Tänään sit tulee porukkaa Suomeen al-Holin leiriltä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
"Saapuessaan naiset olisivat Suojelupoliisin tarkkailussa. Supo on todennut, että Suomeen palatessaan ”naiset todennäköisesti tulevat jatkamaan terroristista toimintaa”. Supon mukaan uhka ei liity vain siihen, että naiset itse toimisivat väkivaltaisesti. Supo pitää todennäköisenä, että palaavat naiset verkostoituvat keskenään, jatkavat aatteen levittämistä, ”ja heistä tulee osa Suomeen jo muodostunutta jihadistista alamaailmaa”. Terroristijärjestö Isis antoi naisten tehtäväksi kasvattaa lapsista uusi jihadistisukupolvi."
Kuulostaa ihan helvetin lupaavalta:mad:
 
vierailija
Politiikka|Al-Hol
PS:n Halla-aho suomalaisten paluusta al-Holin leiriltä: Tämä on merkityksellinen tapahtuma suomalaisten turvallisuuden kannalta
Halla-aho: ”Pidän suurimpana ongelmana sitä, että nämä ihmiset saavat jatkaa myrkynkylvöään täällä rauhassa ja radikalisoida omia lapsiaan.”

Teija Sutinen HS
Julkaistu: 15:54
PERUSSUOMALAISTEN puheenjohtajan Jussi Halla-ahon mukaan viranomaisten olisi pitänyt kertoa etukäteen avoimesti, että Suomeen saapuu sunnuntaina al-Holin leirillä olleita suomalaisia.

”Tämä on merkityksellinen tapahtuma suomalaisten turvallisuuden kannalta. Ei lisää luottamusta viranomaisten ja ministeriön toimintaan, että tällaisia operaatioita tehdään salaa. Syksyllähän kävi ilmi, että oli olemassa operaatio ja suunnitelma näiden kaikkien ihmisten tuomiseksi Suomeen, ja se epäilemättä kariutui juuri siihen, että se tuli julkisuuteen.”
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Omarin mukaan naisia ja lapsia ei tällä hetkellä päästetä poistumaan leiriltä, sillä suunnitteilla on paikallisen oikeustuomioistuimen perustaminen, jossa mahdollisiin rikoksiin syyllistyneiden asiat käsiteltäisiin.
No onneksi Suomi toimi riittävän ajoissa! Tässähän oli olemassa riski, että terroristit olisivat joutuneet vastaamaan teoistaan. Mutta nyt on loppu hyvin, kaikki hyvin ja saatiin lisää motivoituneita veronmaksajia Suomeen.
 
vierailija
"Ulkoministeri Haavisto: Suomella ei ole keinoa palauttaa lapsia nopeasti al-Holin leiriltä, vaikka korona iskisi
Haaviston mukaan ulkoministeriön erityisedustaja jatkaa yhä työtään Syyriassa.

Julkaistu: 29.5. 21:45
Valmistelut ja suunnitelmat lasten kotouttamiseksi Al-Holin leiriltä on jouduttu pistämään koronan vuoksi jäihin.

Mikäli koronavirus nyt alkaisi riehumaan Koillis-Syyriassa sijaitsevalla al-Holin pakolaisleirillä, ei Suomella olisi ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr) mukaan mitään keinoa auttaa kansalaisiaan turvaan.

– Meillä ei ole nyt mitään nopeaa keinoa auttaa leirillä olevia. Totta kai pyrimme koko ajan seuraamaan tilannetta ja erityisedustaja jatkaa työtään. Tilanne pysyy vaikeasti ennakoitavana. Haavisto kertoo Ilta-Sanomien haastattelussa."
 
vierailija
Kantsiskos lukea aihetta käsittelevät jutut?
Valtio ei ole kuskannut heitä suomeen vaan ovat saapuneet itse Turkkiin mistä konsuli on auttanut saamaan tarvittavat asiakirjat kuten aina suomen kansalaisten kanssa toimitaan.
Suomi ei siis ole ketään leiriltä hakenut.
 
vierailija
Kantsiskos lukea aihetta käsittelevät jutut?
Valtio ei ole kuskannut heitä suomeen vaan ovat saapuneet itse Turkkiin mistä konsuli on auttanut saamaan tarvittavat asiakirjat kuten aina suomen kansalaisten kanssa toimitaan.
Suomi ei siis ole ketään leiriltä hakenut.
Luotto mennyt täysin siihen, että hallitus osaisi pysyä totuudessa.
Toiseksi, millä rahalla al-holilaiset ovat tehneet reissunsa? Valtio maksaa vai ovatko sossurahat juosseet vuositolkulla Lähi-itään?
 
vierailija
Kantsiskos lukea aihetta käsittelevät jutut?
Valtio ei ole kuskannut heitä suomeen vaan ovat saapuneet itse Turkkiin mistä konsuli on auttanut saamaan tarvittavat asiakirjat kuten aina suomen kansalaisten kanssa toimitaan.
Suomi ei siis ole ketään leiriltä hakenut.
Uskoo ken haluaa.

Itse tosin uskon ja olin alun alkaenkin sitä mieltä, ettei valtiolla ole mitään asiaa touhuta siellä. Halutessaan voivat tulla ihan itse Suomeen ja niinhän sitten todistivat minun ajatukseni oikeaksi. Ei se mikään vankileiri ole, josta ei pääsisi pois.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Luotto mennyt täysin siihen, että hallitus osaisi pysyä totuudessa.
Toiseksi, millä rahalla al-holilaiset ovat tehneet reissunsa? Valtio maksaa vai ovatko sossurahat juosseet vuositolkulla Lähi-itään?
Varmasti valtio kuittaa kulut Turkista eteenpäin. Tuollaista konsulikyytiä ei kyllä tavalliselle kansalaiselle ole tarjolla, mutta nämä ovatkin parempaa väkeä.
 

Yhteistyössä