Tänne pitkien lasten vanhemmat!

  • Viestiketjun aloittaja syksy-70
  • Ensimmäinen viesti
syksy-70
Eli kuinkas pitkiä lapsia teillä on? Meillä pojat 13v 172cm, 11v 170cm ja tyttö 5v 127cm! Tytöstä olen välillä huolissani, että kuinka pitkä hänestä oikein mahtaakaan tulla?! :\| Olisi kiva kuulla muilta pitkien lasten vanhemmilta kommentteja! :flower:
 
Meilläkin poika, pian 4 v 4 kk, lähenee varmaan jo sitä 120 cm jos ei ole jo. 4-vuotisneuvolassa oli jo 115,5 cm. Pikkuveljensä on neuvolakorttien perusteella 2,5 cm isoveljeään "jäljessä", pitkä hänkin. Isoveikalla ennuste tällä hetkellä 2 m, pikkuveikalla jotain 188-190 cm. Itse olen 175 cm, mies 185 cm.
 
Meillä vähän pienempi laps: ikää 2,5v ja pituutta hiukka yli metri. Poika on ollut aina pitkä ja siitä johtuen oli jo saamassa lähetteen tutkimuksiin yliopistolliseen mutta onneks ei tarvinnutkan. Kaippa sitä saa olla pitkäkin jos terveys ja elämä muuten on reilassa =) . Lähinnä huvitti tuo pituuden kyttääminen neuvolassa. Jooo...kyllähän se ylenpalttinen kasvaminen voi olla merkki jostain vakavammastakin. Poika vaan aina ollut pirteä ja niiiin noRRRmaali =)
 
äityliininen harmaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2007 klo 23:19 Kuottarulla kirjoitti:
Meillä vähän pienempi laps: ikää 2,5v ja pituutta hiukka yli metri. Poika on ollut aina pitkä ja siitä johtuen oli jo saamassa lähetteen tutkimuksiin yliopistolliseen mutta onneks ei tarvinnutkan. Kaippa sitä saa olla pitkäkin jos terveys ja elämä muuten on reilassa =) . Lähinnä huvitti tuo pituuden kyttääminen neuvolassa. Jooo...kyllähän se ylenpalttinen kasvaminen voi olla merkki jostain vakavammastakin. Poika vaan aina ollut pirteä ja niiiin noRRRmaali =)
joo pituudesta meänki vauvaa moitittiin.. :eek: en nyt muista kuin pitkä oli (laiska en jaksa hakee nla korttia) mut kuitenki pituus kulki +3-4 välillä ja ikää oli 4kk. Lääkäri meinas vaan että "tämä poika on kyllä vähän liian pitkä ikäiskseen" :eek: :LOL: :LOL:
Sanoin lääkärille, että "tissimaijolla on kasvanu" ja kysyin, "et mitäs suosittelet, katkaisuhoitoa vai"?? :LOL: :LOL: lopetti lääkäriki ihmettelemisen.. :LOL:
 
Meidän poika on 4-vuotias ja pituutta kertynyt 116,5 cm. Viime syksynä, kun kävimme lastenpolilla astmakontrollissa niin lääkäri kauhisteli pojan pituutta. Pojasta piti ottaa verikokeetkin, kun lääkäri meinas, että pojalla täytyy olla kilpirauhasessa jotain vikaa, kun on niin pitkä :LOL: . Mitään vikaa verikokeista ei kuitenkaan löytyny. Mitenpä pojasta lyhyttä vois tullakaan kun äiti 174cm ja isä 187 cm.
 
Merika
Meidän pikku neiti täyttää kohta kolme, kuukausi ja risat vielä aikaa kasvaa. On nyt jotain 105 cm -itse mitattiin.
Itse olen ollut kolme vuotiaana 104,5cm nyt olen 179cm, että pitkä tulee tytöstäkin. kaikki toki riippuu -kuukautisten alkamisen jäleen pituuskasvu hiipuu tytöillä niin olen ymmärtänyt.

Neiti oli syntyessään 56,5 ja rintamaidolla elettiin melkein ekat 9kk, ei maistunut oikein kiinteät. Me ollaan käyty kasvukontrollissa ottivat 2v. 8 putkee verta -no ei ollut kilpirauhasessa vikaa. Itse olisin tyytyväinen jos kasvu tasottuis lähelle omaa käyrääni ja jos tyttäreni olisi poika ei olisi mitään huolta pituudesta -enot melkein 2m ja isäkin yli 182cm ei musta pitkä, mutta yleisesti ottaen ihan ok pituus. sen näkee sitten, meille lastenlääkäri sanoi, että katsotaan 9v. miltä näyttää. Toki käymme niissä kontrolleissa edelleen seurataan kilpirauhashormoonia --löyty piilolöydös, mikä sinäänsä ei liity liialliseen pituuskasvuun vaan mahdollisee3n hyhytkasvuisuuteen jos, ja jos ja neiti kasvaa kuin rikkaruoho. Eipäs tarvii ainakaan kuunnella neuvolatädin ihmettelyjä.

itse olen muuten ollut 5v. 120 cm.
:heart:
 
syksy-70
Minä olen ollut 5v 120cm ja nyt tyttö oli 127cm eli pitkä hänestä tulee. Itse olen nyt 174cm ja tytöstä tulee varmaankin yli 180cm. Kaikki tosin riippuu kuukautisten alkamisesta ja muusta. Itselläni kuukautiset alkoivat 11v neljännellä luokalla.
 

Yhteistyössä