halua riisua päältään sitä, on niin kova mario fani.

Toki saa muuten sitten leluja, mutta kyllä tuollainen pyjamakin ilahduttaa varmasti, varsinkin jos se on mieluisalla aiheella.

"äitix6"
[QUOTE="vieras";27660299]Pakko olla, koska sulla ei ole varaa ostaa kunnon lahjoja kuudelle tenavalle![/QUOTE]

;) no hupsista. Kyllä on varaa ostaa jokaiselle juuri sopivasti. Ja meidän lapset osaavat arvostaa lahjoja. :) Mun mielestä on ihan kamalaa jos lapset opetetaan pienestä pitäen valtaviin lahjakasoihin, nehän vaatii koko ajan lisää ja lisää vain. Minusta on niin hienoa kun lapset osaavat arvostaa pieniäkin asioita.

"Anne"
Minä ostan tuolle hieman alle 4vuotiaalle varmaankin Kimblen, Angry Birds lakanat ja kassakoneen. Muilta sukulaisilta tulee jotain pakettia joista en tiedä vielä. En halua ostaa vaatteita kun ostan niitä muutenkin, askartelutarpeita on, pelikoneilla ei pelaa joten en oikein keksinyt muutakaan. Tuskin tulee ankea joulu, en usko tuon huomaavan onko paketteja 3 vai 8, varmaan joku iso pahvilaatikko on taas parasta koko joulussa -.- heti pulkkamäen ja yhdessä pelaamisen jälkeen.

"vieras"
Kuinka tiedostavia ja vaateliaita 4-vuotiaita teiilä joillain oikein on, jos esim. nuo ap:n luettelemat lahjat eivät kelpaisi?? Meidän 5-vuotiaskaan ei osaisi ajatella, että nuo olisivat jotenkin vaatimattomat lahjat...

"äitix6"
[QUOTE="vieras";27660515]Kuinka tiedostavia ja vaateliaita 4-vuotiaita teiilä joillain oikein on, jos esim. nuo ap:n luettelemat lahjat eivät kelpaisi?? Meidän 5-vuotiaskaan ei osaisi ajatella, että nuo olisivat jotenkin vaatimattomat lahjat...[/QUOTE]

Samaa mietin... aika järkyttävää suorastaan. :( Millaisia aikuisia kasvaa niistä lapsista, jotka jo tuossa iässä saavat kaiken. :(

"vieras"
[QUOTE="näin meillä";27660451]Hahhaha olen kylmä äiti kun en hukuta lastani lahjavuoreen jouluna :D jep jep, meille joulu on jotain ihan muuta kuin lahjavuori. Ollaan koko perhe +isovanhemmat +tädin perhe yhdessä, pelaillaan pelejä, käydään pulkkamäessä,leivotaan pipareita, syödään hyvin jne. mä en vaan halua opettaa lapsille, että joulu on se päivä milloin saadaan kauhea kasa roinaa.

Just pari päivää sitten poitsu sai valita uuden legon, juu olisin voinut antaa sen vasta jouluna, mutta en halunnut :D[/QUOTE]
Mä en usko sua. Puhuinko lahjavuoresta?

meillä näin
[QUOTE="vieras";27660537]Mä en usko sua. Puhuinko lahjavuoresta?[/QUOTE]

No mä kerroin ostavani lapselleni vain 2 lahjaa, josta teit päätelmän,että olen kylmä äiti.Mun päättelykyvyn mukaan, tarkoitit, että olen kylmä äiti koska en osta lapselle enemmän lahjoja siis lahjavuorta.

Onko se niin vaikea ymmärtää, että on erilaisia tapoja elää?

"Anne"
[QUOTE="aloittaja";27659696]Meillä on todella paljon leluja ja harvoin niillä leikkii,lisääkö pitäisi vaan ostaa?[/QUOTE]

Minäkin olen juuri puolet laittanut pois/myynnyt/heittänyt roskiin kun oli semmoinen meno että leluilla lähinnä sotkettiin. Helpottui heti, enkä halua samaa uudestaan, mitään pikkuautoja on turha ostaa ja karkkia en lapselle osta muutenkaan eikä se minusta kuulu jouluun. Paketteja saa muutaman ja sukulaisilta muutaman, meillä jouluun kuuluu muutakin kuin lahjaröykkiöt turhine roinineen ja lapsi oli viime joulunakin innoissaan kun pukki tuli, lapsi sai jakaa paketteja ja auttaa lahjanarujen avaamisessa ja sen sellaista.

kkkkkk
Voi hyvänen aika sentään tätä ketjua? Eikö se nyt ole ihan selvää, että lapset ovat erilaisia ja lasten lahjatoiveet ovat myös erilaisia. Mun kummipoika halus neljävuotiaana joululahjaks oikean kattilan, sai sen ja oli onnesta soikeana. Oma mukula toivo neljävuotiaana pukilta rikkaimuria. On muuten ollu erittäin ahkerassa käytössä :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin;27660566:
No mä kerroin ostavani lapselleni vain 2 lahjaa, josta teit päätelmän,että olen kylmä äiti.Mun päättelykyvyn mukaan, tarkoitit, että olen kylmä äiti koska en osta lapselle enemmän lahjoja siis lahjavuorta.

Onko se niin vaikea ymmärtää, että on erilaisia tapoja elää?
Seli seli. "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!" :D

"vieras"
Oikeestikko teidän lapset ei iloitse muista kuin lelu-lahjoista? :O Kyllä meidän lapset on aina hihkuneet myös näiden "tylsempien" lahjojen kohdalla, vaikka totta kai parhaaksi lahjaksi nostavat jonkun mieluisan lelun tai pelin. Joskus ovat selvästi vähän hölmistyneet, kun yhdeltä vanhemmalta sukulaiselta tulee yleensä hiukan erikoisia lahjoja, tyyliin omenapussi tai hillopurkki. :D Tosin tällöinkin olen selittänyt, että x on ajatellut, että sinä varmasti tykkäät omenoista ja nehän ovat myös perinteisen jouluisia hedelmiä. Siis että tällaistenkin lahjojen takana on kaunis ajatus.

Yhteistyössä