Tämä uutinen tuo Trumpille toisen kauden

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin, sinä luulet kaikenlaista. Me suomalaiset emme USAn vaaleja ratkaise, eikä meidän sen takia tarvitse miettiä vaalimatematiikkaa tai strategiakuvioita, vaan voimme aidosti vertailla ehdokkaita heidän toimintansa/mielipiteidensä kautta.

Jo vuosi sitten kirjoitin tälle foorumille Tulsi Gabbardista - hän olisi ollut demokraatti, joka ei ollut kytköksissä valtaperheiden hyväveliverkostoon (veljet voivat tässä tapauksessa olla myös siskoja).

Vaivaudu tarkistamaan taustoja, ennenkuin luulet:
.
Koomista muuten, että Clinton tuhosi Tulsi Gabbardin kampanjaa jo alkumetreillä perustelemattomilla syytöksillä Venäjäyhteyksistä. Hän siis demokraattina käytti "Trumpin menetelmiä" oman puolueen naisehdokkaan nujertamiseen.
No sinällään yllättävää, että sulle kelpaisi Tulsi Gabbard, joka on ilmeisesti vasemmistolaisempi kuin suurin osa demokraateista. Tuki Bernien kampanjaa ja lopuksi siirtyi tukemaan Bideniä.

Kyllä mulle tällainen USA:n mittakaavassa vasemmistolainenkin ehdokas kelpaisi. On tuolla mysö mukana noi konservatiivin suuresti inhoamat oikeus aborttiin ja samaa sukupuolisten avioliitot.

Tottakai nämä Suomesta käsin ovat vain ajatusleikkejä, mutta sinällään ajatus, että antaa kuvan, että äänestäisi Tulsi Gabbardia, mutta kun ei ole tarjolla niin sitten.... Trump! Mitähän Tulsikin siitä sanoisi?

 
No sinällään yllättävää, että sulle kelpaisi Tulsi Gabbard, joka on ilmeisesti vasemmistolaisempi kuin suurin osa demokraateista. Tuki Bernien kampanjaa ja lopuksi siirtyi tukemaan Bideniä.

Kyllä mulle tällainen USA:n mittakaavassa vasemmistolainenkin ehdokas kelpaisi. On tuolla mysö mukana noi konservatiivin suuresti inhoamat oikeus aborttiin ja samaa sukupuolisten avioliitot.

Tottakai nämä Suomesta käsin ovat vain ajatusleikkejä, mutta sinällään ajatus, että antaa kuvan, että äänestäisi Tulsi Gabbardia, mutta kun ei ole tarjolla niin sitten.... Trump! Mitähän Tulsikin siitä sanoisi?

Sinä niin monen muun tapaan harrastat jengiajattelua, jossa ihminen henkisesti sitoutuu tietyn ryhmän mielipiteisiin ja toimintamalleihin. Minä olen kuitenkin yksilö, ja voin olla samaa/eri mieltä minkä tahansa ryhmän kanssa asiasta riippuen.. Voin siis olla yhtäaikaa samaa mieltä kepun, kokoomuksen, vasemmistoliiton, persujen, demarien ja vihreiden kanssa asiasta riippuen.
Juuri tuon takia en tule ikinä liittymään yhteenkään puolueeseen, mutta voin silti auttaa puolueessa työskentelevää henkilöä eteenpäin, jos hän on ystäväni.
 
vierailija
Sinä niin monen muun tapaan harrastat jengiajattelua, jossa ihminen henkisesti sitoutuu tietyn ryhmän mielipiteisiin ja toimintamalleihin. Minä olen kuitenkin yksilö, ja voin olla samaa/eri mieltä minkä tahansa ryhmän kanssa asiasta riippuen.. Voin siis olla yhtäaikaa samaa mieltä kepun, kokoomuksen, vasemmistoliiton, persujen, demarien ja vihreiden kanssa asiasta riippuen.
Juuri tuon takia en tule ikinä liittymään yhteenkään puolueeseen, mutta voin silti auttaa puolueessa työskentelevää henkilöä eteenpäin, jos hän on ystäväni.
Äänestyskopissa pitää tehdä valinta: oletko kepun, kokoomuksen, vasemmistoliiton, persujen, demarien tai vihreiden kanssa samaa mieltä.
 
Äänestyskopissa pitää tehdä valinta: oletko kepun, kokoomuksen, vasemmistoliiton, persujen, demarien tai vihreiden kanssa samaa mieltä.
Siksi äänestänkin aina henkilöä, jonka mielipiteet minulle tärkeistä aiheista tunnen, en puoluetta. Tiedostan, että ääneni voi auttaa niitäkin, joita en haluaisi tukea. Viime vuosina on valintani yleensä osunut naiseen.
 
vierailija
Siksi äänestänkin aina henkilöä, jonka mielipiteet minulle tärkeistä aiheista tunnen, en puoluetta. Tiedostan, että ääneni voi auttaa niitäkin, joita en haluaisi tukea. Viime vuosina on valintani yleensä osunut naiseen.
Ei välttämättä kannata. Jos olet tutustunut vaikka viimevuosien vaalikoneisiin, niin sieltähän löytyy jokaiselle henkilö.
Mutta voiko se henkilö vaikuttaa puolueen sisällä puolueen kantaa muuttavasti, niin enpä usko.
Joku vihreä varmasti kannattaa ydinvoimaa ja joku persu varmasti kannattaa. no, jotain.
 
vierailija
Ihanaa.. Trumpin kloonit vauhdissa:

"Olemme pienen ihmisen asialla" - eiku..

"Tampereen ratikasta tulee mamujuna, jolla lähiöiden työttömät maahanmuuttajat pääsevät isommalla joukolla keskustan Kelaan pyytämään lisää rahaa"

a) työttöminä on muitakin kuin maahanmuuttajia b) hakemukset voi tehdä verkossa.
Veikko ei ole ihan tässä päivässä.


"Aika kitumalla tippuu tällaisia uutisia, vauhti pohjalle voisi olla kovempikin.. Mitä nopeammin tulee pohja, sitä nopeammin loiset karisee ja pääsemme aloittamaan kaiken puhtaalta pöydältä uudelleen "

Naureskelee työttömäksi jääville?

 

Yhteistyössä