Tänään sit tilasin sen "Kerrasta poikki -vapaaksi pakko-oireista ja rituaaleista"-kirjan! :)

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun pakko-oireet liittyvät masennukseen, sanoi psykiatri. Kenen kirjoittama kirja ja mistä tilasit?
Akateemisessa kirjakaupassa kävin tänään ja sieltä piti tilata, kun niitä on vaan Helsingin kirjakaupoissa. Tulee kahdessa-kolmessa päivässä.

Tämmönen kirja:

http://www.reteaming.com/kauppa/product_details.php?p=34

ap
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Minkälaisia on pakko-oireet? :eek:

Esim. erilaiset pakkotoiminnot ja pakkoajatukset. Myös fobiat ja paniikkihäiriö kuuluvat niiden lisäksi ahdistuneisuushäiriöihin. Tässä jotain tietoa:https://www.terapiaa.fi/Ahdistus/pakko-oireet.htm

Itse kärsin siis itsesyyllistävistä pakkoajatuksista. Joitain pakkomielteitä ja pakkoliikkeitä mulla on ollut myös satunnaisesti-

yksi
Mäkin tilasin... mulla pakko-oireet lapsuudesta lähtien ja nykyään ahdistuneisuushäiriö.
Olen miettinyt lääkitystä tähän kun elämä on välillä tämän kanssa tuskaista, jospa tuo kirjan lukeminen helpottaisi!

http://www.reteaming.com/kauppa/product_details.php?p=26

Mä suosittelen tätä: Vapaaksi ahdistuksesta. Työkirja paniikista ja peloista kärsivälle.

On tosi hyvä kirja, paljon ohjeita ja harjoituksia itse tehtäväksi myös.

mona
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Luen tätä nyt parhaillaan. On muuten TODELLA hyvä ja hyödyllinen kirja, suosittelen!!
Minkätyylisiä pakko-oireita sulla on? Mietin pitäisikö minun tilata tuo.. Mieheni kärsii pakko-oireista/ajatuksista. Välillä on saanut lääkitystäkin, mutta koki senkin ahdistavaksi ja lopetti. Elämä kuitenkin välillä aika rankkaa..

Mari
Minulla on ollut tuo kirja muutaman vuoden ja on kyllä ollut tehokas! Pitää vain olla erittäin motivoitunut, että uskaltaa tehdä altistukset. Pakko-oireet on mulla jääneet taustalle erittäin pieniksi häiriötekijöiksi, sain siis todellakin apua! Varmaan jokainen pakkoajatuksista kärsivä löytää siitä kirjasta avun, on siis monipuolinenkin.

vieras
Kiitos Mari sulle vastauksesta :)
Ajattelin lainata kirjastosta kirjan ja sitten ostaa sen, jos se tosiaan toimii. Onko kirjassa esitetty ihan hyvä kirjo erilaisista pakkoajatuksista?

pakko
Tiedostan jossain määrin mitä pakomielteeni edustaa, mutta enpä pääse siitä!!
En vaan ole päässyt mua vaivaavasta asiasta eroon, koska mulla on tuo oire vielä.
Ei auta tavallinen keskusteluterapia, ei.
Oon harkinnu hypnoterapiaa, netissä oli juttu jossa yks ihminen tai oikeastaan aviopari
pääsi aika äkkiä eroon pakko-oireistaan.
Täytyy kattoo sitä kirjaa.

mää vaan
miten teillä noiden pakkoajatusten kanssa.Oletteko puhuneet siitä kellekkään ammatti-ihmisille? pelottiko lapsen"vanhempana" mennä puhumaan niistä,ajatellen jos vaikka olisi jotain seurausta,tyyliin et haittais vanhemmuutta tms,siis jos lekuri tai muu viranomainen päättäis niin ja veis vaikka väliaikaisesti muksut.Tai haittaisko se jos on huoltajuuskiistaa esim exän kanssa lapsesta,niin jos on diagnosoitu äidillä pakko-oireinen häiriö??Koska mitä olen tutkiskellut,niin tuohan on aikas yleistä,löytyykö siihen apua esim luontaistuotteista tms?Pääseekö missään sn "terapiaan" anonyyminä henkilönä?Onko tuo aikaisemmin mainittu kirja tosiaankin avuksi? Minkälaisia pakkoajatuksia/toimintoja teillä/perheenjäsenellä on olleet?

"Mansikka"
Olen kanssa harkinnut tuon kirjan ostamista. Mulla on ollut lapsesta asti pakko-oireita, ja tuntuvat vain pahenevan. Mutta kellekään en kehtaa kertoa tästä... Jos kirjasta saisin vaikka tukea... Huonoa vaan, että aina kun pääsen yhdestä pakko-oireesta, tulee uusi tai uusia tilalle.

nnäin
[QUOTE="Mansikka";22327781]Olen kanssa harkinnut tuon kirjan ostamista. Mulla on ollut lapsesta asti pakko-oireita, ja tuntuvat vain pahenevan. Mutta kellekään en kehtaa kertoa tästä... Jos kirjasta saisin vaikka tukea... Huonoa vaan, että aina kun pääsen yhdestä pakko-oireesta, tulee uusi tai uusia tilalle.[/QUOTE]

peesi tähän. ihmettelen kanssa samaan. olen miettinyt että onko aivoissa joku juttu että sen täytyy aina olla jossain 'stressiä tilassa. eli vaatii jatkuvasti jotain uusia pakko-oireita

"minä"
On kuulema tyypillistä että ne vaihtuvat. Itseällä myös todettu tuo häiriö. Sama juttu, koko ajan mulla on ollut joku juttu josta stressaa, tai ahdistaa. Tämä viimeinen pakkoajatus oli sitten niin invalidisoiva että en oikein jaksanut enää käydä töissä menin yksityisesti psykologille. Olen käynyt kaksi kertaa terapiassa ja alkanut syödä vitamiineja, b, d, reilusti omegoja, sinkkiä ja magnesiumia. Sekä mäkikuismaa. Olen lukenut netistä että voi todella olla paljon apua lisäravinteista. Mutta tietysti niiden kanssa pitää olla vähän varovainen, itse sain lievän serotoniinimyrkytyksen kun nappailin kerran reilummin l-tryptofaania. Ihan helvettiä ocd välillä kun oikein on päällä!

Yhteistyössä