Täällä kaivataan apuja/apuna ry avustus

  • Viestiketjun aloittaja haltija Keiju 74
  • Ensimmäinen viesti
haltija Keiju 74
Pisti silmääni että facebook ryhmä apuna ry avustus on todella hiljentynyt auttajien osalta,kuuluthan ryhmään?siellä voi jokainen auttaa tavan minkä kokee parhaaksi,käytetyt vaatteet,ruokakassi ovelle,mobile pay lahjoitus yhdistykselle ja he toimittavat avun ruokalahjakorttina perille.kaikkien kenellä apuhakemus on seinällä tiedot tuloista ja menoista on tarkistettu.menkää kaikki kynnelle kykenevät auttamaan näitä perheitä itsekin siellä jo montaa perhettä auttanut
 
Pisti silmääni että facebook ryhmä apuna ry avustus on todella hiljentynyt auttajien osalta,kuuluthan ryhmään?siellä voi jokainen auttaa tavan minkä kokee parhaaksi,käytetyt vaatteet,ruokakassi ovelle,mobile pay lahjoitus yhdistykselle ja he toimittavat avun ruokalahjakorttina perille.kaikkien kenellä apuhakemus on seinällä tiedot tuloista ja menoista on tarkistettu.menkää kaikki kynnelle kykenevät auttamaan näitä perheitä itsekin siellä jo montaa perhettä auttanut
Esitäpä keräyslupa!
 
Viimeksi muokattu:
löytyy facebookista
Keräys lupa numero ja tiedot löytyvät Facebookista apuna ry ja apuna ry avustus sivuilta.siellä kaivataan taas apuja lasten lääkkeesiin jne jouluun ja ihan vaate ja ruoka apua.
 
Jotenkin niin järkyttävää, että suomalaiset elävät köyhyydessä ja samaan aikaan työnnetään veronmaksajien rahoja ulos maasta ilman mitään suoraa kansan ääntä!

Median tulisi ottaa tämä köyhyyskeskustelu tapetille! En ole huomannut, että tästä kirjoitettaisiin riittävästi!
 
vierailija
Jotenkin niin järkyttävää, että suomalaiset elävät köyhyydessä ja samaan aikaan työnnetään veronmaksajien rahoja ulos maasta ilman mitään suoraa kansan ääntä!

Median tulisi ottaa tämä köyhyyskeskustelu tapetille! En ole huomannut, että tästä kirjoitettaisiin riittävästi!
Eli sinä itsekään et halua auttaa vaan se kuuluu valtiolle.
 
vierailija
Ehkä Facebookin käyttö on vähentynyt kohujen takia.
Kuulin eilen radiosta Nalle Wahlroosin haastattelun. Hän sanoi, että valtion osuus pitää olla mahdollisimman pieni.
Politiikka-Suomi Maailmanparantajat ohjelmassa olin näkevinäni lasteni isän nuoruutensa ryhmäkuvassa.
Olen vienyt paljon tavaraa Fidalle.
Telkkarissa jo pyörii joulumainokset ja joulukalenterin myyjät ovat liikkeellä.
 
Eli sinä itsekään et halua auttaa vaan se kuuluu valtiolle.
No ei tässä itsekään rahassa kylvetä.
Rikastuisin oitis jos lapset lakkaisivat harrastamasta, mutta he sattuvat tykkäämään hommasta niin mitäpä äiti ei lastensa vuoks tekis.

Päasia on, että perustarpeet tulee täytettyä, mutta kyllä esim. synttäreillä ja juhlapäivinä kuten jouluina toivoisi jokaiselle perheelle jotakin extraa!
 
vierailija
Pisti silmääni että facebook ryhmä apuna ry avustus on todella hiljentynyt auttajien osalta,kuuluthan ryhmään?siellä voi jokainen auttaa tavan minkä kokee parhaaksi,käytetyt vaatteet,ruokakassi ovelle,mobile pay lahjoitus yhdistykselle ja he toimittavat avun ruokalahjakorttina perille.kaikkien kenellä apuhakemus on seinällä tiedot tuloista ja menoista on tarkistettu.menkää kaikki kynnelle kykenevät auttamaan näitä perheitä itsekin siellä jo montaa perhettä auttanut
 
Pisti silmääni että facebook ryhmä apuna ry avustus on todella hiljentynyt auttajien osalta,kuuluthan ryhmään?siellä voi jokainen auttaa tavan minkä kokee parhaaksi,käytetyt vaatteet,ruokakassi ovelle,mobile pay lahjoitus yhdistykselle ja he toimittavat avun ruokalahjakorttina perille.kaikkien kenellä apuhakemus on seinällä tiedot tuloista ja menoista on tarkistettu.menkää kaikki kynnelle kykenevät auttamaan näitä perheitä itsekin siellä jo montaa perhettä auttanut
En kyllä ymmärrä ryhmän käytäntöä? Ihmiset laittavat hakemuksia, sekä tarvittavat liitteet, mutta eivät saa edes vastausta? Eikä mielestäni ole oikein, että avunhakijat joutuvat todistelemaan varattomuuttansa, tuntuu kyllä aika alentavalta. Tälläinen ryhmä , kun on niin pitäisi kyllä ylläpitäjienkin olla ystävällisiä, eikä heti kiukutella jos joku menee pieleen. Ei se ole helppoa kerjätä, saatika ajella ilmoitusta seinälle ja olla kuin arpa pelissä, miten ylläpitäjä päättää. Olisi todella hienoa auttavienkin saada tietoon, että kaikki apua tarvitsevat eivät saa avunpyyntöä seinälle, koska jostain syystä ylläpitäjät pitävät itseään Jumalana ja päättävät kenelle apu annetaan. Vaikka olisi tulotiedot, sekä henkkarit ynm. Tiedot annettu ja kuvakauppaukset. Itse en ole ryhmään kuuluva, mutta tiedän neljä perhettä jotka suorastaan anelivat apua ja vain koska lapsilla ei ollut ruokaa. Heille ei annettu vastausta jota odottelivat muutaman viikon ryhmän sääntöjen vuoksi ja sillä aikaa painaisivat ystäviltä, sekä sukulaisilta rahaa, kunnes menivät toiseen ryhmään ja saivat heti ruoka-apua sieltä. Luin myös ylläpitäjän viestit myöhemmin, jossa antaa nuhteet valehtelusta, koska oli hakenut toisesta ryhmästä apua. Mielestäni ylläpitäjien kannattaisi vaihtaa alaa, kun näin viestin kuinka sopimattomasti käyttäytyy. Itse olen mielummin autellut ihmisiä ja ymmärrän monien olevan stressaavassa tilanteessa kun häpeissään kirjoittaa ja hakevat apua ja siksi yritän myös itse käyttäytyä sen mukaisesti, jotta se avun tarvitsija ei tuntisi sitä häpeää. Mieletöntä on lukea ja nähdä kuinka ihmiset anovat apua ja joku toinen päättää siittä, että tarvitsetko sitä vai et? Tietämättä yhtään jonkun tilanteesta, vaan päätellen omasta tunteestansa, minkälainen oma tunne on avunhakijaa kohtaan. Itse nähdyn useiden ihmisten sähköposti keskusteluja ylläpidon kanssa, en pidä ryhmästä. Nykyään aattelen muissa ryhmissä, jossa ei viedä avuntarvitsijoita viimeistäkin ihmis arvoa. Ryhmiä on useita, mutta itse tarjoan apua ryhmässä apua vähävaraisille uusimaa, koska tuntuu apuna ry toimijoille nousseen hattuun tuo heidän toiminta, kun ryhmä on noussut ja auttajia on enemmän kuin muissa ryhmissä. Autetaan sydämmellä muita❤
 

Yhteistyössä