Tää on ihan kamalaa jos olen raskaana!

• Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti
Onneton
:'( Sain kaksi keskenmenoa vuoden alussa. toinen 13+ ja toinen oli tuulimuna.
Odotin tässä ja miettin jonkun aikaa ennen kuin uskalsin yrittää raskautta uudestaan. Sitten päätin. Ensiviikolla pitäisi tehdä testi mutta alkoi kaduttaa ja pelottaa koko seuraava raskaus. Pelottaa että menee kesken tai jos mulle käykin jotain, mulla neljä lasta. miksi ihminen on niin itsekäs että haluaa lisää lapsia vaikka mikä olisi.
Miten tehdä testin? pelottaa ihan hirveesti vaikka luulinkin olevani henkisesti valmis yrittämään, niin asiat vaan palatui mieleen.

Ymmärrän tunteesi. Itsellä kohdunulkoisen jälkeen oli suositus käyttää ehkäisyä ekoihin menkkoihin saakka. Silloin ajattelin että koska asiasta ollaan niin montaa mieltä olen vaan luomusti eikä ehkäisyä käytetty. Nyt odottelen josko se täi kurvailee kohta käymään vaiko ei... Itselläkin heittelee tuntemukset laidasta laitaan: välillä tuntuu että jaksaa ajatella sitä mahdollista uutta raskautta ja sen tuomia pelkoja (käykö taas huonosti) ja välillä iskee oikea paniikki: apua, olinko hullu, en millään jaksa jos tosen kerran tulee km perään.
Olen yrittänyt ajatella että nämä tuntemukset ovat ihan "normaaleja" tässä tilanteessa. Että antaa niiden tulla ja mennä...se kuuluu asiaan. Että tunteitaan ei voi ohjailla, auttaa paremmin vaan antaa niiden tulla. Kaipa se on hiukan vaiketa ainakin minulle kun olen sellainen hiukan 'kontrollifriikki' eli olisi mukava olla aina kaikki asiat hanskassa. Kaikkiea ei kuitenkaan voi elämässä kontrolloida, kai sekin olisi hyvä oppia :/

Yhteistyössä