Tänään ihmettelin, että miksi puhelin näyttää "ei verkkoa"? Mies tutki asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
ja huomasi, että sim-kortin tila on märkänä.

Sanoi, että olet jonnekin veteen tämän upottanut tai lumihankeen pudottanut. Sanoin, että taatusti en ole. Koska olen sitä koko ajan säilyttänyt kuivassa paikassa eli joko keittiön pöydällä tai yöpöydän laatikossa.

Mutta miten todennäköistä on nyt, että tuo kännykkä ei enää käynnisty ja sen myötä olen menettänyt kaikki tekstiviestit, puhelinnumerot jne....?

( Mies laittoi sim-kortin kuivamaan takan päälle ja sanoi, että noin 2 päivää kannattaa kuivattaa korttia. Katsotaan sitten käynnistyykö puhelin enää. )

ei missään nimessä minnekään takan päälle kuivumaan vaan ihan vaikka kirjahyllyyn muutamaksi päiväksi, näin mulle neuvoi pienelektroniikka-asentaja. Mulla lillui aikoinaan känny purkilllisessa siideriä ja siitä se vielä toipui, näyttö piti kyllä uusia, mutta näistä nykyajan vempeleistä en tiedä.

Isompi tenava kieltää ettei ole koskenutkaan koko puhelimeen.

"ei missään nimessä minnekään takan päälle kuivumaan vaan ihan vaikka kirjahyllyyn muutamaksi päiväksi"
Noh kun tämän miehelleni sanon, hän pitää tuota höpöhöpö-juttuna.

No ei se ehkä kuumassa sen kortin paikka ole, ja ennemmin tosiaan huolehtisin puhelimen kuivamisesta, se kortti kuivaa kuin tyhjää vaan.
Minä olen roiskaissut kuumaa vettä ruokaa laittaessa pöydällä olleen puhelimen vierelle sen verran että pääsi takakannesta kosteutta sisään, mutta kyllähän tuo jonkin aikaa kuivuttuaan toimii.

tuo sim-kortti tosiaankin kuivaa ihan itsekseen mutta puhelin onkin toinen juttu. Lämpimään tuota puhelinta ei kyllä saa laittaa, voi olla enempi vahinkoa.

http://www.mpc.fi/neuvot/nain+annat+ensiapua+kastuneelle+puhelimelle/a834497

Yhteistyössä