Tänään olisi ollut kuntavaalit ja se 2600-11000 tartuntaa/pv.

vierailija
Meille demokratian ja oikeusvaltion ystäville sääntöjen noudattaminen ja kansanvalta ovat itseisarvoja, joita ei voi päivän- ja puoluepolitiikan takia loukata. Vaikka siitä voi tietenkin iloita, että Perussuomalaisilla menee hyvin, se ei poista millään tavalla tämän tilanteen ongelmallisuutta.
Viimeksi Sipilän porvarihallituksen aikana siirrettiin vaaleja ja huomattavasti kauemmas kuin nyt.
 
Sairaalan petipaikat on oleellisin
Rupesin googlettelemaan petipaikkojen määrää ja ei v....

HALLITUS HUIJASI NIISSÄKIN!!!
Vaalien siirtämistä perusteltiin sillä, että silloin oli vain 8 tehohoitopaikkaa jäljellä koko maassa.
Oikeasti, kun niitä koko maassa katsottiin, niin niitä oli 82. Joo ei sekään ole mikään huikea luku, mutta paljon enemmän kuin 8!

 
  • Vau!
Reactions: Elena777
vierailija
Miksi olisi pitänyt? Asia on kuitenkin selitetty aika selvästi jo maaliskuussa, miksi kuitenkin nillitätte?

tässä hyvin selkeästi selitetty asiat
 
Ei harmita tuossa tapauksessa. Eikä pitäis sinuakaan harmittaa tuollainen ”parempi kuseminen”.
Arvojen pitää mennä joskus ihmisten edelle. Ei noin räikeästi vaan voi ihmisille valehdella.

Kysehän oli siitä että hallituksen ei olisi edes tarvinnu valehdella, esim.osa opposiostakin oli vaalien siirtämisen kannalla. Sanna olisi voinut ilman lukuvalehtelua sanoa "vaalit on kesällä, piste".

Mutta tää koronavouhotus haiskahtaa. Tässä suurennellaan asioita ehkä n.1/3 verran tai jopa puolet.
 
vierailija
Jos on rajoitukset päällä (minkälainen rajoitus, siihen en puutu), niin tartunnat eivät jatka holtitonta kasvua.

Silloin helmi-maaliskuussa (?) kun vaalien siirtämistä mietittiin, ei ollu kellään puhetta että nyt rajoitukset nollaan.
Silloin tehtiin rajoituksia. Joiden takia pahimmat skenaariot ei toteutuneet vaan nyt ollaan tässä tilanteessa.
Jos rajoituksia ei olisi tehty, voisi tilanne olla toinen.
Jos vaalit olis olleet nyt, ei rajoitukset ( joilla saatiin tartunnat laskuun ) olisi voineet olla voimassa.

Mulle tärkeämpää on ihmisten terveyden suojeleminen, sulle ilmeisesti joku muu?
 
Arvojen pitää mennä joskus ihmisten edelle. Ei noin räikeästi vaan voi ihmisille valehdella.

Kysehän oli siitä että hallituksen ei olisi edes tarvinnu valehdella, esim.osa opposiostakin oli vaalien siirtämisen kannalla. Sanna olisi voinut ilman lukuvalehtelua sanoa "vaalit on kesällä, piste".

Mutta tää koronavouhotus haiskahtaa. Tässä suurennellaan asioita ehkä n.1/3 verran tai jopa puolet.
Echo, tiedät sen paremmin kuin minä, että jos on vasemmistohallitus ja naiset hallituksessa niin mikään, milloinkaan ei ole oikein mielestäsi

Kuinka lähelle arvasin oikeen?
 
vierailija
Ei mitään uutta. "Mallinnukset kuvasivat, jos rajoituksia EI oltu otettu käyttöön."

Joo meillä tulee 1 m korkuinen tiskivuori jos me EI laiteta niitä tiskikoneeseen, tai autodta loppuu bensa jos sitä EI tankata.
No shit, Sherlock!
Niin? Ja te nillitätte et hallitus väitti et tänään pitäis olla yli 2000 tartunta. Eihän väittänyt, itsekkin juuri niin kirjoitit.
 
Silloin tehtiin rajoituksia. Joiden takia pahimmat skenaariot ei toteutuneet vaan nyt ollaan tässä tilanteessa.
Jos rajoituksia ei olisi tehty, voisi tilanne olla toinen.
Jos vaalit olis olleet nyt, ei rajoitukset ( joilla saatiin tartunnat laskuun ) olisi voineet olla voimassa.

Mulle tärkeämpää on ihmisten terveyden suojeleminen, sulle ilmeisesti joku muu?
Mulle ei ole vaalien siirtäminen niin iso asia. Mulle on tärkeää, että tätä koronaa käsitellään niissä mittasuhteissa, johon se kuuluu, eli vain vähän ihmisiä uhkaavana tautina.
Mulle on tärkeää, että valtiovalta ei valehtele. Koska jos se lähtee valehtelun tielle, niin sitä tietä riittää.

Mä näen työssäni (en kerro missä työskentelen) koronarajoitusten negatiiviset vaikutukset ihmisten elämään. Ja ne vaikutukset näkyy ainakin 10 seuraavan vuoden ajan.

Jonkun 800-900 ikäihmisen kuolema vuodessa on normaalia - hei, mä oon valmis kuolemaan 75-80-vuotiaana, mun lapsenlapsetkin (jos niitä tulee) pärjäilee jo hyvin ilman mummoa.
 
Echo, tiedät sen paremmin kuin minä, että jos on vasemmistohallitus ja naiset hallituksessa niin mikään, milloinkaan ei ole oikein mielestäsi

Kuinka lähelle arvasin oikeen?
Koronaa on suurennelleet maailmalla niin miehet kuin naiset. Maailmaltahan tää hysteria on peräisin.

Jos lähdetään ad hominemiin, niin sä asut maailman yhdessä pahimmista suvakkipesäkkeistä, Kanada on oikein liberaaliuden tyyssija. :sneaky:
 
Mulle ei ole vaalien siirtäminen niin iso asia. Mulle on tärkeää, että tätä koronaa käsitellään niissä mittasuhteissa, johon se kuuluu, eli vain vähän ihmisiä uhkaavana tautina.
Mulle on tärkeää, että valtiovalta ei valehtele. Koska jos se lähtee valehtelun tielle, niin sitä tietä riittää.

Mä näen työssäni (en kerro missä työskentelen) koronarajoitusten negatiiviset vaikutukset ihmisten elämään. Ja ne vaikutukset näkyy ainakin 10 seuraavan vuoden ajan.

Jonkun 800-900 ikäihmisen kuolema vuodessa on normaalia - hei, mä oon valmis kuolemaan 75-80-vuotiaana, mun lapsenlapsetkin (jos niitä tulee) pärjäilee jo hyvin ilman mummoa.
Olet valinnut kotimaasi väärin
Oletko ajatellut muuttaa Brasiliaan?
 

Yhteistyössä