Tämän jälkeen köyhällä ei ole enää varaa käydä töissä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vierailija
"Pohjatyötä tehdään jo nyt: hallitus on asettanut työryhmät, jotka selvittävät polttoaineiden kansallista päästökauppaa sekä ajokilometreihin ja tieluokkiin perustuvaa liikenteen verotusta."

Ei kai hallitus ota kuitenkin Sipilän, Orpon ja Bernerin porvarihallituksen aikaisia suunnitelmia käyttöön :(
 
vierailija
Jos on töissä niin ei yleensä ole köyhä. Tiukkaa voi olla mutta ellei ole ulosottoa tms velkaa niin ei silloin ole köyhä, varsinkaan jos on nyt edes varaa pitää autoa. Työttömät on köyhiä, toki on poikkeuksia että ei tienaa kuin marginaalisesti yli tulonsiirtojen verran, mutta suurimmalla osalla on useita satasia tai tuhansia parempi toimeentulo.
 
vierailija
Jos on töissä niin ei yleensä ole köyhä. Tiukkaa voi olla mutta ellei ole ulosottoa tms velkaa niin ei silloin ole köyhä, varsinkaan jos on nyt edes varaa pitää autoa. Työttömät on köyhiä, toki on poikkeuksia että ei tienaa kuin marginaalisesti yli tulonsiirtojen verran, mutta suurimmalla osalla on useita satasia tai tuhansia parempi toimeentulo.
Kyllä voi olla köyhä ja käydä töissä.
 
vierailija
Jos on töissä niin ei yleensä ole köyhä. Tiukkaa voi olla mutta ellei ole ulosottoa tms velkaa niin ei silloin ole köyhä, varsinkaan jos on nyt edes varaa pitää autoa. Työttömät on köyhiä, toki on poikkeuksia että ei tienaa kuin marginaalisesti yli tulonsiirtojen verran, mutta suurimmalla osalla on useita satasia tai tuhansia parempi toimeentulo.
Työtönhän nimenomaan ei ole köyhä kun ei ole pakollisia menoja. Tuet riittävät perustarpeisiin oikein hyvin.
 
vierailija
Jos on töissä niin ei yleensä ole köyhä. Tiukkaa voi olla mutta ellei ole ulosottoa tms velkaa niin ei silloin ole köyhä, varsinkaan jos on nyt edes varaa pitää autoa. Työttömät on köyhiä, toki on poikkeuksia että ei tienaa kuin marginaalisesti yli tulonsiirtojen verran, mutta suurimmalla osalla on useita satasia tai tuhansia parempi toimeentulo.
Mä olen työtön, mutta mä en ole köyhä, vaan oikeastaan aika varakas, koska onhan mulla varaa olla työtön.
 
vierailija
Voitaisiin tehdä laki jonka mukaan autoilun verot ovat sitä pienemmät mitä syrjemmässä auton omistaja asuu. Isojen kaupunkien keskustoissa autoilu olisi moninverroin nykyistä kalliimpaa ja Lapin syrjäkylillä taas moninverroin nykyistä halvempaa.
 
vierailija
Voitaisiin tehdä laki jonka mukaan autoilun verot ovat sitä pienemmät mitä syrjemmässä auton omistaja asuu. Isojen kaupunkien keskustoissa autoilu olisi moninverroin nykyistä kalliimpaa ja Lapin syrjäkylillä taas moninverroin nykyistä halvempaa.
Joo ja semmonen laki, että Helsingissä kämpistä ei tartte maksaa niin paljon ja muuta kivaa...

Nykyään voi ostaa semmosia autoja joissa kulutus todella pieni. Ihme marmatusta. Enempi meni ennen autoiluun rahaa suhteessa palkkaan...
 
vierailija
Jos sä väenvängällä haluut asua korvessa, niin kyllä siitä vähän saa maksaakkin. Toisaalta siellä on muutenkin halvempaa. Suurin osa ihmisistä kuitenkin asuu kaupungeissa tai niiden lähistöllä.

Mut joo, emmäkään veroja lisää halua. Siksi en äänestä vasemmistoa. Eli Kokoomus.
 
vierailija
"Punavihreä hallitus hyväksyi tieliikenteen päästövähennykset - autoilijalle tiedossa kylmää kyytiä

Valtioneuvosto hyväksyi torstaina tieliikennettä koskevat suunnitelmat päästöjen vähentämiseksi. Tavoilleen uskollisena Marinin kabinetti siirtää päätökset toimenpiteistä tuonnemmaksi yli vaalien. Syksyllä onkin sitten luvassa kylmää kyytiä niin bensa- kuin dieselautoilijoille.

Aivan kaikkea ei edes punavihreä hallitus voine kattaa velanotolla, joten tiedossa on veronkorotuksia tai aivan uudentyyppisiä liikenteestä kerättäviä maksuja.

Konkreettisten päätösten kokonaisuutta odotellaan syksyn budjettiriihestä. Jos tavoite päästöjen puolittamisesta ei näytä toteutuvan, hallitus tekee päätökset muista tarvittavista toimista. Tätä varten hallitus jatkaa eri toimenpiteiden, kuten fossiilisten polttoaineiden kansallisen päästökaupan sekä ajoneuvokilometreihin ja tieluokkiin perustuvan liikenneveromallin valmistelua, seisoo liikenne- ja viestintäministeriön tiedotteessa.

Bensan ja dieselin hinnat saattavat nousta jopa 40 senttiä litralta pelkästään päästökaupan seurauksena ja autolla ajamisesta voi vielä joutua maksamaan kilometriveroa joka ikisestä reissusta töihin, kauppaan tahi mummolaan."
 

Yhteistyössä