Taas yksi syy olla lisääntymättä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anonymous
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti";24284591] Meillä oli asiat paljon paremmin ennen lasta.[/QUOTE]

Haa, nyt päästään kiinni ikuisiin tabuihin; kaduttaako kun teit lapsen? Ja jos näin, onko pokkaa myöntää?

[QUOTE="minä";24284608]Haa, nyt päästään kiinni ikuisiin tabuihin; kaduttaako kun teit lapsen? Ja jos näin, onko pokkaa myöntää?[/QUOTE]

Kyllä se aika paljon kaduttaa.

Väärän ihmisen kanssa näin onkin. Exän kanssa vaan tapeltiin kun esikoinen syntyi, nykyisen miehen kanssa ei olla tapeltu ennen eikä jälkeen yhteisten lapsien. Ei tarvitse riidellä kun ei ole riidan aiheita.

Hauska lista se siellä linkissä oleva.

Itsellä takana kaksi avioliittoa joista toinen kesti 19 vuotta ja toisessa menossa 7. vuosi.
Lapsia yhteensä 9.
Ja yksikään listan kohdista ei osunut!

Muuten kyllä toki riidellään aina joskus niin kuin lie riidellään jokaisessa sellaisessa suhteessa, jossa ollaan kyllin läheisiä voidakseen luottaa siihen, ettei suhde kaadu negatiivistenkin tunteiden ilmaisuun.
:D

kannattaa opetella ilmaisemaan itseään niin että mitä haluaa ilman riitelyä. se tekee vaan pahaa lapsille kun ne joutuvat katsomaan riitoja. ei ne lapset siihen teijän riitelyyn mitenkään vaikuta tai aiheuta sitä. se on vaan kun lapsi tulee niin kaikki asiat on paljon tärkeämpiä ja kaikki asiat joutuu miettii enemmän harkitsevammin. huh huh mitä sontaa joku keksii!

Varmasti ihan asiaa tossa linkissä. Minä kun esikoista odotin,haavelin jostain ruusunpunaisesta arjesta. Ensimäiset 6 kk oli nahistelua ja kitinää puolin ja toisin. Varsinkin silloin kun vauva itki ja minä tunsin oloni kurjaksi. Nyt on helpottanut ,kun opimme puhumaan. Onneksi. Mutta olisin kyllä harkinnut vielä lastentekoa jos olisin tiennyt mitä tulee.

tässä taitaa olla kyse vaan siitä että lapset on iso asia,ja vaatii todellista taitoa kasvattaa yhdessä lapsia.pitää osata keskustella asioista,ottaa vastuuta ym..nämä parit jotka riitelee enemmän lapsen jälkeen kun ennen,eivät todennäköisesti vaan osaa hoitaa yhdessä vaativia tilanteita ilman että tulee riitaa.

Riidelläämpä tai ollaan riitelemättä, niin ainakin olen saanut aivan ihania lapsia jotka ovat mulle miestä tärkeämpiä. Jos siis olisi sellainen tilanne että pitäisi "valita ".

Kyllä mekin riidellaan enemmän, ennen lasta ei ollenkaan riidelty ja nyt taas riidellään melkein päivittäin. Ei me kyllä mistään tuollaisesta riidellä mitä oli listassa, lähinnä kumpaakin ärsyttää lapsen kitinä/itku/yöheräilyt ja se saa hermot tiukille, jolloin aletaan äyskimään toisillemmekin. Ja mies etenkin on sellainen, että jos hänellä menee hermot lapsen kanssa ja näkee että minä olen rauhallinen, niin tahallaan yrittää saada minutkin hermostumaan että minulla olisi yhtä kurja olo kuin hänellä.. tosi typerää.

Tuohon toiseen ketjuun kirjoitinkin, että mies on sanonut ettei olisi pitänyt lasta tehdä ollenkaan kun kaikki menee nyt päin persettä. Minä taas en lasta kadu; huolimatta riitelystä ja parisuhteen melko huonosta jamasta, lapsi on silti minulle parasta elämässäni.

[QUOTE="joo";24285412]

Tuohon toiseen ketjuun kirjoitinkin, että mies on sanonut ettei olisi pitänyt lasta tehdä ollenkaan kun kaikki menee nyt päin persettä. Minä taas en lasta kadu; huolimatta riitelystä ja parisuhteen melko huonosta jamasta, lapsi on silti minulle parasta elämässäni.[/QUOTE]

Mun mielestä se kumppani ei ole oikea jos lapsen saaminen pilaa suhteen.

Meilläkään ei juuri ole aikaa ennen lapsia ja todella vähän riidellään. Lasten sotkut ja yhteinen aika on riidan aiheena jos riidellään. Sitten tietty joskus jotain muuta, mutta kyllä mä olen tyytyväinen että meillä on lapsia, enkä todellakaan kadu että niitä on tehty.

Yhteistyössä