Tämän asunnon oven saa luultavasti voiveitsellä auki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Rappukäytävän valo näkyy oven raosta ja siihen, kun työntää veitsen, niin ovi varmaankin aukeaa helposti. Äänieristystäkään ei ole, kaiken puheen kuulee rappukäytävästä aivan selvästi jne. Joka kerta jos joku käyttää hissiä niin ovi ihan huojuu ja pitää ääntä. Ja tätä ei todellakaan tule kukaan korjaamaan, ei vaikka kuinka pyytäisi. Edellistä korjausta sai odottaa melkein vuoden ja joutui itse soittelemaan sinne ja vastaanotto oli hyvin töykeä, tuli tunne, ettei mistään saisi valittaa, kaikesta pitäisi vain maksaa. Koko ajan saa tässä asunnossa pelätä, että joku tulee tänne.

[QUOTE="vieras vaan";28239879]Onpa ikävää. Onko sulla syytä pelätä että joku yrittäisi tulla asuntoosi? Onko arvokasta omaisuutta, asutko erityisen rauhattomalla alueella?[/QUOTE]

Ei ole mitään arvokasta asunnossa, asunto sijaitsee kyllä kohtuullisen rauhattomalla alueella + tässä samassa rapussa asuu huoramaisia ihmisiä, joiden luona käy joka viikonloppu epämääräinen määrä miehiä, soittelevat keskellä yötä ovikelloja, asunto on kuin disko, kun kaikki kuuluu selvästi tänne jne. Melkein joka viikonloppu on samanlaista. Häätöäkää ei ihmisille saada, koska kuten jo kirjoitin, niin tässä koko kerrostalossa on niin, ettei vuokranantajaa kiinnosta ihmisten asuinolot saati turvallisuus.

Lisää esimerkkejä, esimerkiksi polkupyörävarasto on sellainen, ettei sinne mahdu edes pyöriä, tässä kerrostalossa on lähemmäs sata asuntoa ja pyörävarasto on noin 20 asunnon tarpeeseen mitoitettu.

Älä nyt nillitä, että sinulle ei haluta antaa kohtuuhintaista vuokra-asuntoa. Sen kun vaan haet sen itse yksityisiltä markkinoilta. Thats it.

Äläkä taas aloita niitä syitten luettelemista, että miksi se nyt taas ei sitten sovi sulle.

Elämä on valintoja, sumplimista ja etsintää. Niin muut asiat hoitavat.

Ei ole niin yksinkertaista. Luuletko, että asuisin tässä jos olisi joku vaihtoehto. Minun kaltaiseni ihmiset, jotka joutuvat maksamaan kaiken itse, ovat kuitenkin heitä, joille ei haluta antaa kohtuuhintaista vuokra-asuntoa.

Höpöhöpö. Olet vain laiska ja saamaton etsimään asuntoa sekä lapsellinen kuvitellessasi kauhutarinoita yksityisten vuokraamista asunnoista.

[QUOTE="vieras";28239897]Höpöhöpö. Olet vain laiska ja saamaton etsimään asuntoa sekä lapsellinen kuvitellessasi kauhutarinoita yksityisten vuokraamista asunnoista.[/QUOTE]

En ole laiska. Olen jo yli vuoden yrittänyt muuttaa tästä asunnosta.

Heh, kuulostipa hassulta tuo kommenttini, tarkoitin siis että jos joku oikeasti haluaa jonkin oven auki niin ei sillä ole väliä vaikka olisi kaiken maailman lukkoa ja ties mitä siinä 'estämässä'. Ettei sillä nyt niin väliä ole millä välinein ovi saadaan auki.

Ei se kyllä mitenkään tavatonta ole että perusveitsellä saa oven auki. Teininä yks tuttu perhe kulki aina kotiinsa voiveitsillä kun avaimet oli hukassa. Samoin perheen kaverit. Ja sanomattakin selvää että että se kämppä ei ollut mikään poikkeustapaus, vaan samanlaisia oli vaikka kuinka sillä seudulla. Ja aikaa sisälle menossa meni ihan yhtä paljon kuin avaimella.

No meillä ei ole tuota ongelmaa ollut kyllä vielä tähän päivään mennessä, ehkä kyse on vain asenteestasi.

Ei ole. Mitä olen sinun kirjoituksiasi lukenut, niin taidat olla yksinhuoltaja, ei ihme, ettei ongelmia olekaan ollut. Kaikista huonoin tilanne on yksinasuvilla ihmisillä, joiden palkka on yli 1800 euroa/kk. Silloin ihmistä pidetään varakkaana ja hänen ajatellaan olevan kykenevä maksamaan ylihintaisia asuntoja tai vaihtoehtoisesti kuluttamaan matkoihin 4 tuntia päivässä. Samaan aikaan esimerkiksi tässä naapurikerrostalossa samankokoisista PARVEKKEELLISISTA asunnoista ihmiset maksavat 250 euroa kuukaudessa halvempaa vuokraa YKSIÖSTÄ.

Heh, kuulostipa hassulta tuo kommenttini, tarkoitin siis että jos joku oikeasti haluaa jonkin oven auki niin ei sillä ole väliä vaikka olisi kaiken maailman lukkoa ja ties mitä siinä 'estämässä'. Ettei sillä nyt niin väliä ole millä välinein ovi saadaan auki.

No on sillä kyllä vähän. Pikkuisen enemmän naapuri kyllä havahtuu varmaan jos sorkkaraudalla tai puskutraktorilla sisään pyritään kuin voiveitsellä kahdessa sekunnissa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Akaatti

Ei ole kuitenkaan normaalia, että ovi ihan huojuu jos joku käyttää hissiä tai jopa kävelee oven ohi. Nyt taas joku meni hissiin, kuului ihan selvästi, kun ovikin alkoi taas "liikkua". Kenelläkään en tiedä olevan näin heikkoa ja huonoa ovea, kaikissa muissa asunnoissa, joissa olen asunut, on ollut tukeva ja turvallisen tuntuinen ovi. Kohta se ovi varmaan irtoaa tuosta kokonaan.

Minunkin asunnon oven raosta näkyy valo. Alkanut näkyä siitä asti kun lukot vaihtu. Mä pidän aina kotona ollessa turvaketjua ovessa. Naapurissa asuu jotain juoppoja, jotka myös mahdollisesti jotain aineita käyttää. Mut mitäpä sitä mihinkään ilmotusta tekemään, että kävisivät laittamassa oven kuntoon. Sukunimen vaihto oveen kesti 3kuukautta. Reikien peittäminen seinästä 4kuukautta. Mitenköhän kauan tossa kestäis? Kenties puolvuotta.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Minunkin asunnon oven raosta näkyy valo. Alkanut näkyä siitä asti kun lukot vaihtu. Mä pidän aina kotona ollessa turvaketjua ovessa. Naapurissa asuu jotain juoppoja, jotka myös mahdollisesti jotain aineita käyttää. Mut mitäpä sitä mihinkään ilmotusta tekemään, että kävisivät laittamassa oven kuntoon. Sukunimen vaihto oveen kesti 3kuukautta. Reikien peittäminen seinästä 4kuukautta. Mitenköhän kauan tossa kestäis? Kenties puolvuotta.

Minulla kesti tämän asunnon kattolampun osan (siis siihen mihin se lamppu laitetaan) korjaus 9 kk, samoin kuin asunnon ikkunan korjaus. Eli tuohon 9 kuukauteeen en voinut pitää tässä ainoassa huoneessa valoa ja en saanut isompaa ikkuna auki, ainoastaan pienemmän ikkunan, tosin siinäkin on se lukitus rikki eli sen voi avata vain kokonaan tai ei sitten ollenkaan.

Eli samanlaista on tässäkin asunnossa, tuossa oven korjauksessa kestäisi varmaan 2 vuotta.

En yllättynyt ettet kommentoinut mitenkään turvalukon hankkimista, sä kun aina vaan valitat etkä tee asioille mitään.

Turvalukko ei korjaa itse ongelmaa, asunnon vuokraan sisältyy se, että asunnon viat korjataan, tämä ei kyllä tässä asunnossa toteudu. Ongelma ei ratkea sillä, että aletaan itse omalla ajalla ja rahalla ostamaan turvalukkoja ym. Mutta ilmeisesti sinun ehdotuksesi on, että jos esimerkiksi jääkaappi hajoaa, niin itse pitää vuokra-asunnossa hankkia uusi.

Mutta tässä asunnossa ei auta vaikka valittaisi kuinka. Kirjoitat, että minä vain valitan, mutta tästä asunnosta ei enää edes jaksa valittaa sinne huoltoyhtiöön, koska vaikka kuinka valittaa, niin mitään EI tapahdu. Mutta ilmeisesti sinun on vaikea tätäkin uskoa. Suihkun päätä piti odottaa VIIKKOKAUSIA! Kävin monta viikkoa sen pelkän letkun kanssa suihkussa, kokeile itse miten mukavaa on. Sitten siitäkin piti monta kertaa soittaa ja lähettää sähköpostia, että asia tultiin korjaamaan. Ilmeisesti sinä olisit ostanut kaiken itse. Minulla menee tähän asuntoon jo niin paljon rahaa, etten todellakaan osta yhtään mitään ylimääräistä.

P.S Naapurin huora tuli nyt kotiinsa.

Muuta muualle sieltä kun siellä ei kerran mikään toimi, naapuritkin on kaikki huoria ja kämppä maksaa liikaa. Ai niin muttet voi kun kukaan ei TARJOA sulle superhalpaa isoa asuntoa. Kun sä olet niin syrjitty.
ps. Useimmat ihmiset hankkii itse asuntonsa eikä odota että sellaista tarjotaan jostain ja maksavat asuntonsa itse ihan ilman tukia jne. Sun ongelmas on vain sun päässäs.

Muuta muualle sieltä kun siellä ei kerran mikään toimi, naapuritkin on kaikki huoria ja kämppä maksaa liikaa. Ai niin muttet voi kun kukaan ei TARJOA sulle superhalpaa isoa asuntoa. Kun sä olet niin syrjitty.
ps. Useimmat ihmiset hankkii itse asuntonsa eikä odota että sellaista tarjotaan jostain ja maksavat asuntonsa itse ihan ilman tukia jne. Sun ongelmas on vain sun päässäs.

Ja sinä taas kirjoitat valheellisia asioita.

En ole missään kirjoittanut haluavani ISOA ASUNTOA, vaan edullisemman jos tiedät mikä ero niissä on. Minusta 22 euroa neliöltä parvekkeettomasta ja huonokuntoisesta sekä pienestä asunnosta on aivan liikaa. Itse olen kaikki asuntoni itse hankkinut, ei niitä kukaan ole tullut tarjoamaan. Mutta juuri sinunkaltaisesi ihmiset eivät tunnu tietävän mistään mitään, levitellään vaan valheita. Miksi sinun on vaikea uskoa se, että Suomessa on tultu tilanteeseen, jossa ihmisiä todellakin syrjitään asunnonhaussa. Kohtuuhintaisen vuokra-asunnon saa vain jos on tietynlainen ihminen, henkilöt, joiden palkka jää alle keskipalkan ovat kuitenkin jo tarpeeksi varakkaita, ettei heille myönnetä edullisempaa asuntoa vaan he joutuvat maksamaan täyden summan kaikesta, ylihinnoiteltuja asuntoja jne. Lisäksi kaikki ihmiset, joiden tiedän maksavan kalliimpia vuokria ovat usein yksin asuvia ihmisiä. Lapsiperheitä, yksinhuoltajia, maahanmuuttajia (tietyistä maista tulevia) ym. kyllä paapotaan nykyajan Suomessa.

Oletko sinä se, joka on kirjoitellut tällä palstalla aiemmin nimimerkillä nainen?

Minä olen kirjoittanut YHDESTÄ huoramaisesta naapurista. Kyllä ihminen mielestäni on melkoinen huora jos melkein joka viikonloppu asunnossaan ravaa lukuisa määrä miehiä, kuuluu omituisia ääniä jne.

Ei ole. Mitä olen sinun kirjoituksiasi lukenut, niin taidat olla yksinhuoltaja, ei ihme, ettei ongelmia olekaan ollut. Kaikista huonoin tilanne on yksinasuvilla ihmisillä, joiden palkka on yli 1800 euroa/kk. Silloin ihmistä pidetään varakkaana ja hänen ajatellaan olevan kykenevä maksamaan ylihintaisia asuntoja tai vaihtoehtoisesti kuluttamaan matkoihin 4 tuntia päivässä. Samaan aikaan esimerkiksi tässä naapurikerrostalossa samankokoisista PARVEKKEELLISISTA asunnoista ihmiset maksavat 250 euroa kuukaudessa halvempaa vuokraa YKSIÖSTÄ.

En ole yksinhuoltaja, olen kyllä n. 1,5 vuotta sitten ollut :) Kun muutin toiselta paikkakunnalta yhteen mieheni kanssa, suurempaan kaupunkiin jossa jjokaista asuntoa kohti on lukuisia muita haluavia, saatiin kuukaudessa täydellinen asunto hyvältä paikalta kohtuullisella vuokralla. Meillä on varsin kohtuullinen tulotaso yhdessä.

Tuo nyt on jo helvetin ala-arvoista, että huorittelet täällä naapuriasi, joka ei kai sinulle ole tehnyt yhtään mitään.

Oven voit tiivistää itsekin, se tiivistenauha ei paljoa maksa ja on teipattava, eli et tarvitse edes työkaluja. Jos et suostu muuttamaan yksityiselle vuokralle, niin sitten pitää tyytyä siihen mitä tarjotaan. Oma valinta.

Yhteistyössä