Tänään on penkkarit!

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siitä on aikaa kun itse hillui siellä kuorma-auton lavalla, -80-luvun lopulla. Silloin ei ollu edes autojen laidoissa lisäkorotuksia, mitkä nyt ovat ihan pakolliset, jotta abeja saa kuskata lavalla.
Kylmä oli, mutta onneksi oli paljon vaatteita päällä. Pikkuisen myös sisäistä lämmikettä, mutta kukaan ei ollut humalassa.
Hirveää huutoa pidettiin ja heiteltiin karkkeja pitkin katuja.
Mitä muistoja penkkareista? Oliko kivaa? Vai jäikö välistä?

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/karkit-lentelevat-tanaan-abeilla-penkkarit/5744600

Välistä jäi. Kuten myös vanhojen tanssit. Olin aika erakko lukiossa, enkä sopeutunut meidän kouluun. Olisin halunnut penkkareihin osallistua, mutta se tuntui vähän typerältä, koska jäin kuitenkin vielä seuraavaksi syksyksi opiskelemaan. Eikä mulla ollut kavereitakaan, jotka olisi osallistunut.

vierailija
Tahattoman koomista pelleilyä ja mun puolesta sen voisi kieltää kokonaan julkisilla paikoilla. Luuleeko noi karkkienheittelijät oikeasti, että ketään kiinnostaa se, että jotkut vitun räkänokat ovat suorittaneet lukion? Siis niiden alakoululaisten lisäksi, joiden kiinnostus ostetaan karkeilla.

Tahattoman koomista pelleilyä ja mun puolesta sen voisi kieltää kokonaan julkisilla paikoilla. Luuleeko noi karkkienheittelijät oikeasti, että ketään kiinnostaa se, että jotkut vitun räkänokat ovat suorittaneet lukion? Siis niiden alakoululaisten lisäksi, joiden kiinnostus ostetaan karkeilla.
Ne tekee sen itselleen. Juhlivat kolmen vuoden puurtamista. Vanhemmat ja pikkusisarukset menevät tienviereen katsomaan ja osoittamaan tukensa. Sinä voit tyynesti kävellä ohi.

vierailija
Ne tekee sen itselleen. Juhlivat kolmen vuoden puurtamista. Vanhemmat ja pikkusisarukset menevät tienviereen katsomaan ja osoittamaan tukensa. Sinä voit tyynesti kävellä ohi.
Silloin kun juhlitaan itselleen tai keskenään, yleensä juhlitaan nimenomaan porukalla eikä tehdä siitä mitään julkista spektaakkelia, joissa suurin osa "juhlijoista" on muille "juhlijoille" aivan ventovieraita. Se, että mennään autojen lavoille heittelemään karkkeja ei ole mitään juhlimista porukalloa, vaan säälittävää huomiohuorausta.

Silloin kun juhlitaan itselleen tai keskenään, yleensä juhlitaan nimenomaan porukalla eikä tehdä siitä mitään julkista spektaakkelia, joissa suurin osa "juhlijoista" on muille "juhlijoille" aivan ventovieraita. Se, että mennään autojen lavoille heittelemään karkkeja ei ole mitään juhlimista porukalloa, vaan hauska perinne, joita on harmillisen vähän Suomessa.

vierailija
Jos lukiolaisten valmistuminen kiinnostaisi ihmisiä, ihmiset menisivät itse seuraamaan lukiolaisten valmistusta. Se, että lukiolaiset itse tekevät pillurallillaan valmistumisestaan numeron tarkoittaa vain sitä, ettei se oikeasti kiinnosta ketään. Silloin sen voi luokitella 100% tyrkyttämiseksi, ts. huomiohuoraamiseksi. Ketään se ei kiinnosta, mutta silti siitä pitää vaan väkisin tehdä numeroa.

Jos lukiolaisten valmistuminen kiinnostaisi ihmisiä, ihmiset menisivät itse seuraamaan lukiolaisten valmistusta. Se, että lukiolaiset itse tekevät pillurallillaan valmistumisestaan numeron tarkoittaa vain sitä, ettei se oikeasti kiinnosta ketään. Silloin sen voi luokitella 100% tyrkyttämiseksi, ts. huomiohuoraamiseksi. Ketään se ei kiinnosta, mutta silti siitä pitää vaan väkisin tehdä numeroa.
Ehkä sitä ei ymmärrä, jos ei ole ollut lavalla tai ei haaveile sinne pääsystä?

Yhteistyössä