Tänään oli viides hoitopäivä ja vieläkin poika

• Viestiketjun aloittaja santsu
  • Ensimmäinen viesti
santsu
jäi huutamaan täysilla ja tarras takkiin kiinni. Hoitajat kyllä sanoo, että se loppuu ja päivällä itkee lähinnä siirtymätilanteissa, kun mennään vaíhtamaan vaippa, mennään syömään tai lähdetään ulos. Kai ne puhuu totta, ei kai sanois noin, jos se huutais enemmän? Miten kauan nuo aamuhuudot yleensä kestää... pojalla ikää 1 v 7 kk??

Meillä eka viikko meni kummallakin (molemmat aloitti n. 1v10 kk iässä ) ihan sairaan hienosti, ei itkun itkua. Seuraava viikko oli ihan yhtä parkumista. Nyt neiti jää jo ihan kivasti hoitoon, ei itke enää aamuisin ja hoidossa on ollut 2,5 kk. Eli voi kestää vielä monta viikkoa, useimmilla onneksi ei.

xxx
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mut ei kai hoitajat kaunistelis totuutta??
Mä ainakin uskon ettei kaikkea kerrota vanhemmille... Pojan hoidossa on yks pieni poika (noin kaks vuotias) ja se on aloittanut viime elokuussa ja vieläkin joka päivä kun haen meidän pojan (on vain 12pv/kk) se on itkusilmässä eteisessä ja hokee mamma mamma :(

No voithan testata, mun omat lapset on ainakin itkeneet sellaista purnausitkua, mutta kun olen poistunut ulkoeteiseen, niin ettei lapsi näe, on itku lakannut. On todennut et äiti lähti, ja mennyt leikkimään. Yleensä siis menee noin.

Silti meillä on kaikilla lapsilla tullut uudestaan joku tarrautumisvaihe 3-vuotiaana, ja silloin aamut ovat olleet vaikeita, sama juttu on kyllä pätenyt tuolloinkin, kun oon jäänyt eteiseen kuuntelemaan itkut ovat lakanneet aika pian.

1 viikko on kuitenkin aika lyhyt aika tottua hoitoon, kävittekö etukäteen harjoittelemassa miten?

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mut ei kai hoitajat kaunistelis totuutta??
Mä ainakin uskon ettei kaikkea kerrota vanhemmille... Pojan hoidossa on yks pieni poika (noin kaks vuotias) ja se on aloittanut viime elokuussa ja vieläkin joka päivä kun haen meidän pojan (on vain 12pv/kk) se on itkusilmässä eteisessä ja hokee mamma mamma :(
No, mä oon ainakin huomannut, että kun muita lapsia haetaan pois, voi toisetkin lapset ruveta odottamaan ja kaipaamaan omaansa. Eli ei varmasti ole ollut siinä koko päivää.

Voi voi
Niin kurjaa se on mutta jos ei kotona voi lasta hoitaa on se hyväksyttävä että lapsi itkee vanhempien perään. Se on ihan normaalia että lapsi itkee. Kuka nyt vieraassa paikassa innsota hihkuen olis? En mä ainakaan. Saati ku on viel pieni ja avuton. Siksi meillä on lapset aloittaneet vasta 2 ja 3 v ja nuorin aloittaa sitten joskus 2 v 2 kk ja vaipatta! Halpottaa ajan kanssa teilläkin ihan varmasti! Usko vaan. Voimia kyllä se siitä.

Ihan on normaalia, meillä meni alku ekaks tosi hyvin, jäi tosi reippaasti poika leikkimään, mutta eka viikko kun oli ohi niin sitten se huuto alko ja sitä kesti melkein pari kuukautta ja vieläkin poitsu huutaa välillä kun vien, mutta hoitaja sanoo että poitsu rauhottuu aina heti kun mä olen lähtenyt pihasta.... eli ole ihan rauhallisin mielin, ajan kanssa on helmpompaa... :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
No voithan testata, mun omat lapset on ainakin itkeneet sellaista purnausitkua, mutta kun olen poistunut ulkoeteiseen, niin ettei lapsi näe, on itku lakannut. On todennut et äiti lähti, ja mennyt leikkimään. Yleensä siis menee noin.

Silti meillä on kaikilla lapsilla tullut uudestaan joku tarrautumisvaihe 3-vuotiaana, ja silloin aamut ovat olleet vaikeita, sama juttu on kyllä pätenyt tuolloinkin, kun oon jäänyt eteiseen kuuntelemaan itkut ovat lakanneet aika pian.

1 viikko on kuitenkin aika lyhyt aika tottua hoitoon, kävittekö etukäteen harjoittelemassa miten?
Ei käyty sinänsä harjoittelemas, kun se ryhmis aukes vasta silloin kun hoito alkoi. Mut ekana päiväna mun äiti oli siellä pojan kanssa.

Mun esikoinen itki joka aamu ton ikäisenä, sen kolmisen kuukautta mitä oli hoidossa. Mutta koskaan myöhemmin päivällä ei kaipaillu ja söi, nukku ja muutenkin viihty hyvin. Se oli vaan se erohetki, joka oli vaikea, mut kun pääs sillon syliin, ni ihan hyvin meni.

pph
Minulla on ryhmässäni nyt jo kohta 2v täyttävä lapsi, jolla alkoi hoito kun oli vajaan vuoden ikäinen. Eka viikko-ei yhtään itkuja, mutta siitä asti joka aamu kajauttaa protestihuudot.
Jotka kestää n. 1 minuutin,eli en kun äiti on lähtenyt pihasta.
Koko päivän on muutoin vallan mainio ja veikeä vekara, huumorintajuinen vesseli. Ei itkeskele syö, janukkuu hyvin. Tulee syliin oma-aloitteisesti ja nauravainen pikkuinen on.
Siis ainoastaan tuo eron hetki on tiukka paikka, ei mitään muuta.
Ja kyllä, kyllä ne siellä hoidossa siulle totuuden kertovat! Lapsen etuhan se on!

Maaria
Mulla on kohta 4v lapsi joka on ollut päiväkodissa 1v ikäisestä. Ja vieläkään ei mielellään jäisi. Ihan kivaa hänellä on mutta varmistelee aamuisin kuka hakee pois ja mihin aikaan.. Ei enää tarraa kiinni niin kuin vielä viime vuonna.

Yhteistyössä