Täällä kun on liikkeellä painoasioista tietäviä niin voisitteko minuakin neuvoa?

  • Viestiketjun aloittaja Bambu
  • Ensimmäinen viesti
Bambu
Olen laihduttanut ja yrittänyt selvittää sitä pituudelle parasta ihannepainoa, eli sitä terveydelle suotuisaa ihannetta. Olen kuullut jostain että olisi pituus -115 mutta ristiriitaistakin tietoa on tullut. Pituus on 175cm ja paino 65kg enkä tunne iteäni mitenkään lihavaksi eikä painoideksikään sitä väitä, mutta haluaisin tietää mikä olisi aivan kaikista ihanteellisin paino minulle? Netistä ei tietoa tunnu löytyvät, vai oliskohan vika teidon etsijässä? Kuitenkin kysympä täältä neuvoa nyt.
 
Nyt on pakko kysyä...

Eikö se tieto riitä, että paino on sopiva silloin, kun itsellä on hyvä olla?

Ihmiset on erilaisia, miten kukaan voi sanoa kilon tarkkaan, mikä on juuri tasan se oikea sopiva terveellinen paino :eek: ?
 
Bambu
No voihan ihmisellä olla ns "hyvä olla" vaikka lihavanakin, sehän on ihmisestä kiinni miten oman olonsa kokee. Ei mulla ylipainoisena sen huonompi olo ollut kuin nytkään, ainakaan en muista olleen. Mutta luulisi että jonkinlainen ihannepaino terveyden kannalta on olemassa kaikille.
 
no joo, ei kyllä sun tartte miettiä laihdutusta.
voihan tuota painoideksiä laskea netissä vaikka missä, ja voi käydä mittauttamassa rasvaprosentin ja viskeraalisen rasvan määrän, jos kiinnostaa tarkemmin elimistön hyvinvointi
 
Painoindeksi jos menee alle 20, alkaa olla jo liian alhanen. Sun pitusella naisella 65kg meinaa että olet hoikka. Terveellisyysmittarina naisten vyötärön ympäryys tulisi olla alle 80cm.
Älä vedä liian alas painoo, naisen kaaret pitää olla...
 

Yhteistyössä