Tämä on niin totta kertakaikkiaan...

  • Viestiketjun aloittaja ,,,
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27274218]Kyllä suomalaisäidiessä näkee jo paljon itsestään huoltapitäviä, kauniita naisia, etenkin nuoremmissa :)
[/QUOTE]
Ja vanhemmissakin. Siis isoäiti-ikäisissäkin on paljon sellaisia, jotka ovat pitäneet aina huolta ulkonäöstään.

Totta toinen puoli kuitenkin, tuossa Saagimin kommentissa.
 
"vieras"
Niin, totta on toki vanhemmissakin. Mutta olen viime aikoina ihan pistänyt merkille, miten monet nuoremmat äidit onnistuvat säilyttämään naiseutensa lapsista huolimatta.

Ei kauneus lapsesta onnellista tee, mutta se on kyllä terve merkki, että pitää itsestä huolta :)
 
"mette"
Johan tää asia eilen illalla täällä ruodittiin! Kuin huono itsetunto ja köyhä elämänsisältö tuolla naisella oikein on, et pitää jatkuvalla syötöllä nokkia suomalaisten naisten ulkonäköä?

Ei kertakaikkiaan jaksa käsittää. Jokaisen henkilökohtainen valinta kai se on pistääkö lapset etusijalle vai oman ulkonäön? Jos se oma ulkonäkö on niin kertakaikkisen pyhälehmä, niin oisko parempi jättää ne lapset kokonaan hankkimatta, kun siinähän voi vaikka tissit vähän venähtää siinä hommassa. Voi tsiisus sentään!

Ja lopuksi vielä; ei en ole itsensä plösähtämään päästänyt 100kg mamma, vaan ulkonäköään hoitava, hoikka ja kaunis neljän lapsen äiti, jolle ne lapset todellakin on kirkkaasti prioriteetti nro 1. Terveisin: suominainen
 
"hmmm"
No mä haluan hoitaa itse omat lapseni. Sama se on tolla ja tän palstan venakolla, eletään sitä "omaa elämää" ja oma äiti hoitaa lapset. Ja tottahan toki lapselle on tärkeää että äidillä on uutta huulipunaa ja uudet tissiliivit, siis toki paljon tärkeämpää kui se että äiti olisi läsnä.
 
No jaa,
itse kyllä pyrin liikkumaan siistinä ja huoliteltuna ihmisten ilmoilla, on meikkiä, tukka kuosissa ja vaatteet siistit ja puhtaat. Enkä ole päästänyt itseäni lihomaan,
ja se on ihan oman hyvinvoinnin ja terveydenkin takia.

Mutta on sellasia päiviä jollon painelen verkkarit jalassa, tukka pystyssä ilman meikkiä asioille ja puistoon. Hyvä esimerkki pari viikkoa sitten kun olin kipeänä kotona muksun kanssa. Ei paljon kiinnostanut ripsarit tms. vaan se että jaksan jotenkuten maitoa hakea kaupasta ja edes hetken olla tytön kanssa pihalla.

Ja joskus on vaan niin kiire, että sillon on mentävä vaikka poskipunat oliskin jäänyt laittamatta. Tietyt asiat arjen pyörittämisessä menee pakosti itsensä puunaamisen edelle.

Jos se nyt jonkun silmiä polttelee kun sillon tällön näytän lösähtäneen kotiäidin irvikuvalta, niin se on kyseisen ihmisen henk.koht. ongelma :)
 
Vierad
[QUOTE="hmmm";27274407]No mä haluan hoitaa itse omat lapseni. Sama se on tolla ja tän palstan venakolla, eletään sitä "omaa elämää" ja oma äiti hoitaa lapset. Ja tottahan toki lapselle on tärkeää että äidillä on uutta huulipunaa ja uudet tissiliivit, siis toki paljon tärkeämpää kui se että äiti olisi läsnä.[/QUOTE]

Kuuluu venäläiseen kulttuuriin. Samoin kuin se, että jos lapsi ei halua pukea hanskoja ulos, niin ei pueta kun lapsi ei halua.
 
Eihän lapsesta huolehtiminen ja itsestään huolehtiminen sulje toisiaan pois. Itse olen tuntenut itseni vaan entistä naisellisemmaksi äidiksi tulon myötä ja toki olen myös alkanut kiinnittämään entistä enemmän huomiota terveyteeni ja siinä samalla myös ulkonäkööni. En salli itselleni ylipainoa,syön terveellisesti,liikun,käyn kerran kuussa kampaajalla,meikkaan oikeastaan päivittäin,ellei tosiaan olla lapsen kanssa vain kaksin kotona. Mutta ei tulis mieleenkään mennä esim.töihin tai ostoksille ilman meikkiä ja että hiukset on siististi. En halua olla sellaisen verkkarimamma joka näyttää perseeseen ammutulta karhulta.
 
"pieras"
SHOCK Anu Saagimin mielestä suomalaiset naiset on rumia. Eikö se vaan keksi mitään uutta millä päästä otsikoihin, onko tää nyt jo kolmas tai neljäs kerta kun se vaahtoa tuota samaa. Väsynyt juttu, ei jaksa kiinnostaa.
 

Yhteistyössä