Tääsä yksi esimerkki Huuto.netissä "trokaamisesta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=79328078

Ihan sattumalta osui silmiini. Vein Riihimäen kirpputorille myyntiin viidellä eurolla takin ja olen 100% varma, että se on juuri tuo takki. Oli kyseiset tahrat yms.

Joku on ilmeisesti käynyt takin ostamassa ja nyt laittanut myyntiin lähtöhinnalla 10e. Paikkakin on juuri Riihimäki.

Vähän naurattaa, mutta onnea kauppaan!

Mä kun myin kirpparilla tavaraa niin ei menny kaupaksi edes 50centin hintaan. Mutta kun olin pois lähdössä niin oli ainakin 3 akkaa kyttäämässä josko veisin tavarat roskikseen. Olen kanssa varma että myyntiin olisivat pistäneet.

Juu toki on jokaisen oma asia. Ja sen kun minun puolestani ostaa ja myy ihan miten tahtoo :)
Huvitti vaan kun juuri oli yhdessä ketjussa puhetta, voiko kirppikseltä ostamalla ja huutiksessa myymällä tienata! Näköjään tässäkin tapauksessa se on pyrkimys.

jätä jatkossa myymättä omat ja lapsesi vaatteet jotka jää pieneksi, ei ole tuota pelkoa. jokainen joka ostaa jonkun tuotteen sitten kaupasta tai kirpparilta on oikeutettu tekemään sille maksun jälkeen mitä haluaa

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
jätä jatkossa myymättä omat vaatteesi jotka jää pieneksi, ei ole tuota pelkoa. jokainen joka ostaa jonkun tuotteen sitten kaupasta tai kirpparilta on oikeutettu tekemään sille maksun jälkeen mitä haluaa

Et ilmeisesti ymmärtänyt pointtia! Ihan oikeasti sen kun myy vaan ;) Hyvä että kelpaa... Oli vaan jotenkin niin koomista, että juuri tuota yhtä ketjua luettuani tämä osui silmiin.

Pitää kuvata tuote, ottaa selvä postikuista, tehdä myynti-ilmoitus, ottaa yhteyttä ostajaan, katsoa milloin tuote maksetaan, lähettää tuote.

Kun mies jäi työttömäksi ja itse olin kotiäitinä niin harrastin trokausta ja sillä sai tienattua tuhansia. Mielummin otettiin rahaa noin eikä menty toimeentulotuen luukulle. Nykyään kun olemme molemmat töissä niin ei enää ole aikaa trokata, mutta minusta se kuitenkin on ok.

[quote="
Kun mies jäi työttömäksi ja itse olin kotiäitinä niin harrastin trokausta ja sillä sai tienattua tuhansia. Mielummin otettiin rahaa noin eikä menty toimeentulotuen luukulle. Nykyään kun olemme molemmat töissä niin ei enää ole aikaa trokata, mutta minusta se kuitenkin on ok. [/quote]

Saako kysyä, ostitko myös kirpparilta? Ja myit huutiksessa?
Hyvä hommahan se on, että saa rahaa tienattua!

ei tuosta ainakaan vielä ollut kukaan mitään tarjonnut...kyllä mielestäni sun pyytämä 5,- ois ihan maksimi, mitä itse maksaisin, jos on vähän tahrojakin.
jääköhän näille trokaajille usein kamat käsiin?

Itse kun myyn niin toivon, että tulee ostajalle käyttöön. Ei ole mitään haluja toimia minään välittäjänä.
Inhottavinta on ne trokarit, jotka tinkii sinnikkäästi tavaran halvalla ja sitten myyvät kalliilla.
Tiedän, että niin saa tehdä eikä ole laitonta, mutta inhottavaa mielestäni silti. Ahneet trokarit vesittävät kirppari-idean.

No mä olen jo monta vuotta trokannut ja myynyt. Tavallisilla kirppareilla sekä huuttiksessa.

Tavaraa ostan kirppareilta. Myös anoppi kiertää kirppareita ja antaa omia löytöjään mulle sitten myytäväksi.
Tietystä tavarasta saa hyvin voittoa : esim. retrokamat, marimekko.

Alkuperäinen kirjoittaja allapollo:
ei tuosta ainakaan vielä ollut kukaan mitään tarjonnut...kyllä mielestäni sun pyytämä 5,- ois ihan maksimi, mitä itse maksaisin, jos on vähän tahrojakin.
jääköhän näille trokaajille usein kamat käsiin?

Kiva kuulla :) Itse jo mietti, että myinkö liian halvalla kirppiksellä, mutta omasta mielestänikin se hinta oli juuri oikea ja maximi.

Trokaaminenhan on ihan hauskaa touhua. Siinä on oma ilonsa, kun saa löydettyä jotain todella halvalla.. ;)

Esimerkkinä - ostin Uffin europäiviltä todella halvalla laadukkaan vaatteen, joka ei ole kokoani. Miksi en saisi myydä sitä eteenpäin? Kuka tästä toiminnasta kärsii?

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
Itse kun myyn niin toivon, että tulee ostajalle käyttöön. Ei ole mitään haluja toimia minään välittäjänä.
Inhottavinta on ne trokarit, jotka tinkii sinnikkäästi tavaran halvalla ja sitten myyvät kalliilla.
Tiedän, että niin saa tehdä eikä ole laitonta, mutta inhottavaa mielestäni silti. Ahneet trokarit vesittävät kirppari-idean.

sun ei ole pakko myydä, ja mitä väliä sillä on mitä sillä tekee sen jälkeen kun omistussuhde on tiettyä summaa vastaan vaihdettu? :o myy siihen hintaan että ei harmita vaikka uudesta reimatekistä tekis maton kudetta. ihme tyyppejä.. kuinka teillä riittää kapasiteetti aivoissa murehtimaan mitä joku tekee sun pojan pienillä bodyillä..

no voi jestas miten säälittävää. päätit sitten laittaa linkin tänne.

mulle on ainakin ihan yks lysti mitä tapahtuu tavaralle jonka annan jollekin tai myyn kirpparilla 10 sentillä. pääasia, et mä pääsen turhasta kamasta eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuo vaatii myös aikaa!:
Pitää kuvata tuote, ottaa selvä postikuista, tehdä myynti-ilmoitus, ottaa yhteyttä ostajaan, katsoa milloin tuote maksetaan, lähettää tuote.

Kun mies jäi työttömäksi ja itse olin kotiäitinä niin harrastin trokausta ja sillä sai tienattua tuhansia. Mielummin otettiin rahaa noin eikä menty toimeentulotuen luukulle. Nykyään kun olemme molemmat töissä niin ei enää ole aikaa trokata, mutta minusta se kuitenkin on ok.

Ihanko oikeesti tuhansia? Missähän ajassa? Viikossa? Kuukaudessa? Vuodessa? Mä vähän epäilen...

Yhteistyössä